• یکشنبه / ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403051408949
  • خبرنگار : 50260

رئیس اداره ورزش و جوانان کاشان:

جوانان باید به اهمیت مشاوره آگاه شوند

جوانان باید به اهمیت مشاوره آگاه شوند

ایسنا/اصفهان رئیس اداره ورزش و جوانان کاشان گفت: وزارت ورزش و جوانان به طور خاص نهاد متولی آموزش‌های پیش از ازدواج است و مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده عملکرد خوبی داشته‌اند و جوانان باید نسبت به اهمیت  مشاوره آگاه شوند.

محمدجواد سلامیان‌زاده، امروز(یکشنبه، ۱۴ مرداد) در آیین گشایش یک مرکز مشاوره در کاشان، اظهار کرد: تاکنون سه مرکز مشاوره با مجوز وزارت ورزش و جوانان در کاشان فعالیت می‌کند و دو مرکز مشاوره نیز در هفته جاری آغاز به کار می‌کند.

وی افزود: وجود مراکز مشاوره برای زندگی شهروندان و جامعه کاشان اتفاق‌های خوبی است که مهم‌ترین رویکرد برای تأثیرگذاری بر همبستگی و ادغام اجتماعی است که وزارت ورزش و جوانان بر عهده دارد.

رئیس اداره ورزش و جوانان کاشان با اشاره به اهمیت آموزش در زندگی انسان، تصریح کرد: یکی از ارکان موفقیت در هر امری آموزش است و خانواده نیز برای آنکه به موفقیت برسد نیازمند آموزش‌هایی است که در مراکز مشاوره ارائه می‌شود.

سلامیان‌زاده تاکید کرد: بدون شک علم روانشناسی و مشاوره یک دانش جهانی است و روش‌های مفیدی برای زندگی انسان دارد ولی باید طبق فرهنگ و شرایط زندگی هر منطقه و زیست بومی مشاوره‌ها بومی شود.

وجود مراکز مشاوره یک فال نیک برای سلامت جامعه است   

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کاشان نیز گفت: وجود هر یک از مراکز مشاوره یک فال نیک برای سلامت جامعه است و خداوند که روح و روان انسان را آفریده، برای سلامت آن نیز دستوراتی قرار داده است که با عمل کردن به آن، حال انسان خوب خواهد شد.

سید عبدالرضا تولیت، اظهار کرد: ازدواج لذت زندگی است که اگر آیات و روایات و آموزه‌های دینی پشتوانه این لذت باشد، این ازدواج دایر بر مدار سلامت روان و روح  انسان‌ها خواهد بود.

وی افزود: کتاب‌ها و مقاله‌های زیادی در حوزه ترویج اندیشه‌های مثبت نگر و مهارت‌های زندگی نوشته شده است اما برای موفقیت در این مسیر باید به تعالیم دینی توجه شود زیرا اسلام حتی برای جزئیات زندگی نیز آموزه‌هایی دارد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کاشان تأکید کرد: مطابق با آموزه‌های اخلاقی، ازدواج، سنت رسول‌الله است و ارزش و جایگاه آن تا جایی است که پیامبر فرموده است شفاعت او به کسانی می‌رسد که ازدواج کرده‌اند.

تولیت تصریح کرد: خانواده یک نهاد مقدس است و چون ارزش خانواده در جامعه امروز کمرنگ شده است، طلاق و نابسامانی‌های خانوادگی نیز زیاد شده است در حالی که یک خوانش معمولی از سوره طلاق می‌تواند به کاهش آمار طلاق ختم شود زیرا انسان‌ها را به تفاوت‌های فردی توجه می‌دهد.

وجود مراکز مشاوره یک مؤلفه برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است

همچنین مدیر یکی از مراکز مشاوره در کاشان، گفت: وجود مراکز مشاوره یک مؤلفه برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است و خانواده‌ها باید قبل از آنکه اوضاع نابسامان شود به مشاوره مراجعه ‌کنند.

حسین ملک‌زاده اظهار کرد: خانواده‌ها در شرایط امروز برای آنکه استحکام خود را حفظ کنند نیازمند به مشاور هستند و مشاوره به عنوان یک راهکار پیشگیرانه به خصوص در زندگی خانوادگی باید فرهنگ سازی شود.

وی افزود: مشاوره و روان درمانی یک موضوع تخصصی است که با مداخله به هنگام باعث می‌شود که مشکلات خانوادگی و آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن کاهش پیدا ‌کند.

وی تصریح کرد: یکی از مسائلی که منجر به طلاق می‌شود، عدم شناخت دو طرف از یکدیگر است که نمی‌دانند و نمی‌توانند چگونه مسائل خود را حل کنند در حالی که اگر خودآگاهی از خود داشته باشند و ملاک‌های شخصی داشته باشند می‌توانند در مسیر زندگی موفق ‌شوند.

ملک‌زاده تأکید کرد: مشاوره قبل از ازدواج، باعث می‌شود که دو طرف نسبت به ساختار روحی، روانی و شخصیتی یکدیگر آگاه ‌شوند و چون قرار است که یک زمان بلند در کنار هم زندگی کنند، نسبت به تفاوت‌های همدیگر آشنا می‌شوند.

این مشاور خانواده گفت: مشاوره این امکان را فراهم می‌کند تا تفاوت‌ها سنجیده شود و در کنار پرسشنامه‌ها، می‌توان بستر یک انتخاب آگاهانه را ایجاد کرده و انتخاب‌های فردی مسیر زندگی را به سوی خوشبختی هدایت کند.

وی افزود: آرامش در زندگی نیازمند شناخت خود و همسر است که مراکز مشاوره تخصصی با فعالیت‌هایی که برای راهنمایی، پیشگیری و درمان اختلاف‌ها دارند، قدم مؤثری برای زیرساخت‌های خانواده هستند که با استفاده از مشاوران علمی و کارآمد ارائه خدمت می‌کنند.

ملک‌زاده گفت: بر اساس قانون، مشاوره قبل از ازدواج، هنگام ازدواج و بعد از ازدواج، مداخله در حوزه خیانت و طلاق و مشاوره‌های تخصصی در حوزه کودک و نوجوان از جمله خدمت‌هایی است که در مرکز مشاوره مثبت زندگی ارائه می‌شود. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha