• یکشنبه / ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۶
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 1403051408996
  • منبع : خبرگزاری‌ها

سفر اخیر نتانیاهو به آمریکا خوشایند نیمی از مقامات آمریکایی نبود

سفر اخیر نتانیاهو به آمریکا خوشایند نیمی از مقامات آمریکایی نبود

استاد دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران گفت: نیمی از نمایندگان کنگره و مجلس سنا که عضو حزب دموکرات بودند در جلسه سخنرانی نتانیاهو شرکت نکردند و آن هایی هم که شرکت کرده بودند همگی موافق او نبودند.

به گزارش ایسنا، دکتر سید هادی برهانی استاد دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری قدس در مورد ابعاد سیاسی سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به آمریکا و نتایج آن گفت: سفر نتانیاهو به آمریکا دو بعد داشت؛ در بعد اول سفر این مقام صهیونیست، ادامه آن چیزی بود که قبلاً وجود داشت یعنی حمایت امریکا از این رژیم که در دیدار با مقامات آمریکایی و پذیرش درخواست نتانیاهو مبنی بر افزایش کمک های تسلیحاتی به رژیم صهیونیستی خود را نشان داد. در واقع با این دیدارها، نتانیاهو به دنبال این بود که بار دیگر به دنیا یادآوری کند آمریکا حامی اوست و اعتراضات مردمی جهانی، تاثیری در جنایات رژیم صهیونیستی نخواهد داشت.

برهانی در ادامه گفت: بُعد دیگر سفر نتانیاهو که آن را از سفرهای قبل متمایز می کرد این بود که تمام مقامات آمریکایی پذیرای نتانیاهو نبودند؛ نیمی از نمایندگان کنگره و مجلس سنا که عضو حزب دموکرات بودند در جلسه سخنرانی نتانیاهو شرکت نکردند و آن هایی هم که شرکت کرده بودند همگی موافق وی نبودند، برای مثال یکی از نمایندگان با تابلویی که روی آن خطاب به نتانیاهو نوشته شده بود جنایتکار جنگی در جلسه حضور داشت و یا خارج از کنگره صدها نفر ضد سفر نتانیاهو مقابل کنگره تظاهرات کردند و مجسمه نمادین نتانیاهو و پرچم آمریکا در آن به آتش کشیده شد.

استاد دانشگاه تهران در ادامه افزود: کاملا هریس نماینده دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از اقدامات نتانیاهو انتقاد کرد و گفت در مقابل اتفاقات غزه نمی شود سکوت کرد. همچنین نانسی پلوسی سخنرانی نتانیاهو را بدترین سخنرانی یک مقام صهیونیست در آمریکا نامید.

برهانی در مورد سناریوی ساختگی شلیک موشک به منطقه مجدل الشمس که منجر به شهادت کودکان دروزی در شمال سرزمین های اشغالی شدگفت: من معتقدم این اتفاق نمی تواند از سوی حزب الله رخ داده باشد چرا که حزب الله پایبند به قطعنامه ۱۷۰۱ است که نقاط غیرنظامی را هدف قرار ندهد و علاوه بر این، موشک در یک منطقه عرب نشین سقوط کرده و ساکنان این منطقه که دروزی های جولان هستند گرایش های ضد صهیونیستی دارند و و دلیلی ندارد حزب الله چند کودک مسلمان را هدف قرار دهد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر به عقیده بنده بعید به نظر می رسد رژیم صهیونیستی این منطقه را از روی عمد هدف قرار داده باشد، چون رژیم امنیت این منطقه را بر عهده دارد و موضوعی که با این حادثه مشخص شد این بود که اسرائیل در این محدوده سامانه پدافندی برقرار نکرده است در حالی که در مناطق صهیونیست نشین سامانه پدافندی فعال است و در این حادثه قصور و کوتاهی کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha