• یکشنبه / ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۴
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403051408856
  • خبرنگار : 71505

در تذکری در جلسه امروز شورای شهر عنوان شد

لزوم دغدغه شهروندان نسبت به بوستان ولایت/ ضرورت اختصاص زمینی برای افراد شاغل در بازار جنت

لزوم دغدغه شهروندان نسبت به بوستان ولایت/ ضرورت اختصاص زمینی برای افراد شاغل در بازار جنت

در جلسه امروز شورای شهر تهران در تذکری دغدغه و حساسیت شهروندان نسبت به بوستان ولایت مورد نظر قرار گرفت و با اشاره به فعالیت کسبه بازارچه جنت بر اختصاص زمینی برای افراد شاغل در بازار جنت تأکید کردند.

به گزارش ایسنا، مهدی اقراریان در دویست و پنجاه و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری گفت: وارد سال پایانی دوره ششم شورا می شویم و شهروندانی که پای صندوق های رأی آمدند و حتی آنان که نیامدند ما را قضاوت خواهند کرد؛ لذا به نظر می رسد در سال باقی مانده باید بیشتر با شهروندان در مورد شرایط شهرداری و شورا گفت‌وگو کنیم.

وی افزود: خواهش من این است رسانه‌ها و شهروندان نسبت به تذکر بنده دغدغه داشته باشند؛ تذکرم در مورد بوستان ولایت به صورت مکتوب ارائه شد؛ اما هنوز پاسخی دریافت نشده است. تقاضای من این است که شهروندان در مورد این بوستان دغدغه و حساسیت داشته باشند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه ما بوستان‌های بزرگی در شهر داریم؛ اما جنوب تهران از سرانه فضای سبز به اندازه کافی برخوردار نیست؛ ادامه داد: اینکه چه کسانی پشت تغییر کاربری هایی هستند و چه منافع شخصی و گروهی وجود دارد، باید بررسی شود.

اقراریان با بیان اینکه بنده فهرستی از وعده‌های شهردار تهران آماده کرده‌ ارائه خواهم کرد که هیچ یک از آنها به سرانجام نرسیده و فکر نمی‌کنم در این مدت باقی مانده نیز به سرانجام برسد، افزود: شهردار تهران قول داده بود دیوار مجموعه جنگ افزارسازی برداشته شود و به عنوان فضای سبز مورد استفاده قرار بگیرد؛ اما ظاهراً چوب حراج به ساختمان های این مجموعه زده شده است. اگر صدا و سیما نمی‌خواهد صدای یک طرفه شهرداری باشد و می خواهد روند غلط خود را اصلاح کند، این دو دغدغه را دنبال کند.

لزوم اختصاص زمینی برای افراد شاغل در بازار جنت

حبیب کاشانی در دویست و پنجاه و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران نیز در قالب تذکری گفت: شهادت شهید اسماعیل هنیه را تبریک و تسلیت می گویم؛ قطعا دشمنان سیلی محکمتری را در زمان و مکان مناسب خواهند خورد.

وی افزود: در جلسه قبل تذکری در مورد فعالیت کسبه بازارچه جنت داده شد که هزاران نفر از این سفره ارتزاق می کنند. شهرداری مجوزی را برای مرکز تجاری نیایش در حاشیه بزرگراه آبشناسان صادر می‌کند و دو درب ورودی و خروجی برای آن در نظر می‌گیرد.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در نهایت پس از جمع بندی دیوان عدالت اداری، فضای ورودی مجموعه نیایش به حاشیه بزرگراه منتقل می‌شود که سازمان بوستان ها این موضوع را تأیید نمی کند. زمینی در این محوطه داریم که بازارچه جنت در آن مستقر است و ۸۰۹ متر مساحت دارد. ما ۱۰۳ هکتار از ذخایر اراضی داریم و سه هزار میلیارد تومان از اماکن ورزشی را در قبال طرح ورزشی دادیم و ۲۵ هزار متر را نیز در سعادت آباد را به سازمانها و نهادهای دیگر داده‌ایم؛ اما در این زمین ۸۰۹ متری ۴۰۰ نفر فعالیت می‌کنند و بحث ما این است که چه چیزی برای تهران مانده است؟

کاشانی تأکید کرد: تنها برج میلاد و شهر آفتاب برای تهران مانده است. مسئولیت اجتماعی کجا رفته است؟ فردا هم قضیه زمین‌های چمن مصنوعی پیش می آید؟ برای ساخته شدن این زمین ها سالها زحمت کشیده شده و ما باید ما به ازای این فضاها، ۸۰۹ متر بدهیم؟

وی افزود: شهرداری که در ۲۰ روز ۴۴ هزار میلیارد تومان درآمد داشته است زمین ۸۰۹ متری را نباید تحویل دهد. باید زمینی برای افرادی که در این بازارچه فعالیت می کنند اختصاص یابد؛ چراکه خانواده هایی از این فضا ارتزاق می کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha