• شنبه / ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۶
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1403051308489
  • منبع : بازار

برج خنک‌کننده کارا فناور اطلس پارسی

برج خنک‌کننده کارا فناور اطلس پارسی

برج خنک کننده یک مبدل حرارتی تخصصی است که در آن هوا و آب به منظور کاهش دمای آب در تماس مستقیم با یکدیگر قرار می گیرند. همانطور که این اتفاق می افتد، حجم کمی از آب تبخیر می شود و دمای آب در حال گردش در برج را کاهش می دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از بادران تهویه، برج‌ خنک کننده، یک سیستم دفع گرما است که برای انتقال گرمای اتلاف به جو از طریق خنک سازی جریان آب مورد استفاده قرار می‌گیرد. برج‌های خنک کن بیشتر برای خنک کردن آب در گردش مورد استفاده در نیروگاه‌ها کاربرد دارند. کولینگ تاورها عموماً در سیستم‌های گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع، نیروگاه‌های برق و کاربری‌های تولیدی مورد استفاده قرار می‌گیرند. مشکل اصلی برج‌های خنک کننده، افت تبخیر است. اتلاف تبخیر با استفاده از فن‌ها، حذف کننده‌های رانش برای صرفه جویی بیشتر در آب کاهش می‌یابد.

برج خنک کننده

در واقع، برج خنک‌ کن یک مبدل انرژی است که با قرار گرفتن بین آب و هوا، با دریافت گرما از سیال، مقداری آب از فاز مایع به فاز بخار تبدیل شده و به اتمسفر وارد می‌شود. هنگامی که این تبخیر انجام شود با توجه به انرژی که از آب گرفته شده، میزان دمای مابقی آب که به صورت سیال است کاهش می‌یابد.

شرکت کارا فناور اطلس پارسی که با نام تجاری بادران تهویه صنعت شناخته می‌شود، با تکیه بر دانش فنی روز و سال‌ها تجربه، در زمینه مهندسی، طراحی، ساخت و تعمیر انواع برج خنک کننده فعالیت می‌نماید و از شرکت‌های سازنده برج خنک کننده در تهران بشمار می‌آید. کاربرد، مزایا و قیمت انواع مختلف کولینگ تاور در ادامه توضیح داده شده است.

کاربردهای برج خنک کننده

انواع کولینگ تاور معمولاً در انواع صنایع از جمله در صنایع مختلف نفت، پالایشگاه، پتروشیمی، نیروگاه‌های حرارتی، نیروگاه اتمی، کارخانجات شیمیایی، غذایی، دارویی، صنایع ذوب فلزات، ریخته ‌گری، کوره‌های القایی، صنایع تولید لاستیک و پلاستیک، صنایع تولید خودرو، صنایع رنگ و تقریباً هر جایی که در پروسه تولید و ساخت نیاز به آب خنک داشته باشد، بکار برده می‌شود.

ویژگی‌های برج خنک‌ کننده

برج‌های خنک‌ کن معمولاً با تبخیر آب، حرارت ایجاد شده در یک واحد صنعتی را دفع کرده و سیال را تا دمای حباب مرطوب هوا پایین می‌آورند. البته باید در نظر داشت که در بعضی از برج‌های خنک ‌کننده مدار بسته که به کولینگ تاور خشک معروف هستند، کاهش دمای سیال سیستم، فقط تا دمای نزدیک به دمای حباب خشک هوا امکان‌پذیر است.

طرز کار برج خنک کننده

برج خنک‌کننده کارا فناور اطلس پارسی

روش کار برج خنک کننده بصورت دفع گرما از آب در حال جریان است. در دستگاه کولینگ تاور، آب با هوا تماس پیدا کرده و دمای آب کاهش می‌یابد. این خنک شدن آب به دلیل تبخیر بخشی از آب و خروج گرما به صورت بخار است. عملکرد برج خنک کننده، بر سه عمل اصلی گردش آب، ایجاد جریان هوا و تبخیر آب استوار است. جریان آب در برج خنک کننده به وسیله پمپ انجام شده و در سطح مقطع و بروی سطوح انتقال حرارت توزیع می‌شود.

در تصویر زیر چگونگی عملکرد برج خنک‌ کننده نمایش داده شده است. همانطور که در عکس مشاهده می‌شود، آب گرم وارد دستگاه شده و توزیع می‌گردد. همزمان هوا نیز بوسیله فن در سیستم جریان پیدا کرده و با آب گرم تماس پیدا کرده و باعث خنک شدن آن می‌شود. این خنک شدن آب به دلیل تبخیر بخشی از آب و خروج گرما به صورت بخار است. آب سرد شده در نهایت در قسمت تشت دستگاه جمع‌ آوری شده و دوباره به سیستم برمی‌گردد.

پکینگ برج خنک کننده چیست و چه وظیفه ای در خنک کنندگی کولینگ تاور دارد؟ 

برج خنک‌کننده کارا فناور اطلس پارسی

پکینگ یا سطوح انتقال حرارت به عنوان قلب کولینگ تاور شناخته می‌شود و در دو مدل اصلی اسپلش (قطره ای) و فیلمی طراحی و ساخته می‌شود. هر دو نوع پکینگ فیلمی و پکینگ اسپلش برای استفاده در کولینگ تاور به کار برده می‌شوند. اما پکینگ فیلمی دارای راندمان بیشتری نسبت به پکینگ اسپلش است و سطح تماس گسترده‌تری میان آب و هوا ایجاد می‌نماید، ولی پکینگ فیلمی نسبت به پکینگ اسپلش در مقابل رسوب و آب بی کیفیت مقاومت کمتری دارد. البته ضمن اینکه تحمل دمایی کمتری را دارا است، زودتر نیز دچار گرفتگی و فرسایش می‌گردد).

از عوامل مهم در افزایش استفاده پکینگ ها در برج خنک کن، ابعاد آنها است که بر میزان سطح اتصال و همچنین مدت زمان تماس آب با هوا تاثیر مستقیم دارد. به دلیل فضای محدود در داخل پکینگ ها، در فرایند ساخت برج های خنک کننده باید اندازه مناسبی برای سطوح خنک کننده در نظر گرفته شود.

قیمت برج خنک کننده کارا فناور اطلس پارسی

قیمت برج خنک کن همانند سایر دستگاه‌های صنعتی، به پارامترها و شاخصه‌های متعددی وابسته است. باید در نظر داشت که هزینه استفاده از کولینگ تاور، فقط هزینه مربوط به خرید آن نیست و هزینه‌های جانبی دیگری از جمله هزینه طراحی و اجرای لوله‌ کشی، هزینه ساخت فوندانسیون، هزینه تأمین آب را شامل می‌شود.

قیمت و بهای تمام شده یک برج خنک کن صنعتی شامل مجموع هزینه‌های ساخت اجزا تشکیل دهنده به ترتیب زیر خواهد بود.

  • بدنه و سازه
  • پکینگ و قطره گیر
  • الکتروموتور و پروانه

در آخر باید به این نکته توجه کرد که در زمان خرید کولینگ تاور لازم است که به کیفیت، ضخامت بدنه فایبرگلاس و ظرفیت مورد نیاز آن، خیلی بیشتر از قیمت آن توجه کرد. پس از انتخاب سایز مناسب برای دستگاه مورد نظر خود، باید بدانید که کیفیت و قیمت دستگاه تحت تاثیر پارامترهای مختلفی از جمله جنس بدنه (فایبرگلاس، فلز یا بتن)، ظرفیت برج خنک کننده، ضخامت بدنه کولینگ تاور، کیفیت مواد اولیه مورد استفاده در ساخت بدنه، شکل برج خنک کن (گرد یا مکعبی بودن برج) و در نهایت مدار باز یا مدار بسته بودن سیستم خنک کننده موردنظر می‌باشد.

شرکت کارا فناور اطلس پارسی، طراحی و تولید برج خنک کننده را از بهترین و باکیفیت ترین مواد و با رعایت استانداردهای مکانیکی و ترمودینامیکی و استفاده از دستگاه‌ها و ماشین آلات به روز با قیمت مناسب انجام می‌دهد.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha