• سه‌شنبه / ۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403050905658
  • خبرنگار : 71588

تحولات کرانه باختری و نوار غزه در روز ۲۹۸ تجاوز رژیم صهیونیستی

تحولات کرانه باختری و نوار غزه در روز ۲۹۸ تجاوز رژیم صهیونیستی

در دویست و نود و هشتمین روز حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه، ارتش رژیم صهیونیستی همچنان به هدف قرار دادن مناطق مختلف کرانه باختری و شهر غزه و نیز تهدیدات و دستورهای خود به غیرنظامیان و آوارگان برای تخلیه مناطق مرکز و جنوب نوار غزه ادامه می‌دهد و این امر هزاران فلسطینی را مجبور به کوچ اجباری از اردوگاه «البریج» و اطراف آن در مرکز نوار غزه کرده است.

به گزارش ایسنا، ارتش رژیم صهیونیستی امروز (سه‌شنبه) در بحبوحه هدف قرار دادن مستقیم آوارگان و پناهگاه‌های آنها به‌ویژه در اردوگاه البریج و اطراف آن مجددا به حملات زمینی، هوایی و دریایی خود به مناطق مختلف ادامه می‌دهد.

براساس گزارش وبگاه عرب ۴۸، این حملات درحالی انجام می‌شود که وضعیت سلامتی و بهداشتی فلسطینیان در نوار غزه در سایه کمبود مایحتاج زندگی، غذا و دارو و همچنین عدم دسترسی به مواد پاک‌کننده که به شیوع بیماری‌ها در میان فلسطینیان به‌ویژه کودکان کمک کرده است، رو به وخامت است.

چندین منطقه در شمال شهر رفح، همزمان با تیراندازی گسترده ازسوی خودروهای نظامی رژیم صهیونستی، هدف حمله قرار گرفت در حالیکه اطراف مدارس العوده که آوارگان شرق خان یونس به آن پناه برده‌اند نیز هدف حمله صهیونیست‌ها قرار گرفته است.

جنگنده‌های رژیم اشغالگر همچنان به هدف قرار دادن مناطق مسکونی ادامه داده و منزلی را در «عبسان الکبیره» هدف قرار دادند که چندین شهید و زخمی برجای گذاشت.

نیروهای رژیم اشغالگر در ساعات اخیر ۳ کشتار علیه خانواده‌ها در نوار غزه مرتکب شدند که درپی آن ۳۹ فلسطینی شهید و ۹۳ تن دیگر نیز زخمی شدند.

پیشتر وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد شمار قربانیان عملیات رژیم صهیونیستی در نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون به ۳۹ هزار و ۳۶۳ شهید و ۹۰ هزار و ۹۲۳ زخمی رسیده است.

در همین راستا، باشگاه اسیران فلسطین اعلام کردند که ۲ اسیر فلسطینی با نام‌های «راتب حریبات» و «محمود ابوصالح» از شهرک «دورا» واقع در جنوب الخلیل پس از سپری شدن ۲۲ سال در زندان‌های رژیم صهیونیستی امروز (سه‌شنبه) از زندان النقب آزاد خواهند شد.

تحولات کرانه باختری و نوار غزه در روز ۲۹۸ تجاوز رژیم صهیونیستی
«راتب حریبات» و «محمود ابوصالح»

منابع خبری اعلام کردند که پس از عقب‌نشینی نیروهای رژیم اشغالگر، اجساد متلاشی شده شهدا از مناطق شرق خان یونس بیرون کشیده شدند.

در همین پیوند، منابع فلسطینی نیز تاکید کردند پیکر ۳۰ شهید از شهر رفح و شهرک‌های شرقی خان یونس در جنوب نوار غزه پس از عقب‌نشینی نیروهای رژیم صهیونیستی بیرون کشیده شدند.

منابع فلسطینی همچنین اعلام کردند جسد یک شهروند فلسطینی در داخل منزلش پس از محاصره آن توسط دشمن صهیونیستی در «بنی سهیلا» در خان یونس بیرون آورده شد.

منابع خبری اعلام کردند که توپخانه‌های رژیم صهیونیستی مجددا مناطق شرقی شهر غزه را هدف قرار دادند.

در همین رابطه، سازمان دفاع شهری غزه نیز اعلام کرد جسد شهید ایاد النجار پس از اعدام وی توسط نظامیان رژیم اشغالگر در منزلش در شرق خان یونس پیدا شد.

سازمان دفاع شهری غزه همچنین تاکید کرد درنتیجه هدف قرار دادن گروهی از شهروندان فلسطینی در غرب میدان الصفطاوی در شمال نوار غزه یک تن شهید شد.

هلال احمر فلسطین در غزه نیز اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی خرابی‌های گسترده‌ای را در برخی محله‌های شهر خان یونس برجای گذاشته‌اند.

هلال احمر فلسطین همچنین تاکید کرد کاهش مساحت مناطق امن مشخص شده توسط ارتش رژیم صهیونیستی، درد و رنج آوارگان را افزایش داده است.

نیروهای رژیم صهیونیستی پس از انجام عملیات نظامی پنج روزه از شهرک «القراره» و شهرک «بنی سهیلا» در شهر خان یونس واقع در جنوب نوار غزه عقب‌نشینی کردند.

اشغالگران صهیونیست همچنین شرق مسجد «ابو مدین» واقع در شرق اردوگاه «البریج»، «قیزان رشوان» در جنوب خان یونس و شمال شهر رفح را هدف حملات خود قرار دادند.

نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی درجریان یورش به شهر خان یونس همچنین اقدام به تخریب مدرسه «عیلبون» در شهرک «القراره» در شمال شرق این شهر کردند.

در نتیجه بمباران منزلی در اطراف خیابان هشتم در جنوب شهر غزه هشت تن شهید شدند.   

نیروهای رژیم اشغالگر از دیروز دوشنبه تا صبح امروز سه‌شنبه اقدام به بازداشت دست‌کم ۱۵ فلسطینی از کرانه باختری کرده‌اند که در میان آنها کودکان و اسرای آزادشده نیز وجود دارند.

شمار بازداشت‌شدگان از آغاز نبرد طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳، به حدود ۹۸۷۰ تن رسیده است و این آمار شامل کسانی است که از منازل و ایست‌های بازرسی و یا کسانی که تحت فشار مجبور شده‌اند خود را تحویل دهند و کسانی که به عنوان گروگان بازداشت شده‌اند، می‌شود.

از زمان آغاز عملیات فلسطینی طوفان الاقصی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر ماه)، مناطق مختلف کرانه باختری هم شاهد عملیات‌های ضد صهیونیستی و همچنین تشدید تجاوزات صهیونیست‌ها بوده‌ است.

جنگ رژیم صهیونیستی تحت حمایت آمریکا علیه مردم غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ ادامه دارد و بیش از ۱۲۴ هزار فلسطینی شهید و زخمی شده‌اند و بیش از ۱۰ هزار فلسطینی هم در میان ویرانی گسترده و قحطی که منجر به مرگ صدها کودک شده، مفقود هستند.

رژیم صهیونیستی با نادیده گرفتن دو قطعنامه شورای امنیت برای متوقف کردن فوری حملاتش به نوار غزه و نیز دستورالعمل‌های دیوان بین‌المللی دادگستری درباره لزوم اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از نسل‌کشی و تلاش برای بهبود شرایط انسانی در غزه، به حملات خود ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha