• شنبه / ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403051308299
  • خبرنگار : 50121

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای اردستان:

تنها ۳۶ درصد از آموزش‌ دیدگان فنی و حرفه‌ای وارد بازار کار می‌شوند

تنها ۳۶ درصد از آموزش‌ دیدگان فنی و حرفه‌ای وارد بازار کار می‌شوند

ایسنا/اصفهان رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان اردستان گفت: با بررسی‌های صورت گرفته تنها ۳۶ درصد از افرادی که در مراکز فنی و حرفه‌ای شهرستان اردستان آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند وارد بازار کار می‌شوند.

حسن قاسمی سپرو، پیش از ظهر امروز(شنبه، ۱۳ مردادماه) در نشست خبری به مناسبت روز ملی مهارت، اظهار کرد: فنی و حرفه‌ای شهرستان اردستان دارای دو بخش دولتی و غیردولتی است که در هر دو بخش همکاران به طور مجموع ۲۹۸ هزار نفر ساعت آموزش‌های مرتبط را ارائه کردند.

وی با بیان اینکه از یک ساله گذشته تاکنون ۲۲۷۶ نفر در ۹۸ رشته، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای شهرستان اردستان را در مراکز دولتی و غیردولتی فرا گرفتند، افزود: از این تعداد ۳۴۰ نفر از هنرآموزان ما در روستاهای شهرستان آموزش دیدند و ۸۴ نفر سرباز نیروهای نظامی، ۲۲ نفر دارای معلولیت جسمی و ۲۷ نفر زنان سرپرست خانوار بودند.

به گزارش ایسنا، رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای اردستان با اشاره به برگزاری آزمون‌های فنی و حرفه‌ای از هنرآموزان مراکز، گفت: از یک سال گذشته تاکنون ۱۶۹۸ نفر در مراکز فنی و حرفه‌ای آزمون آنلاین و کتبی دادند که ۱۱۰۴ نفر در آزمون‌های انجام شده قبول شدند و توانستند گواهی مربوطه را دریافت کنند.

قاسمی با بیان اینکه اکنون ۴ مرکز دولتی در شهرهای اردستان، زواره و مهاباد در کنار ۳۵ آموزشگاه آزاد زیر نظر مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان مشغول فعالیت هستند، تصریح کرد: اکنون ۱۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای غیرفعال هستند که در صورت ادامه وضعیت کنونی نسبت به ابطال مجوزهای آنها اقدام می‌شود.

وی گفت: مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان اردستان با توجه به همه محدودیت‌هایی که در منطقه از لحاظ تجهیزات وجود داشته و نیازی که احساس می‌شد، یک باب گلخانه آموزشی را با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد ریال تأسیس کرد. همچنین با صرف اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد ریال کارگاه‌های آموزشی مرکز برادران و خواهران اردستان به تجهیزات فناوری اطلاعات مجهز و به روز شده است.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای اردستان با بیان اینکه نگاه هنرجویان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای بیشتر برای گذراندن اوقات فراغت می‌شد، گفت: با بررسی‌های صورت گرفته ۳۶ درصد از افرادی که در مراکز فنی و حرفه‌ای شهرستان اردستان آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند وارد بازار کار می‌شوند و مابقی که اکثراً خانم‌ها هستند بیشتر به‌صورت تفننی در کلاس‌ها شرکت می‌کنند.

قاسمی یکی از برنامه‌های اصلی فنی و حرفه‌ای شهرستان اردستان را کاهش شکاف بین صنعت و مراکز فنی و حرفه‌ای عنوان کرد و گفت: با تعاملی که برقرار کردیم در یک سال گذشته ۲۷۸ نفر از آموزش دیدگان فنی و حرفه‌ای از پرسنل کارخانه‌ها و صنایع شهرستان بودند. در اردستان نیاز مبرم وجود دارد تا با همکاری جمعی شکاف بین صنعت و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای کمتر شود تا موتور محرک اقتصاد و تولید شتاب بیشتری بگیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha