• یکشنبه / ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۷
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403051409171
  • خبرنگار : 50975

استاندار چهارمحال و بختیاری:

آموزش و توانمندسازی بانوان در دستور کار قرار گیرد

آموزش و توانمندسازی بانوان در دستور کار قرار گیرد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه لازم است حمایت و آموزش همه‌ جانبه از بانوان فرهیخته در دستور کار قرار گیرد، گفت: توانمندسازی زنان و انجام اقدامات علمی و پژوهشی برای تحقق عدالت اجتماعی در بانوان از اولویت‌های انقلاب اسلامی است.

غلامعلی حیدری ۱۴ مردادماه در کنگره زنان تاثیرگذار چهارمحال و بختیاری با گرامیداشت یاد شهید اسماعیل هنیه، اظهار کرد: یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی تربیت نیروی انسانی تاثیرگذار است که در حوزه‌های مختلف در کشور و حتی جهان حرف اول را می‌زند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در جمهوری اسلامی گام‌های موثر و مطلوبی برای حقوق زنان برداشته شده است، افزود: یکی از ثمرات انقلاب اسلامی فراهم کردن فضا برای فعالیت زنان بوده است، با پیروزی انقلاب اسلامی فضا برای فعالیت زنان در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی باز شد و زنان امروز در عرصه‌های مختلف حضوری فعال و اثرگذار دارند.

وی ادامه داد: امروز زنان در حوزه‌های مختلف جامعه حضوری فعال دارند و در تشکل‌های مختلف، حوزه‌های آموزشی، اجتماعی، فرهنگی و تربیتی و در میان اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها، محققین و هنرمندان حضور فعال آن‌ها بسیار مشهود است.

حیدری با بیان اینکه نقش بانوان در توسعه اقتصاد کشور بسیار مهم است، بیان کرد: در حوزه آموزش و پرورش، دانشگاه، بهداشت و درمان شاهد فعالیت تاثیرگذار بانوان هستیم.

وی با اشاره به اینکه لازم است حمایت همه‌ جانبه از بانوان فرهیخته در دستور کار قرار گیرد، گفت: انجام اقدامات علمی و پژوهشی برای تحقق عدالت اجتماعی در بانوان از اولویت‌های انقلاب اسلامی است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه لازم است آموزش و توانمندسازی بانوان در دستور کار قرار گیرد، ادامه داد: یکی از موفقیت‌هایی که صورت گرفته پیوند بین بخش خصوصی و بخش دولتی و نپرداختن به مسائل حاشیه‌ای است، همچنین توجه به بهداشت و سلامت زنان، در توسعه و پیشرفت استان و کشور بسیار تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری استان در ابتدای دولت سیزدهم ۱۵ درصد بود و هم‌اکنون به هشت درصد رسیده است، خاطرنشان کرد: نقش زنان به عنوان نیمی از جمعیت حاضر در بازار کار کشور، در رونق و توسعه اقتصادی و اجتماعی آشکار است، همچنین در رشد ۲۰۰ درصدی صادرات غیرنفتی، کاهش تورم و توسعه مسائل اقتصادی زنان نقش مهمی دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha