• شنبه / ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403051308394
  • خبرنگار : 50038

جهش تاریخی ملایر در بحث ساخت مسکن و واگذاری زمین به متقاضیان

جهش تاریخی ملایر در بحث ساخت مسکن و واگذاری زمین به متقاضیان

ایسنا/همدان نهضت ملی مسکن یک قانون حمایتی بوده که بر اساس قانون جهش تولید مسکن شروع شده است، نهضت ملی مسکن در سه سال گذشته پیش رفت قابل توجهی داشته‌است، از جمله در ملایر که زیرساخت‌های لازم فراهم شده و فردا با حضور استاندار همدان، طی مراسمی قرعه‌کشی و واگذاری زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن در شهرهای سامن و زنگنه و تحویل دادن قرارداد زمین در شهرهای جوکار و ازندریان انجام می‌شود.

معاون استاندار و فرماندار ملایر در این رابطه گفت: تعداد متقاضیان نهایی طرح نهضت مسکن در شهر زنگنه ۳۷ نفر، در سامن ۲۷ نفر، در جوکار شش نفر و در شهر ازندریان ۶۲ نفر هستند.

جهش تاریخی ملایر در بحث ساخت مسکن و واگذاری زمین به متقاضیان

سلمان اسماعیلی در گفت‌وگو با ایسنا؛ افزود: به زودی طی مراسمی قرعه‌کشی و واگذاری زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن در شهرهای سامن و زنگنه و روند تحویل قرارداد زمین در شهرهای جوکار و ازندریان آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: قرعه کشی شهرهای جوکار و ازندریان انجام شده است، قرعه کشی شهرهای زنگنه و سامن در روز یکشنبه برگزار می‌شود و دعوتنامه توسط بنیاد مسکن به بخشداری‌های زند و سامن ارسال شده است.

جهش تاریخی ملایر در بحث ساخت مسکن و واگذاری زمین به متقاضیان

اسماعیلی اظهارکرد: جلسات هماهنگی مراسم قرعه‌کشی و تقسیم کار روز دهم تیرماه برگزار شد، در این جلسه بخشداران و شهرداران تابعه، بنیاد مسکن و اداره راه و شهرسازی آمادگی خود را به منظور برگزاری مراسم قرعه کشی اعلام کردند.

فرماندار ملایر خاطرشان کرد: طرح تفکیکی زنگنه و سامن و شماره‌گذاری قطعات توسط اداره راه و شهرسازی انجام و به بنیاد مسکن به منظور انجام مراسم قرعه‌کشی و تحویل به متقاضیان ابلاغ شد.

جهش تاریخی ملایر در بحث ساخت مسکن و واگذاری زمین به متقاضیان

این مقام مسئول در رابطه با آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان ملایر، توضیح داد: در شهر ملایر روستای گلدره ۵۱۵ هکتار، تعداد قطعات حدود ۱۲ هزار و ۳۰۰، تعداد واحد)ویلایی و مجتمع‌ها( ۱۴ هزار و ۵۰۰، تعداد کل متقاضیان ثبت‌نام شده ۱۹ هزار و ۶۰۳ نفر، تعداد متقاضیان تایید شده ۷۶۶۵ نفر، تعداد افتتاح حساب انجام شده است ۲۳۹۲ مورد، تعداد متقاضیانی که واریز وجه انجام داده‌اند ۱۱۱۹ مورد، و تعداد متقاضیان طرح جوانی جمعیت ۱۵۱۹ مورد است.

جهش تاریخی ملایر در بحث ساخت مسکن و واگذاری زمین به متقاضیان

وی گفت: طرح نهایی نهضت ملی مسکن در شهر ملایر با کلیه استعلامات مورد نیاز اعم از تبصره یک ماده یک  جهاد کشاورزی، صنعت و معدن، آب منطقه‌ای، میراث فرهنگی و... انجام و توسط کارگروه امور زیربنایی و شورای برنامه‌ریزی استان تصدیق و برای تایید نهایی به دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری ارسال شده و منتطر تصویب و ابلاغ نهایی است.

اسماعیلی با بیان اینکه به هر متقاضی یک قطعه زمین تعلق می‌گیرد، افزود: در بحث جوانی جمعیت هنوز هیچگونه ابلاغیه‌ای توسط وزارت راه و شهرسازی صادر نشده است و در حال پیگیری و تعیین تکلیف متقاضیان این طرح هستیم.
فرماندار ملایر تصریح کرد: عدم افتتاح حساب و واریز وجه در ستون ۶ و ۷ توسط متقاضیان به دلیل عدم ارسال پیامک توسط بانک‌های عامل به ایشان است.

جهش تاریخی ملایر در بحث ساخت مسکن و واگذاری زمین به متقاضیان

وی در مورد وضعیت نهضت ملی مسکن در شهر ازندریان، اظهارکرد: مساحت اراضی ۷۰۰۰ متر مربع، تعداد قطعات ۳۱ مورد، تعداد کل متقاضیان ثبت‌نام شده ۴۱۹ نفر، تعداد متقاضیان تایید شده ۸۸ نفر، تعداد متقاضیان نهایی طرح نهضت ملی مسکن که واریز وجه انجام داده‌اند ۶۲ مورد و تعداد متقاضیان طرح جوانی جمعیت ۷۴ مورد است.

اسماعیلی خاطرنشان کرد:  قرعه کشی با حضور مسئولین مربوطه و متقاضیان انجام و یک قطعه زمین به دو متقاضی به منظور احداث دو طبقه به صورت گروه ساخت واگذار شده و عملاً روند واگذاری به اتمام رسیده است.

جهش تاریخی ملایر در بحث ساخت مسکن و واگذاری زمین به متقاضیان

وی با بیان اینکه واریز وجه اولیه متقاضیان حدوداً مبلغ ۴۰ میلیون تومان است، ادامه داد: مطابق مصوبه شورای تامین مسکن شهرستان، مقرر شده است بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قراداد واگذاری و مختصات UTM قطعات طرح نهضت ملی مسکن در شهر ازندریان را ظرف مدت یک هفته به شهرداری ازندریان و نظام مهندسی ساختمان به منظور تهیه نقشه‌های معماری و سازه ارسال کند.

این مقام مسئول افزود: همچنین مقرر شده اداره راه و شهرسازی ملایر نقشه کاداستر اراضی شهر ازندریان را ظرف مدت یک هفته تهیه و به منظور تدقیق محدوده با همکاری اداره منابع طبیعی شهرستان نسبت به امضاء صورت‌جلسه واگذاری به اداره کل راه و شهرسازی اقدام کند.

فرماندار ملایر تصریح کرد: تسهیل‌گران بنیاد مسکن در حال تکمیل مدارک برای اخذ پروانه ساختمانی است و آماده‌سازی انجام شده و در صورت صدور پروانه ساختمانی عملیات احداث بنا شروع می‌شود.

وی در رابطه با وضعیت نهضت ملی مسکن در شهر جوکار، گفت: مساحت اراضی ۱۰۰۰متر مربع، تعداد قطعات چهار مورد، تعداد کل متقاضیان ثبت‌نام شده ۶۸ نفر، تعداد متقاضیان تایید شده ۱۲ نفر، تعداد متقاضیان نهایی طرح نهضت ملی مسکن که واریز وجه انجام داده‌اند پنج نفر، تعداد متقاضیان طرح جوانی جمعیت ۶۶ نفر است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه قرعه‌کشی انجام و به هر متقاضی یک قطعه زمین تعلق گرفت و یک نفر به ملایر منتقل شده است، خاطرنشان کرد: واریز وجه اولیه متقاضیان حدوداً ۴۰ میلیون تومان به منظور بهای خدمات آماده‌سازی است.

وی افزود: مطابق با مصوبه شورای تامین مسکن شهرستان، مقرر شده است بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ظرف مدت یک هفته مراحل اداری تحویل زمین به متقاضیان شهر جوکار را معمول کند، همچنین تسهیل‌گران بنیاد مسکن در حال تکمیل مدارک برای اخذ پروانه ساختمانی است، آماده‌سازی انجام شده و در صورت صدور پروانه ساختمانی عملیات احداث بنا شروع می‌شود.

فرماندار ملایر در مورد وضعیت نهضت ملی مسکن در شهر سامن، اظهارکرد: مساحت اراضی ۱.۷ هکتار، تعداد قطعات ۴۴ مورد، تعداد کل متقاضیان ثبت نام شده ۴۰۶ نفر، تعداد متقاضیان تایید شده ۴۴ نفر، تعداد متقاضیان نهایی طرح نهضت ملی مسکن که واریز وجه انجام داده‌اند ۲۶ نفر، تعداد متقاضیان طرح جوانی جمعیت دو مورد است.

اسماعیلی افزود: مطابق مصوبه شورای تامین مسکن شهرستان، مقرر شد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرعه کشی متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در شهر سامن را انجام و اقدامات لازم به منظور شروع عملیات آماده‌سازی قطعات شهر سامن توسط شهرداری را معمول کند.

وی با بیان اینکه مقرر شده است شهرداری سامن و اداره راه و شهرسازی ظرف مدت یک هفته توافقنامه ای به منظور اجرای عملیات آماده سازی اراضی سامن منعقد کند، گفت: اداره راه و شهرسازی هنوز اراضی را به بنیاد مسکن تحویل نداده است.
این مقام مسئول افزود: مطابق با مصوبه شورای تامین مسکن استان مقرر شده است که شهردار سامن نسبت به پیگیری زمین مورد نظر تحت مالکیت دولت برای تهاتر هزینه‌ها و اخذ مجوزات لازم اقدامات را انجام دهد.

فرماندار ملایر در مورد وضعیت نهضت ملی مسکن در  شهر زنگنه اظهارکرد: مساحت اراضی دو هکتار، تعداد قطعات ۳۶ مورد، تعداد کل متقاضیان ثبت نام شده ۱۶۸ نفر، تعداد متقاضیان تایید شده ۴۴ نفر، تعداد متقاضیان نهایی طرح نهضت ملی مسکن  که واریز وجه انجام  داده اند ۳۵ نفر، تعداد متقاضیان طرح جوانی جمعیت یک مورد است.

وی بیان کرد: در شورای تامین مسکن شهرستان مقرر شد بنیاد مسکن و اداره راه و شهرسازی ظرف مدت یک هفته مراحل قرعه کشی واگذاری اراضی را به متقاضیان شهر زنگنه انجام داده و نتیجه را به فرمانداری ویژه شهرستان ملایر ارسال کند. همچنین مطابق با هماهنگی‌های انجام شده با بنیاد مسکن هفته آینده قرعه‌کشی انجام و به هر متقاضی یک قطعه زمین تحویل داده خواهد شد.

اسماعیلی در مورد وضعیت نهضت ملی مسکن در شهر شهر اسلامشهر آقگل، توضیح داد: مساحت اراضی ۶.۳ هکتار، تعداد کل متقاضیان ثبت‌نام شده ۲۰ مورد و تعداد متقاضیان طرح جوانی جمعیت ۱۲ مورد است.

این مقام مسئول یادآورشد: ۶.۳ هکتار از اراضی مورد نظر که در محدوده شهر قرار دارد در مرحله انتقال سند از منابع طبیعی به راه و شهرسازی است و در جلسه شورای مسکن شهرستان مقرر شد ضمن تدقیق محدوده اراضی مورد نظر نهضت ملی مسکن و قانون جوانی جمعیت در شهر اسلامشهر آقگل پیگیری‌های لازم توسط اداره منابع طبیعی، اداره راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص تهیه طرح تفکیکی مورد نظر و ارسال آن به کمیسیون ماده ۵ تغییر کاربری اقدام کنند.

انتهای پیام   

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha