• یکشنبه / ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۴
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1403051408881
  • خبرنگار : 50560

مدیرکل امور مالیاتی قزوین:

قزوینی‌ها مالیات خود را نشان‌دار کردند/ مهلت ارسال فرم تبصره ماده ۱۰۰ تا ۱۵ مرداد

قزوینی‌ها مالیات خود را نشان‌دار کردند/ مهلت ارسال فرم تبصره ماده ۱۰۰ تا ۱۵ مرداد

ایسنا/قزوین مدیرکل امور مالیاتی قزوین گفت: طی ۲۰ روز گذشته این امکان به مؤدیان مشمول تبصره ماده ۱۰۰ داده شد که به موجب مصوبه هیأت دولت با نشان‌دار کردن مالیات، محل مصرف مالیات پرداختی خود را مشخص کنند.

سید محمود موسوی صانع در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: سازمان امور مالیاتی کشور، در سال‌های پیشین پیگیر این مسئله بود که مؤدیان با این سازمان هم‌افزا باشند و مشخص شود مالیاتی که مؤدیان پرداخت می‌کنند در چه اموری هزینه می‌شود در این راستا طی ۲۰ روز گذشته این امکان به مؤدیان مشمول تبصره ماده ۱۰۰ داده شد که به موجب مصوبه هیأت دولت با نشان‌دار کردن مالیات، محل مصرف مالیات پرداختی خود را مشخص کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: پروژه‌هایی که در این طرح قرار گرفته دارای ویژگی‌های خاصی است، یکی از ویژگی‌های بارز نشانه‌دار کردن این پروژه‌ها این است که پروژه باید با تخصیص منابع در سال جاری خاتمه یابد و در این طرح در استان قزوین پروژه‌های سلامت، راهسازی و ورزشی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین گفت: به عنوان مثال مرکز دیالیز محمدزاده، سالن ورزشی سنگ‌نوردی، زیرسازی راه‌های روستایی و بهسازی راه روستایی شریف آباد و اردلان، تکمیل مدرسه ۱۲ کلاسه فردوس آبیک، احداث سالن ورزشی ثامن‌الائمه شهرستان آبیک، سالن ورزشی محمدیه و استخر شهید رجایی، احداث سد خاکی چنگوره، احداث ساختمان ثبت اسناد و املاک قزوین، آوج و شال و تکمیل مدرسه ۶ کلاسه اوتیسم برخی از پروژه‌هایی است که با مالیات مردم تکمیل خواهد شد.

وی ادامه داد:‌ برای مؤدیان هنگام پر کردن اظهارنامه مالیاتی، گزینه‌ای رؤیت می‌شود که اگر مؤدی مایل به انتخاب آن باشد، لیست طرح‌های در حال تکمیل استان نمایش داده شده و می‌تواند مورد انتخاب قرار گیرد.

موسوی صانع خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های سازمان امور مالیاتی اعتماد آفرینی بین این سازمان و مؤدیان است. این سازمان با بهره‌گیری از امکانات به‌روز و پیام‌رسان‌ها، کار نو و جدیدی را اجرا کرده و با هدف سهولت ارائه اظهارنامه، مؤدیان قادر هستند از طریق پیام‌رسان بله و سروش پلاس نسبت به استعلام و ارسال فرم تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم سال ۱۴۰۲ اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه مهلت ارسال فرم تبصره ماده ۱۰۰ تا ۱۵ مردادماه است، بیان کرد: سازمان امور مالیاتی کشور اقدام جدیدی را سرلوحه کار خود قرار داده تا افرادی که تمایل به استفاده از تسهیلات تبصره ماده ۱۰۰ را دارند و یا مشمول مالیات هستند، می‌توانند اظهارنامه تعاملی و مالیاتی را از طریق پیام‌رسان‌های یاد شده ثبت کرده و رسید کد رهگیری دریافت کنند.

این مسئول تصریح کرد: تبصره ماده ۱۰۰ این اجازه را می‌دهد تا امکان ارائه فرم تبصره مالیات این مؤدیان قطعی شود، حسن انجام این کار آن است که نیاز به حسابرسی و صدور برگه تشخیص و رسیدگی بعدی اسناد و مدارک و بررسی حساب‌های تجاری افراد تا سقف مبلغ فروش ابرازی در فرم اظهارنامه نیست، همچنین مؤدی می‌تواند تا ۱۵ قسط، مالیات خود را تقسیط کند و از تخفیفات تا سقف ۳۰ درصد بسته به نوع فروش برخوردار شود. در واحدهای کسبی انفرادی تا ۱۸۰ میلیارد ریال از مجموعه فروش کالا و خدمات و در واحدهای اشتراکی تا ۳۶۰ میلیارد ریال از فروش کالا امکان استفاده از تسهیلات ماده ۱۰۰ فراهم است.

وی با اشاره به میزان مالیات ارزش افزوده استان قزوین، بیان کرد: بالغ‌بر ۴۲۵۰ میلیارد تومان اعتباری بوده که بر اساس مالیات بر ارزش افزوده، از مؤدیان کسب شده است که ۳۴۵۰ میلیارد تومان آن در اختیار شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و امور عشایر قرار گرفته است و بالغ‌بر ۱۲۱ میلیارد تومان به سازمان ورزش و جوانان برای توسعه ورزش همگانی تعلق گرفته و ۶۴۰ میلیارد تومان نیز سهم دانشگاه علوم پزشکی بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین در پایان اظهار کرد: در استان قزوین نسبت به سرانه ارزش افزوده‌ای که در سطح شهر توزیع شده رتبه یک کشوری را اخذ کرده‌ایم و می‌توان گفت که بیش از ۲/۵ میلیون تومان ارزش افزوده، به ازای هر شهروند در سال ۱۴۰۲ توزیع شده است و عدد ارزش افزوده از ابتدای سال جاری تا پایان تیر ماه ۱۶۶۵ میلیارد تومان بوده است و بیش از ۶۵ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha