• شنبه / ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403051308480
  • خبرنگار : 71592

سودان مجددا امارات را به حمایت از نیروهای واکنش سریع متهم کرد

سودان مجددا امارات را به حمایت از نیروهای واکنش سریع متهم کرد
اردوگاه آوارگان جنگ در سودان

معاون فرمانده کل ارتش سودان بار دیگر امارات را به حمایت از نیروهای واکنش سریع متهم کرد.

به گزارش ایسنا، «یاسر العطا» معاون فرمانده کل ارتش سودان بار دیگر امارات را به حمایت از نیروهای واکنش سریع متهم کرد و گفت بارها به «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی سودان و فرمانده کل ارتش این کشور اطلاع داده که «محمد بن زاید» پنج مرتبه تلاش کرده با او تماس بگیرد.

وی افزود: بن زاید هر جا پا بگذارد، با خود شر می‌برد.

به نقل از عربی۲۱، همچنین در ماه آوریل «ادریس الحارث» نماینده سودان در سازمان ملل، امارات را به جنگ افروزی در سودان از طریق حمایت از نیروهای واکنش سریع تحت فرماندهی «محمد حمدان دقلو» متهم کرد و گفت خارطوم با مشارکت ابوظبی در هر گونه حل و فصل بحران سودان مخالف است.

الحارث در سخنرانی خود در شورای امنیت گفت، محکومیت صریح امارات در این شورا همراه با درخواست از این کشور برای توقف تجهیز شبه ‌نظامیان، شروع درست توقف جنگ در سودان است.

وی خواهان صدور قطعنامه‌ای از سوی شورای امنیت درباره توقف حمایت امارات از نیروهای واکنش سریع، جنگ افروزی و کوچاندن ملت سودان شد و گفت اگر حمایت‌های مداوم نظامی، لجستیکی، سیاسی، رسانه‌ای و تبلیغاتی امارات از نیروهای واکنش سریع و شبه نظامیان متحد آن نبود، نیروهای واکنش سریع نمی‌توانستند جنگ کنند.

۲۹ مارس، سودان به صورت رسمی علیه امارات به شورای امنیت شکایت کرد و این کشور را به برنامه‌ریزی برای جنگ افروزی و حمایت از نیروهای واکنش سریع با کمک کشور چاد متهم کرد.

در مقابل، «محمد ابوشهاب» نماینده دائم امارات در سازمان ملل به این اتهامات پاسخ داد و گفت کشورش به حمایت از هر روندی که به دنبال حل و فصل دائمی جنگ سودان و دستیابی به یک توافق ملی برای تشکیل حکومتی مدنی باشد، پایبند است.

بر اثر جنگی که آوریل ۲۰۲۳ در سودان میان نیروهای واکنش سریع و ارتش این کشور شروع شده، دهها میلیون تن آواره شده و قحطی در سودان حال گسترش است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha