• یکشنبه / ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403051409108
  • خبرنگار : 50976

پژوهشگر گروه ژنتیک جهاد دانشگاهی فارس:

‌جهاد دانشگاهی در خدمت صادقانه همواره پیشرو بوده است

‌جهاد دانشگاهی در خدمت صادقانه همواره پیشرو بوده است

ایسنا/فارس پژوهشگر گروه ژنتیک انسانی جهاد دانشگاهی فارس بیان کرد: این نهاد جهادی در طی ۴۴ سال خدمت خالصانه به هم‌میهنان در عرصه تحقیقات، نوآوری و در زمینه علوم پزشکی همواره پیشرو بوده است.

علی زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به فرا رسیدن چهل و چهارمین سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی، بیان کرد: جهاد دانشگاهی یک نهاد علمی _ تحقیقاتی و محصول انقلاب اسلامی است. این نهاد جهادی در طی ۴۴ سال خدمت خالصانه به هم‌میهنان در عرصه تحقیقات، نوآوری و در زمینه علوم پزشکی همواره پیشرو بوده است.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی با ارائه ظرفیت‌های بالای خود در عرصه تشخیص، پیشگیری و مدیریت بیماری‌هایی از جمله سرطان، قلبی _ عروقی و عفونی گام‌های بزرگی را در جهت ارتقای سلامت برداشته است. 

زارعی با تصریح اینکه اهمیت مدیریت درمان بیماری‌ها از طریق روش‌های نوین ژنتیک مولکولی برای پیش آگهی، تشخیص و پیشگیری بیماران مبتلا به سرطان تدوین و تنظیم شده است، گفت: طرح‌هایی با عناوین باارزش و کاربردی در حوزه سرطان در برنامه کاری این نهاد انقلابی قرار دارد، به صورتی که اعضاء گروه راهنمایی و مشاوره دانشجویان دوره دکتری و کارشناسی ارشد در زمینه سرطان و بیماری‌های عفونی را نیز انجام می‌دهند و مقالاتی بسیار ارزشمند در ژورنال‌های ISI منتشر کرده‌اند.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی یک نهاد عمومی است و همواره گسترش تحقیقات کاربردی و شکوفایی روحیه ما می‌توانیم و نیل به خوداتکایی و بهره‌مندی هم‌وطنان از محصولات حاصل از این تحقیقات را به عنوان هدف اصلی خود قرار داده است.

این پژوهشگر گروه ژنتیک انسانی جهاد دانشگاهی فارس اظهار کرد: امکانات پیشرفته‌ای در زمینه ژنتیک مولکولی و پزشکی وجود دارد که شامل تجهیزات پیشرفته آزمایشگاه ژنتیک مولکولی و سیتوژنتیک است و همچنین وجود اعضاء متخصص و فوق‌تخصص در زمینه ژنتیک خصوصاً ژنتیک سرطان و بیماری‌های عفونی پتانسیل بالایی در جهت جهش تولید کیت‌های ارزشمند تشخیصی بوم‌سازی شده مطابق با فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی با پشتیبانی و جذب مشارکت مردمی دارد.

زارعی در پایان با بیان اینکه جهاد دانشگاهی یک نهاد عمومی و غیردولتی است، گفت: این نهاد قابلیت پذیرایی از ظرفیت‌های مردمی به‌خصوص جوانان با انگیزه انقلابی و با روحیه‌ای جهادی را راحت‌تر خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha