• شنبه / ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۵۸
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403051308599
  • منبع : نمایندگی اردبیل

برگزاری کنگره بین‌المللی احیای بوم‌شناختی بر پایه طبیعت در دانشگاه محقق اردبیلی

برگزاری کنگره بین‌المللی احیای بوم‌شناختی بر پایه طبیعت در دانشگاه محقق اردبیلی

ایسنا/اردبیل اولین کنگره بین‌المللی احیای بوم‌شناختی بر پایه طبیعت در تاریخ ۶ و ۷ شهریور ۱۴۰۳ در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار خواهد شد.

زینب حزباوی، دبیر اجرایی کنفرانس امروز، ۱۳ مرداد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به دنبال تخریب مداوم محیط زیست و انقراض بسیاری از گونه‌های نادر جانوری و گیاهی به دلیل عوامل طبیعی و انسانی، اولین کنگره بین‌المللی احیای بوم‌شناختی بر پایه طبیعت در تاریخ ۶ و ۷ شهریور ۱۴۰۳ در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: نظر به نام‌گذاری سال ۲۰۲۴ به‌عنوان سال شترسانان از طرف سازمان ملل و اهمیت جلوگیری از انقراض گونه شتر دوکوهانه در ایران، به ویژه در استان اردبیل (به‌عنوان مخزن ژنی اصلی گونه)، این کنگره تأکید ویژه‌ای بر حفاظت از این گونه خواهد داشت.

دبیر اجرایی کنفرانس به سایر موضوعات محوری کنگره اشاره کرد و گفت: حفظ تنوع زیستی، حفظ گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری، افزایش تنوع ژنتیکی و حفظ تعادل در سامانه‌های بوم‌شناختی، حفاظت از زیستگاه‌های طبیعی، حفاظت و بهبود زیستگاه‌های مختلف مانند جنگل‌ها، دریاها، رودها و دیگر محیط‌های طبیعی، کاهش آلودگی، کاهش اثرات منفی انسان بر محیط زیست، از جمله کاهش آلودگی هوا و آب و مدیریت پسماندها، استفاده پایدار از منابع طبیعی، توسعه رویکردها و فن‌آوری‌هایی که منابع طبیعی را با حفظ تعادل طبیعی و استفاده پایدار به کار گیرند.

وی ادامه داد: ترویج الگوهای زندگی پایدار، ترویج سبک‌های زندگی که منابع را بهبود بخشیده و باعث کاهش اثرات منفی بر محیط زیست می‌شود. آموزش و افزایش آگاهی، آموزش افراد در خصوص اهمیت حفاظت از محیط زیست و ترویج فرهنگ حفاظت‌محور، مدیریت هوشمندانه منابع آب، مدیریت بهینه منابع آب، جلوگیری از تخریب منابع آبی طبیعی و حفظ حقوق بوم‌شناختی این منابع، مقابله با تغییرات اقلیمی، انجام اقداماتی برای سازگاری با تغییرات اقلیمی و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، محافظت از خدمات بوم‌شناختی، حفاظت از خدماتی همچون تصفیه آب و هوا، گردش مواد غذایی و تنظیم اقلیم که بوم‌سازگان به انسان ارائه می‌دهند.

حزباوی افزود: با توجه به فضای گسترده برای بحث و گفت و گو در زمینه حفاظت از محیط زیست و بوم‌سازگان و نیز پوشش خبری این کنگره در سطوح مختلف استانی، منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی، از همه سازمان های دولتی و مردم نهاد، شرکت‌های خصوصی، محققان، استادان و دانشجویان کشور دعوت می‌شود که در برگزاری هر چه بهتر این رویداد بین‌المللی همکاری کنند.

وی در پایان تصریح کرد:  وب سایت کنگره: https://neruma.ir/en و دارای مجوز رسمی  ISC با کد اختصاصی: ۶۴۹۲۸_۰۳۲۴۰ است و نمایه‌سازی مقالات در پایگاه استنادی سیویلیکا صورت می گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha