• شنبه / ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۰۲
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403051308568
  • خبرنگار : 50232

معاون حفاظت محیط زیست خوزستان عنوان کرد

لزوم فرهنگ‌سازی زیست محیطی در مسیر پیاده‌روی اربعین

لزوم فرهنگ‌سازی زیست محیطی در مسیر پیاده‌روی اربعین

ایسنا/خوزستان معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: تفکیک از مبدأ و دفن و جلوگیری از آتش‌زدن پسماند، فرهنگ‌سازی در طول مسیر راهپیمایی و آموزش نکات زیست محیطی به زائران، مدیران مواکب و هیات‌های عزاداری و... مواردی هستند که در ایام اربعین باید مورد توجه مدیران پسماند و شهرداران معین آن‌ها قرار گیرد.

فرهاد قلی‌نژاد امروز (۱۳ مردادماه) در گفت‌وگویی رسانه‌ای با اشاره به موضوع پسماند مواکب در مسیر راهپیمایی اربعین حسینی به ویژه در پایانه مرزی چذابه در دشت آزادگان اظهار کرد: با توجه به تردد جمع بسیاری از زائران و وجود درگاه خروجی مرزی در این شهرستان و استقرار موکب‌ها و هیات‌های عزاداری در سرتاسر طریق الحسین، کنترل بهداشت و سلامت عمومی و حفظ محیط زیست از مهمترین چالش‌های موجود در برپایی مراسم اربعین حسینی است.

وی با اشاره به تشکیل جلسه ستاد اربعین در دشت آزادگان با حضور نمایندگان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان در هفته گذشته افزود: در جلسه کمیته بهداشتی ستاد اربعین سال گذشته مقرر شد سازمان حفاظت محیط زیست بر نحوه مدیریت پسماند در طریق الحسین نظارت مستقیم داشته باشد.

قلی‌نژاد گفت: سازمان حفاظت محیط زیست همیشه حافظ و حامی محیط زیست و سلامت است و در این ایام پایش و سرکشی‌های خود را به صورت فشرده و مستمر انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: در پایش و سرکشی‌های سال‌های گذشته نیروی‌های سازمان حفاظت محیط زیست از مسیر تردد زائران به خصوص مجمع مواکب در چذابه، مواردی همچون رهاسازی و دپوی پسماند در طبیعت، ایجاد سایت غیر قانونی و بدون مجوز تجمع پسماند، وجود زباله‌گرد، حمل و نقل پسماندها با ماشین‌های غیر مسقف، آتش‌زدن پسماندها، وجود سگ‌های بدون صاحب، نبود حصار یا دیوار در محل دپو، نبود نظارت و حراست در مکان تخلیه پسماندها، پخش زباله و بوهای ناخوشایند به اطراف و.... ملاحظه شد.

معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: به منظور ایجاد راهکار و خروج از وضعیت موجود، علاوه بر تعیین محل دفن پسماند مواکب در چذابه، نظارت و حراست و ایجاد حصار خاکی در این محل لازم و ضروری است.

وی با اشاره به پیشنهاد ایجاد جایگاه دفن پسماندهای مواکب مستقر در پایانه مرزی چذابه بیان کرد: همچنین تفکیک از مبدأ و دفن و جلوگیری از آتش‌زدن پسماند، فرهنگ‌سازی در طول مسیر راهپیمایی و آموزش نکات زیست محیطی به زائران، مدیران مواکب و هیات‌های عزاداری و... مواردی هستند که در ایام اربعین باید مورد توجه مدیران پسماند و شهرداران معین آن‌ها قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha