• یکشنبه / ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۳:۲۵
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1403051408707
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل شرکت برق استان خبر داد

رکورد بالای ۶۰۰مگاواتی برق در کهگیلویه و بویراحمد

رکورد بالای ۶۰۰مگاواتی برق در کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان پیک مصرف برق استان در روزهای پایانی هفته گذشته در استان برای نخستین بار به رکورد بالای ۶۰۰ مگاوات رسید.

رسول روستائی روز شنبه در نشست شورای اداری استان افزود: میزان مصرف برق در کهگیلویه و بویراحمد نسبت به زمان مشابه پارسال ۱۰ درصد افزایش یافته است.

وی اظهارکرد: بیشترین رشد مصرف برق به میزان ۲۶ درصد در شهرستان گرمسیری لنده به ثبت رسیده است.همچنین شهرستان های کهگیلویه با ۱۹، بهمئی ۱۶ و بویراحمد با ۱۲ درصد در رتبه های بعدی بیشترین افزایش مصرف برق در استان نسبت به پارسال قرار دارند.

مدیرعامل شرکت برق استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد در روزهای میانی هفته جاری افزایش دمای ۲ درجه ای پیش بینی کرده و خاطرنشان کرد: انتظار می رود در روزهای آینده میزان مصرف برق در استان چهار درصد دیگر افزایش یابد.

روستایی با اشاره به اینکه اکنون طرح های مدیریت برق در بخش های کشاورزی و صنعت در حال انجام است تاکید کرد: با توجه به گرمای هوا میزان نیاز واقعی مصرف برق استان از ۶۰۰ مگاوات بیشتر است.

وی همچنین از اختصاص ۱۵ جایزه ۱۰۰ میلیون ریالی برای مشترکان استان که در پویش با انرژی مشارکت کرده اند خبر داد و تصریح کرد: این جوایز به قید قرعه به مشترکانی که ۱۵ درصد از مصرف خود را نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش داده باشند اهدا می شود .

روستایی ادامه داد: مشترکان در این شرایط با انجام راهکارهای ساده ای مثل تنظیم دمای کولر روی ٢٤ درجه و یا استفاده از دور کند کولر آبی و عدم استفاده از وسایل پرمصرف برقی در ساعات ١٣ تا ١٨ و ٢٠ تا ٢٣ می توانند کمک شایانی به تأمین برق پایدار استان کنند.

وی با اشاره به نقش موثر همکاری مشترکان بخش خانگی و تجاری در پایداری تامین برق استان افزود: امسال با اجرای همزمان طرح های پاداش صرفه جویی و پویش با انرژی که در آن جوایز بسیار جذابی برای مشترکان خانگی در این طرح در نظر گرفته شده است، امید داریم هدف گذاری ۱۵ درصدی کاهش مصرف برق محقق خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: قطع برق خانگی در برنامه شرکت توانیر در تابستان امسال در برنامه این شرکت پیش بینی شده اما در صورتی که مشترکان چهار برابر الگو مصرف داشته باشند پس از یادآوری و اخطار برق آنان قطع می شود.

به گزارش ایسنا، روستایی بیان کرد: براساس طرح الگوی مصرف میزان مصرف برق برای مشترکان مناطق عادی استان مانند شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون ۳۰۰کیلو وات ساعت، برای مناطق گرمسیری شماره ۴ ،۴۵۰ کیلو وات ساعت، مناطق گرمسیری شماره سه ۶۰۰کیلو وات ساعت، مناطق گرمسیری شماره ۲ یک هزار و ۵۰۰کیلو وات ساعت و مناطق گرمسیری شماره چهار ۲ هزار و ۵۰۰ کیلووات ساعت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha