• شنبه / ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۳۷
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403051308591
  • خبرنگار : 50660

تسهیل شرایط سفر اربعین برای ۵۹۰ نفر از مردم چهارمحال و بختیاری

تسهیل شرایط سفر اربعین برای ۵۹۰ نفر از مردم چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) چهارمحال و بختیاری گفت: بنیاد برکت این ستاد، شرایط سفر اربعین ۵۹۰ نفر از نیازمندان، زائر اولی‌ها و ارکان فعال خانه‌های احسان استان را تسهیل خواهد کرد.

محمود ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، از اعزام کاروان رهسپاران عصر ظهور توسط بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان خبر داد و اظهار کرد: ۱۲۰ نفر از ارکان فعال خانه‌های احسان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در استان که ذیل قرارگاه تحول و توانمندسازی ۲۰۲۰ محله هستند، سفر اربعین رایگان را در قالب کاروان رهسپاران عصر ظهور برای بار سوم تجربه خواهند کرد.

وی درباره برگزاری این سفر زیارتی، گفت: طرح اعزام ارکان فعال خانه‌های احسان در قالب کاروان‌های رهسپاران عصر ظهور در استان از ۲۳ تا ۳۱ مرداد ماه به مدت ۹ روز در کشور عراق انجام می‌شود که عمدتاً افراد ثبت‌نام‌شده از قشر جوان و بین ۱۷ تا ۵۰ سال سن دارند.

ابراهیمی همچنین از اهدای کمک هزینه بلاعوض برای اعزام زائران اربعین در طرح برکت‌الحسین خبر داد و بیان کرد: طرح اهدای ۲۰۰ کمک هزینه بلاعوض برای اعزام زائران مناطق محروم بین دهک یک تا چهار و زائر اولی‌ها معادل مجموع شش میلیارد ریال ابلاغ شده است که با توجه به تصمیم‌های گرفته‌شده به افراد نیازمند تعلق خواهد گرفت.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام استان همچنین از ۲۷۰ فقره تسهیلات کم‌بهره ویژه سفر اربعین معادل ۱۹ میلیارد ریال برای اعزام زائران مناطق محروم و زائر اولی‌ها خبر داد و اظهار کرد: ۱۰ خانه فعال احسان در استان مشغول به فعالیت هستند که سه سال است به‌صورت مستمر فعالیت خود را در استان در راستای تحول و توانمندسازی ۲۰۲۰ محله تحت پوشش انجام می‌دهند.

تهیه ۲۶۱ قلم اقلام سرمایشی برای نیازمندان استان

در ادامه، محمد کریمی، معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) چهارمحال و بختیاری از تهیه اقلام سرمایشی شامل کولر آبی و پنکه خبر داد و گفت: ۲۶۱ قلم اقلام سرمایشی معادل هفت میلیارد ریال تهیه شده است و به کمک خیران به خانواده‌های عزتمند استان اهدا خواهد شد.

وی توزیع رایگان ۱۱۸۰ کیسه برنج معادل ۱۲ تن ویژه طبخ غذا در عید غدیر را از دیگر برنامه‌های اجراشده توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در استان در تابستان امسال دانست و افزود: طبخ ۱۱۰ هزار پرس غذا در نقاط مختلف توسط گروه‌های مردمی به مناسبت عید غدیر از پرافتخارترین برنامه‌های ستاد اجرایی فرمان امام در امسال بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha