• یکشنبه / ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403051408831
  • خبرنگار : 50176

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستان تاکید کرد:

لزوم استفاده از ظرفیت جهاد دانشگاهی در تحقق شعار سال

لزوم استفاده از ظرفیت جهاد دانشگاهی در تحقق شعار سال

ایسنا/لرستان سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستان بر لزوم استفاده از ظرفیت جهاد دانشگاهی در تحقق شعار سال تاکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدرضا غلامی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تبریک سالروز تأسیس جهاددانشگاهی، اظهار کرد: تأسیس و فعالیت جهاددانشگاهی به فرمان امام خمینی(ره) یکی از فعالیت‌های فرهنگی مؤثر در جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه نقش جهاددانشگاهی همانند جهاد سازندگی در احیای روستاها و مناطق عشایری در مناطق مختلفی بود که در روزهای آغازین انقلاب با درایت امام خمینی(ره) تشکیل شد، ادامه داد: جهاد سازندگی به دورترین مناطق کشور خدمت‌رسانی کرده و می‌کند و جهاددانشگاهی نیز در این مسیر مانند جهاد سازندگی علم، فناوری، ایجاد امید و خودباوری را در جامعه ترویج داد که این موضوع را می‌توان به‌عنوان یک برگ برنده برای این مرکز قلمداد کرد.

غلامی با اشاره به اینکه ارزیابی کلی از تأسیس، فعالیت و تثبیت و افق بلند این مرکز همین اعتماد و توجهی است که مردم به نهاد پیدا کردند، بیان کرد: مردم به این باور رسیدند که جهاددانشگاهی یک مرکز علمی فعال مؤثر و موفق است، چراکه برنامه‌های متنوعی در خدمات جهاددانشگاهی دیده و ارائه می‌شود.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی خدمات بسیار و متنوعی را در سطح جامعه ارائه می‌دهد، تصریح کرد: هر جا به یک نوآوری نیاز است این جهاددانشگاهی بوده که سپر بلای همه مراکز علمی شده و توانسته به آن جایگاه برسد که ضمن بررسی و تحقق اهداف، برای جامعه ایجاد امید کرده که این خدمات در عرصه‌ها، مراکز، پژوهش‌ها و نوآوری‌های مختلف دیده می‌شود.

مرکز درمان ناباروری امیدی برای خانواده‌هاست

وی تأکید کرد: یکی از مراکز بسیار مهم، مؤثر و مرکزی که در جامعه امروز علاوه بر مراکز استان‌ها توانسته خود را نشان دهد و مورد اعتماد مردم باشد مرکز درمان ناباروری است که یکی از شاخه‌های ایجاد امید برای خانواده‌هاست، برخی از خانواده‌ها برای فرزندآوری به بن بست می‌رسند و همین موضوع باعث می‌شود برخی از زندگی‌های موفق به دلیل نداشتن فرزند به طلاق منجر شود ولی این خدمت جهاددانشگاهی امید را در خانواده‌ها ایجاد کرده و توانست به آن جایگاه برسد که در مرکز استان به بیش از ۸ هزار نفر خدمات ارائه شود و این موضوع که دیگر بن بستی برای بچه‌دار شدن وجود ندارد تبدیل به یک فرهنگی در جامعه شود.

غلامی اظهار کرد: ارزیابی من از عملکرد جهاددانشگاهی در تنوع و گستردگی خدمات و فعالیت‌ها بسیار مطلوب و قابل قبول است، هرچند هنوز راه بسیاری تا رسیدن به قله مطلوب باقی است.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به اینکه نحوه ارتباط جهاددانشگاهی با دستگاه‌های اجرایی به نوعی تبادل نظر و اعلام موجودیت در جامعه تبدیل شده است، بیان کرد: به نظر می‌رسد امروز جهاددانشگاهی جایگاه خود را پیدا کرده و برای همه مراکز علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جا افتاده و احساس می‌شود اگر در یک مجموعه جهاددانشگاهی حضور نداشته باشد خلائی وجود دارد  که تنها با حضورش این خلأ پر می‌شود و در حال حاضر ارتباط خوبی بین جهاددانشگاهی با مراکز علمی و فرهنگی در حوزه‌های مختلف وجود دارد.

وی ادامه داد: برای نمونه در بحث هیئات مذهبی، دین‌باوری، دین‌محوری و گریز جوانان از مسائل دینی تحقیقاتی که جهاددانشگاهی به وسیله محققان توانا و ارزشمند خود انجام داده قابل ستایش و ستودنی است.

غلامی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی می‌تواند با توجه به ضرورت جامعه یک شناسنامه از وضعیت هر موضوعی را تهیه و زمینه را برای کار مجموعه‌های فرهنگی و مذهبی فراهم کند، افزود: برای نمونه در حوزه مساجد جهاددانشگاهی با هزینه بسیار پایین توانست با به‌کارگیری دانشجویان، اساتید و پژوهشگران برجسته اطلس مساجد لرستان را تهیه کند که یک کار ماندگار برای لرستان شد.

لزوم استفاده از ظرفیت جهاد دانشگاهی در تحقق شعار سال

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به اینکه در راستای استفاده از ظرفیت جهاددانشگاهی در تحقق شعار سال، باید یک ارتباط دوطرفه وجود داشته باشد، بیان کرد: از یک طرف جهاددانشگاهی باید اعلام آمادگی کرده و داشته‌های خود را اعلام کند و از طرف دیگر مراکزی که در حوزه تحقق شعار سال کار می‌کنند نیازهای خود را اعلام کنند.

وی تأکید کرد: شعار سال یک عبارت معمول و متعارف نیست بلکه یک عبارت با پشتوانه بسیار دقیق، حساس، مؤثر و مفید است که کارشناسان بسیاری در این حوزه کار کردند و نظر تکمیلی مقام معظم رهبری به‌عنوان کسی که چشم‌انداز نظام را بررسی می‌کنند و تعیین شعار سال را انجام می‌دهند برای حرکت راهگشا و بسیار مؤثر است.

غلامی با بیان اینکه کار جهاددانشگاهی ایجاد و تولید علم و فناوری و رفع نیازهای جامعه امروز است، تصریح کرد: جهاددانشگاهی در حوزه گسترش فرهنگ‌های مختلف و در حوزه‌های متنوع، با ارائه الگوهایی که سال‌ها روی آن کار کردند، بسیار مؤثر بوده است.

جهاد دانشگاهی دنبال‌کننده اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران 

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی همان فلسفه و اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران یعنی خدمت به مردم، ایجاد امید، خودباوری و اعتماد به جوانان را دنبال می‌کند، بیان کرد: انقلاب اسلامی از همان روز اول به جوانان اعتماد داشته و عرصه‌های مختلف مانند جنگ را به آنان سپردند که پاسخ درخوری دریافت کرد و جهاددانشگاهی همین راه را در پیش گرفته است.

وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم در این راه یک الگو انتخاب کنیم، پیامبر اکرم(ص)، امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری هستند، اضافه کرد: جوان ریسک‌پذیر و خطرپذیر است و در عین حال باید بپذیریم اگر لغزش و خطایی در کار پیش آمد نباید ناامید شویم، امروز جوانان ما هستند که فناوری‌های دنیا را تسخیر کرده‌اند.

غلامی با بیان اینکه اگر امروز در حوزه‌های مختلف موشکی، نانو و ... حرفی برای گفتن داریم مدیون ایثار، از خودگذشتگی، تلاش و همت والای جوانان است، تصریح کرد: اگر جهاددانشگاهی بخواهد موفق شود باید به جوانان اعتماد کند.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی یک تافته جدابافته از دولت نیست بلکه همکار و معین دولت‌هاست و می‌تواند بازوی قوی، مؤثر و مفید برای دولت‌ها باشد، بیان کرد: این دولت اگر بخواهد موفق باشد می‌تواند ضمن اعتماد، حمایت و توجه و تقویت نقش‌آفرینی جهاددانشگاهی به اهداف خودش برسد.

وی با اشاره به اینکه کادرسازی یکی از کارهای مفیدی است که جهاددانشگاهی می‌تواند انجام داده و در حوزه‌های مختلف نیرو معرفی کند، اضافه کرد: این امر بسیار مهم بوده به‌طوری که تمام مراکز علمی باید کادرسازی را  در دستور کار خود قرار دهند که جهاددانشگاهی در این حوزه موفق عمل کرده است.

موفقیت جهاددانشگاهی؛ نشانه موفقیت نظام جمهوری اسلامی

غلامی ادامه داد: جهاددانشگاهی مولود نظام جمهوری اسلامی بوده و هرچه این مرکز علمی موفق باشد نشانه موفقیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به اهداف، برنامه‌ها و چشم‌انداز آینده نظام است.

وی افزود: دولت باید نگاه حمایتی و تقویتی به جهاددانشگاهی داشته باشد و همچنین این نهاد انقلابی با نگاه حمایت و در اختیار بودن و به نوعی سنگ از مسیر دولت برداشتن می‌تواند یک مجموعه معین برای دولت باشد و نقش‌آفرینی آن در بدنه دولت می‌تواند در جامعه امیدآفرینی داشته باشد چون از جوانانی توانا و برومند و صاحب اندیشه و فکر برخوردار است.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستان اظهار کرد: مجموعه جهاددانشگاهی لرستان یک مجموعه پویا، فعال و پرتلاش است که امیدواریم با بهره‌گیری از هدایت‌های رهگشای رهبر انقلاب در مناسبت‌های مختلف و چشم‌انداز این مجموعه به یک جایگاه بسیار بالاتری دست پیدا کند و بتواند با دانشگاه‌های برتر و بین‌المللی رقابت‌های علمی داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha