• شنبه / ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۹
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403051308254
  • خبرنگار : 50225

مرتضوی عنوان کرد

پرداخت ۲۳ هزار میلیارد تومان‌ مطالبات تامین اجتماعی به دانشگاه‌ها و داروخانه‌ها

پرداخت ۲۳ هزار میلیارد تومان‌ مطالبات تامین اجتماعی به دانشگاه‌ها و داروخانه‌ها

ایسنا/خوزستان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پرداخت ۲۳ هزار میلیارد تومان مطالبات دانشگاه‌های علوم پزشکی و داروخانه‌ها در سطح کشور خبر داد.

سید صولت مرتضوی در آیین افتتاح بیمارستان ۱۶۰ تخت‌خوابی آبادان که امروز (۱۳ مردادماه) برگزار شد، با بیان اینکه اولویت دولت سیزدهم تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بوده است، اظهار کرد: شهید رئیسی هشت بار به خوزستان سفر کرد و عاشق خدمت بود. پروژه بیمارستان ۱۶۰ تخت‌خوابی آبادان از سال ۹۰ شروع اما قفل شده بود و در نهایت در مصوبات سفر رئیس جمهور قفل آن باز شد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: این بیمارستان در آستانه اربعین حسینی(ع) به بهره‌برداری رسید و ان‌شاءالله این ظرفیت در اختیار زائران قرار خواهد گرفت.

مرتضوی بیان کرد: این بیمارستان در شرایط عادی ۱۶۰ تخت ظرفیت دارد اما در شرایط ضروری قطعا تا بستری  ۲۰۰ بیمار ظرفیت دارد. مساحت زیربنای این بیمارستان ۲۰ هزار مترمربع است که با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد تومان ساخته شده است و شش اتاق عمل دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران در حوزه بهداشت و درمان به ویژه در حوزه پاراکلینیک و بستری و جراحی‌های نادر، در صدر قرار گرفته است.

مرتضوی عنوان کرد: یکی از چالش‌های اساسی کشور در ابتدای دولت، بدهی‌های تامین اجتماعی بود به گونه‌ای که هر ماه این سازمان برای پرداخت ۲۶ هزار میلیارد تومانی، ماهانه حداقل ۴ تا ۵ هزار میلیارد تومان قرض می‌کرد اما با تلاش‌های انجام شده اکنون ماهانه حدود ۶۵ هزار میلیارد تومان بدون هیچ قرضی پرداخت می‌شود. اینکه استقراض ۱۰۶ هزار میلیارد تومانی در آن زمان چه بلایی سر کشور می‌آورد و چگونه جیب مردم را خالی می‌کرد، حکایت دیگری است.

وی افزود: ماهانه حدود ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان باید درآمد کسب شود تا بازنشستگان و مستمری‌بگیران خوزستان حقوق خود را دریافت کنند و اجازه داده نشد مشکلی ایجاد شود. بعد از عید نوروز هم ۲۳ هزار میلیارد تومان مطالبات دانشگاه‌های علوم پزشکی و داروخانه‌ها پرداخت شد.

مرتضوی بیان کرد: وزارت‌خانه بدهکار و بی‌برنامه‌ای وجود داشت که اکنون در حوزه‌های مختلف شرایط بهتری دارد. به روایت بانک جهانی، نرخ بیکاری در ایران حدود ۷.۶ درصد است که در طول تاریخ چنین سابقه‌ای نداشته است البته نرخ بیکاری در برخی استان‌ها مانند خوزستان بالاتر است. برای برون‌رفت از این مساله، با دستور شهید رئیسی طرح توسعه آبادان و خرمشهر را با رویکرد اشتغال داشتیم که یکی از مهم‌ترین مسائل این طرح، اشتغال بود. این طرح تدوین و تصویب و ابلاغ شده است و اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha