• یکشنبه / ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403051409093
  • خبرنگار : 50587

رئیس دانشگاه علمی کاربردی اصفهان:

تربیت دانشجویان با هویت ایرانی اسلامی مأموریت اصلی جهاددانشگاهی است

تربیت دانشجویان با هویت ایرانی اسلامی مأموریت اصلی جهاددانشگاهی است

ایسنا/اصفهان رئیس دانشگاه علمی کاربردی اصفهان گفت: ماموریت اولیه جهاد دانشگاهی تربیت دانشجویان با هویت اسلامی ایرانی است. اگر روی هویت اسلامی ایرانی دانشجویان و مخاطبان بیشتر کار شود، می‌توانیم آثار آن را در سطح جامعه به‌صورت آشکار مشاهده کنیم.   

غلامرضا مالکی، در گفت‌وگو با ایسنا، با توجه به آستانه فراسیدن چهل و چهارمین سالروز تاسیس جهاددانشگاهی، در رابطه با فعالیت‌ها و خدمات این نهاد، اظهار کرد: جهاددانشگاهی به‌عنوان یک نهاد مولود انقلاب است که اگر بخواهیم یک نگاه واقع بینانه نسبت به عملکرد این نهاد داشته باشیم، در حوزه‌های مختلف شاهد آثار مثبتی از آن خواهیم بود.  

وی ادامه داد: این مجموعه در حوزه‌های مختلف مانند اطلاع رسانی بازار کار تا موضوعات جدید و به روز مانند مرکز ملی ذخایر ژنتیکی یا مباحثی مانند برگزاری آزمون‌های استخدامی که به شکلی زندگی افراد را تحت شعاع قرار می‌دهد و یکی از جدیدترین ماموریت‌هایی جهاد است، فعالیت مثبتی دارد. در واقع، برآیند کلی کار جهاد دانشگاهی، مثبت است و این تنوع در ماموریت‌ها همواره ادامه دارد.  

مالکی یادآور شد: وقتی ماموریت این نهاد را در یک بازه زمانی خاص با بازه زمانی قبل‌تر مقایسه می‌کنیم متوجه تنوع و نوآوری در فعالیت‌های آن می‌شویم.  

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان با بیان اینکه ماموریت اولیه‌ جهاد دانشگاهی یک ماموریت فرهنگی بود، اضافه کرد: هر چه از سال ۱۳۵۹ فاصله گرفتیم، رنگ و بوی فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی این مجموعه پررنگ‌تر شد. به نظر می‌رسد با توجه به مسائل و مشکلاتی که در حوزه آموزش‌های مقطع دار در دانشگاه‌ها وجود دارد، جهاد دانشگاهی می‌تواند به‌عنوان یک مجموعه‌ و به مدد نیازسنجی و نیاز آفرینی که انجام می‌دهد، خلا ناشی از آموزش‌های بلند مدت را تا حد زیادی پوشش دهد.  

وی در خصوص نحوه تعامل و همکاری دانشگاه علمی کاربردی با جهاد دانشگاهی گفت: به لحاظ اینکه تا سال گذشته عملاً دانشگاه علمی و کاربردی در مجموعه جهاد دانشگاهی مرکز داشت و با توجه به ارتباط مستمری که مراکز علمی کاربردی با محیط واقعی کار دارند، ارتباط بین دانشگاه علمی و کاربردی و مجموعه جهاد دانشگاهی می‌تواند تا حد زیادی به توانمندسازی فارغ التحصیلان دانشگاهی کمک کند.  

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: در کنار فعالیت‌های علمی، تحقیقاتی و پژوهشی، ماموریت اولیه و اصلی جهاد دانشگاهی، تربیت دانشجو با هویت اسلامی ایرانی است. احساس می‌کنم مقداری وزن فعالیت‌های فرهنگی در مجموعه جهاد کمرنگ شده است و اگر این نهاد روی هویت اسلامی ایرانی دانشجویان و مخاطبان بیشتر کار کند، می‌توانیم آثار آن را در سطح جامعه به صورت آشکار مشاهده کنیم.   

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha