• شنبه / ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403051308452
  • خبرنگار : 50037

پیش‌بینی برپایی ۱۸ ایستگاه صلواتی اربعین حسینی در اسدآباد

پیش‌بینی برپایی ۱۸ ایستگاه صلواتی اربعین حسینی در اسدآباد

ایسنا/همدان فرماندار اسدآباد از پیش بینی برپایی ۱۸ ایستگاه صلواتی رفت و برگشت اربعین حسینی در این شهرستان خبر داد.

حسینعلی شرکایی شنبه ۱۳ مرداد، در شورای اداری شهرستان اظهار کرد: در سال گذشته برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی در شهرستان اسدآباد ۱۴ ایستگاه صلواتی رفت و برگشت در نظر گرفته شده بود که این تعداد از ایستگاه های صلواتی در اربعین حسینی سال جاری به ۱۸ ایستگاه صلواتی رفت و برگشت افزایش پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ۱۰ روز قبل از اربعین حسینی پیاده روی زائران حسینی آغاز خواهد شد و بیش از ۷۰ درصد تردد زائران از مسیر شهر اسدآباد خواهد بود،افزود:هر ساله بیشترین ایستگاه صلواتی اربعین حسینی در غرب کشور به شهرستان اسدآباد اختصاص داشته است که امسال نیز برای خدمات رسانی هر چه بهتر به زائران علاوه بر ۱۴ ایستگاه صلواتی سال گذشته ،چهار ایستگاه دیگر مربوط به دانشکده سیدجمال‌الدین اسدآبادی، دانشکده علوم پزشکی اسدآباد، شرکت صبانور و نیز ایثارگران و نیروهای مسلح به تعداد ایستگاه‌های صلواتی شهرستان اضافه خواهد شد.

شرکایی تاکید کرد: از همه دستگاه‌های خدمات‌رسان درخواست داریم که آمادگی لازم را برای استقبال از زائران اربعین حسینی از مسیر شهر اسدآباد به نحو احسن داشته باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه در دولت سیزدهم در هفته دولت و دهه فجر سه سال گذشته درمجموع ۱۱۶۸ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان پروژه عمرانی در شهرستان اسدآباد به افتتاح و بهره‌برداری رسیده است، خاطرنشان کرد: برای هفته دولت امسال نیز پروژه های عمرانی مختلفی در شهرستان قابل کلنگ‌زنی و بهره‌برداری خواهد بود که در این رابطه از مدیران ادارات درخواست داریم طرح‌های قابل افتتاح و کلنگ زنی خود را ظرف فرصت ۴۸ ساعت در سامانه ثبت و به فرمانداری گزارش بدهند.

شرکایی در ادامه با اشاره به‌روند خرید تضمینی گندم در شهرستان اسدآباد توسط مراکز خرید، اضافه کرد: تاکنون توسط پنج مرکز خرید تضمینی گندم شهرستان افزون‌بر ۶۱ هزار تن گندم از دهقانان و گندمکاران این شهرستان خریداری شده که پیش‌بینی بر این است تا پایان برداشت گندم از سطح مزارع این شهرستان افزون‌بر ۶۵ هزار تن گندم از کشاورزان اسدآبادی توسط مراکز خرید گندم شهرستان خریداری شود ضمن اینکه در حال حاضر میزان خرید گندم تضمینی اسدآباد از مرز خرید ۵۰ هزار تنی سال گذشته عبور کرده است. 

فرماندار اسدآباد همچنین بیان کرد: در رابطه با جو تضمینی نیز تاکنون در این شهرستان بیش از ۴۰۰ تن جو از کشاورزان اسدآبادی خریداری شده است.

این فرد مسئول با اشاره به اشتغال شهرستان نیز اظهار کرد: سهمیه اشغال سال گذشته شهرستان اسدآباد تعداد ۱۵۲۶ نفر بوده که از این میزان اشتغال تعداد ۱۸۸۳ نفر معادل ۱۲۳.۴۸ درصد در سامانه ثبت و محقق شد ضمن اینکه سهمیه اشتغال امسال این شهرستان نیز ۱۲۴۳ نفر بوده که تاکنون از این تعداد سهمیه تعهد شده ۲۲۰ نفر آن ثبت شده و باید دستگاه‌های مختلف اجرایی سطح شهرستان برای جذب کامل این تعهد قبل از پایان سال تلاش دو چندان داشته باشند.

شرکایی در ادامه با اشاره به تسهیلات پرداختی بانک‌های سطح شهرستان اسدآباد در زمینه ازدواج و فرزندآوری، گفت: طی سه ماه نخست سال جاری توسط بانک های این شهرستان به ۳۲۱ پرونده افزون بر ۷۱ میلیارد و ۲۶۰ میلیون تومان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری پرداخت شده است.

وی اعتبارات سال گذشته شهرستان اسدآباد را افزون‌بر ۱۰۹ میلیارد و ۱۸۱ میلیون تومان برشمرد و خاطر نشان کرد: از این میزان اعتبار اختصاص داده شده سال گذشته به شهرستان اعتباری افزون بر ۶۹ میلیارد و ۴۳ میلیون تومان آن معادل ۶۳.۵۹ درصد دارای تخصیص بوده است.

وی افزود: همه دستگاه‌های شهرستان به جز چند دستگاه در جذب این اعتبارات عملکرد بسیار خوبی داشتند که نیاز است این دستگاه‌ها نیز برای جذب اعتبارات مورد نظر پیگیری لازم را داشته باشند.

شرکایی با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌های سطح شهرستان باید به شبکه دولت وصل باشند، خاطرنشان کرد: دستگاه‌هایی که تاکنون در سطح شهرستان به شبکه دولت وصل نشده‌اند هرچه سریع‌تر باید نسبت به این امر اقدام کرده و مشکل خود را در این رابطه حل کنند ضمن اینکه این امر در ارزیابی آنها لحاظ خواهد شد .

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha