• شنبه / ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۰:۵۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403051308658
  • خبرنگار : 50598

استاندار:

دستگاه‌ها و صنایع استان مرکزی برای بازگشت کودکان بازمانده از تحصیل پای کار بیایند

دستگاه‌ها و صنایع استان مرکزی برای بازگشت کودکان بازمانده از تحصیل پای کار بیایند

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی و صنایع برای بازگشت کودکان بازمانده از تحصیل در استان مرکزی پای کار بیایند.

فرزاد مخلص الائمه، ۱۳ مرداد در شورای آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار کرد: برگزاری امتحانات نهایی در ۸۶ حوزه امتحانی، کار بسیار دشواری بود که آموزش و پرورش سربلند از آن بیرون آمد.

وی با تاکید بر ضرورت پیگیری هرچه بیشتر برای شناسایی و بازگرداندن کودکان بازمانده از تحصیل افزود: در این موضوع باید بین دستگاه‌های اجرایی تقسیم کار صورت گیرد و کمک آموزش و پرورش کنیم تا فشار بر روی این اداره کمتر شود و این مشکل به طور کل برطرف شود. کمیته امداد، بهزیستی و سازمان برنامه باید کمک کنند تا این هزینه نه چندان زیاد برای بازگرداندن ۱۴۰۰ کودک بازمانده از تحصیل را تامین کنیم.

مخلص الائمه با تاکید بر کار فرهنگی در حوزه سواد آموزی افزود: برای برنامه‌های طرح مهر، باید بین شهرستان‌ها تقسیم کار صورت گیرد و هر فرمانداری کار را در شهرستان‌ خودش هدایت کنند. از صنایع درخواست داریم در این راستا نیز به آموزش و پرورش کمک کنند.

حسین مولوی، مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز اظهار کرد: ما در آموزش و پرورش استان از اردیبهشت ماه بر روی شناسایی و بازگرداندن کودکان بازمانده از تحصیل تمرکز کرده‌ایم و اقداماتی انجام داده‌ایم.

وی افزود: در ابتدا طبق آماری که از سامانه‌های متعدد کشوری گرفتیم، حدود ۱۴۰۰ نفر را به عنوان کسانی که مراجعه‌ای برای ثبت نام در مدارس نداشتند در سال ۱۴۰۲ شناسایی کردیم.

مولوی ادامه داد: با اقداماتی که مدیران مدارس و مناطق انجام دادند تاکنون ۸۰۰ نفر را بررسی موردی کرده‌ایم که به علل متعددی مثل فوت، مهاجرت و معلولیت مراجعه‌ای برای ثبت نام نداشتند. همچنین از این تعداد، ۱۵۰ مورد در حال تحصیل هستند ولی به عنوان تارک تحصیل در آمار محسوب می‌شدند.

وی با بیان اینکه تا پایان شهریور ۵۰۰ نفر مابقی را نیز بررسی خواهیم کرد گفت: بسیاری از دستگاه‌ها مثل کمیته امداد و بهزیستی وظیفه دارند تا این کودکان را به چرخه تحصیل برگردانند.

مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به طرح مهر گفت: طرح مهر یکی از بزرگترین ‌پروژه‌های آموزش و پرورش جهت آماده سازی مدارس برای آغاز سال تحصیلی است که شامل اقداماتی مثل تهیه و توزیع کتب درسی، آماده سازی فضای مدارس و تامین نیروی انسانی برای کلاس‌های درس است.

وی با بیان اینکه استان مرکزی در رتبه پنجم ثبت کتب درسی است افزود: تامین نیروی انسانی وظیفه ماست و باید به سرعت تا مهرماه برای مدارس، نیروی انسانی مناسبی تامین کنیم که خوشبختانه در وضعیت خوبی از این لحاظ هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha