• یکشنبه / ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۲۵
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1403051408771
  • خبرنگار : 50560

نماینده تاکستان در مجلس مطرح کرد

لزوم استفاده حداکثری دولت از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی

لزوم استفاده حداکثری دولت از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی

ایسنا/قزوین نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر می‌رسد دولت چهاردهم باروحیه‌ای که از خود نشان داده این انگیزه را دارد که از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی استفاده حداکثری داشته باشد به‌شرط آنکه هم دولت در حرکت جهادی خود جدیت داشته باشد و هم جهاددانشگاهی بیش‌ازپیش به ظرفیت‌های عملیاتی خود بیفزاید.

عباس بیگدلی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: جهاددانشگاهی در کنار تحقیقات علمی، آموزشی و فعالیت‌های فرهنگی، در حوزه‌های مختلف نیز مانند فناوری، صنعت، سلامت و درمان و کارآفرینی فعال است و با منابع انسانی ارزشمندی که دارد می‌تواند یکی از سکوهای پرش کشور برای تحقق اهداف کلان باشد.

وی افزود: ارتباط مستمر و هم‌افزایی مداوم جهاددانشگاهی با دانشگاه‌های سطح استان یکی از برنامه‌هایی است که به‌عنوان نماینده مجلس پیگیر آن هستم تا بتوانیم با شناخت دقیق‌تر ظرفیت‌های جهاددانشگاهی، در جهت استفاده حداکثری از این نهاد علمی در سطح استان تصمیم‌ سازی کنیم.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی گفت: جهاد دانشگاهی مانند حلقه وصل بین دانشگاه و حوزه‌های مختلف صنعتی، تولیدی و خدماتی کشور است. اعتقاد ما بر این است که این حلقه وصل به‌عنوان بازوی همکار و همراه برای دولت و دستگاه‌ها به‌خصوص در شرایط کنونی کشور که بیش از هر زمان دیگری نیاز به کار در زمینه‌های مختلف است می‌تواند اثرگذاری داشته باشد.

وی در ادامه بیان کرد: برای تقویت هم‌افزایی جهاددانشگاهی با دولت باید از یک‌سو این مولود انقلاب اسلامی پویاتر از گذشته باشد و از سوی دیگر دولت و مجلس با تقویت پشتوانه مالی از جهاددانشگاهی حمایت کنند.

نقش جهاد دانشگاهی در تحقق شعار سال

بیگدلی خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی با برخورداری از منابع انسانی متعهد و متخصص در حوزه تولید علم و پژوهش‌های کاربردی مرتبط با محوریت شعار سال می‌تواند گام‌های مؤثری برای پیشبرد اهداف کلان کشور بردارد و معتقدم این مجموعه می‌تواند در تقویت روحیه خودباوری ایفای نقش ویژه داشته باشد.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی نهادی انقلابی و پیشرو است که تاکنون سهم قابل‌توجهی در توسعه علمی و فناوری کشور داشته و با مراکزی که در دانشگاه‌های سطح کشور دارد در ارتقاء امید به آینده در دانشجویان کشور و هدایت فارغ‌التحصیلان به فعالیت‌های تولیدی و دانش‌بنیان نقش مهمی دارد.

این نماینده مجلس بیان کرد: یک دانشجوی فعال و پرانگیزه که با امید علم‌آموزی می‌کند و افق‌های روشنی را برای خود و کشورش ترسیم می‌کند پیش از هر نهاد دیگری به سهولت و بدون مانع می‌تواند به مراکز جهاددانشگاهی در دانشگاه‌ها بپیوندد و مسیر فعالیت خود را در این مرکز بیاید.

وی خاطرنشان کرد: همین مسئله یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت این نهاد است که تاکنون به خوبی توانسته در هدایت‌گری دانشجویان نقش داشته باشد و دولت آینده می‌تواند با تقویت ارتباط با جهاد دانشگاهی از ظرفیت‌های این نهاد بیش از پیش بهره ببرد.

نماینده مردم تاکستان در مجلس گفت: به نظر می‌رسد دولت چهاردهم باروحیه‌ای که از خود نشان داده این انگیزه را دارد که از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی استفاده حداکثری داشته باشد به‌شرط آنکه هم دولت در حرکت جهادی خود جدیت داشته باشد و هم جهاددانشگاهی بیش‌ازپیش به ظرفیت‌های عملیاتی خود بیفزاید.

بیگدلی در پایان ضمن تبریک سالروز تأسیس جهاددانشگاهی به جهادگران این نهاد، اظهار کرد: باید هدف دولت و جهاددانشگاهی مشترک باشد، اعتلای روزافزون کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یکی از نقاط اشتراک جهاددانشگاهی و دولت است و می‌توان گفت جهاد دانشگاهی تاکنون توانسته گام‌های مهمی را به‌عنوان یکی از نهادهای سازنده و تأثیرگذار کشور بردارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha