• یکشنبه / ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403051409008
  • خبرنگار : 71588

مشاور محمود عباس: توقف تجاوزات اولویتی است که برای تحقق آن باید تلاش کرد

مشاور محمود عباس: توقف تجاوزات اولویتی است که برای تحقق آن باید تلاش کرد

مشاور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی، اولویتی است که برای تحقق آن باید تلاش و همکاری کرد.

به گزارش ایسنا، «محمود الهباش» مشاور محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خاطرنشان کرد توقف تجاوزات و جلوگیری از ریختن خون ملت فلسطین از روز اول حمله یک اولویت بوده و هست و همه فلسطینیان، کشورهای عربی و جامعه جهانی جهت توقف کامل حملات باید با یکدیگر و به‌طور هماهنگ تلاش کنند.

الهباش در جریان گفت‌وگو با شبکه خبری «العربیه»، تاکید کرد جنایت بی‌وقفه رژیم صهیونیستی هر روز قربانیان بیشتری برجای می‌گذارد و ملت فلسطین کسانی هستند که بهای سنگین‌ و فجیع‌تری را به‌صورت یک طرفه در این جنگ می‌پردازند و این جنگ نسل‌کشی رژیم صهیونیسیت علیه فلسطینیان است‌.

وی در ادامه افزود: ما امیدواریم که به آتش‌بس و آرامش برای محافظت از مردم فلسطین در برابر بلای تجاوزات دست یابیم.

محمود الهباش همچنین خاطرنشان روند تصاعدی و روزافزون حوادث اخیر همه را ملزم می‌کند که هرگونه اختلاف نظر را کنار بگذارند.

مشاور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه بر اهمیت وحدت و یکپارچگی واقعی و در پیش گرفتن موضع فلسطینی واحد و یکی کردن تمامی تلاش‌ها برای دستیابی به هدف ملی که رهایی از اشغاگری و دست یافتن به استقلال است، تاکید کرد.

مشاور محمود عباس در پایان اظهار کرد: این شرایط قابلیت آزمون و خطا ندارد بلکه امری حتمی و اجتناب‌ناپذیر است که ما را ملزم به اتحاد می‌کند تا اشغالگران از وضعیت تفرقه منتفع نشوند.

جنگ رژیم صهیونیستی تحت حمایت آمریکا علیه مردم غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ ادامه دارد و علاوه بر ۱۳۰ هزار شهید و زخمی، بیش از ۱۰ هزار فلسطینی هم در میان ویرانی گسترده و قحطی که منجر به مرگ صدها کودک شده است، مفقود هستند.

از طرفی رژیم صهیونیستی با نادیده گرفتن ۲ قطعنامه شورای امنیت برای متوقف کردن فوری حملاتش به نوار غزه و نیز دستورالعمل‌های دیوان بین‌المللی دادگستری درباره لزوم اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از نسل‌کشی و تلاش برای بهبود شرایط انسانی در غزه، به حملات خود ادامه می‌دهد.

پیشتر وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد شمار قربانیان عملیات رژیم صهیونیستی در نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون به ۳۹ هزار و ۵۵۰ شهید و ۹۱ هزار و ۲۸۰ زخمی رسیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha