• شنبه / ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۹
  • دسته‌بندی: دانش‌بنیان‌ها
  • کد خبر: 1403051308233
  • خبرنگار : 30057

معرفی برخی از نامزدهای اولین جایزه روستاآزاد/تاریخ اعطای جایزه اعلام شد

معرفی برخی از نامزدهای اولین جایزه روستاآزاد/تاریخ اعطای جایزه اعلام شد

هم‌بنیانگذار اندیشکده حکمرانی صنعتی شریف، فناوری حکمرانی، دیپلماسی نخبگانی، نوآوری سیاسی و فرهنگ حکمرانی را ۴ دسته انتخاب نامزدها در جایزه روستاآزاد دانست و گفت: در این جایزه علاوه بر جنبه‌های علمی و فناوری، فعالان در احقاق حقوق مردم ایران، مبتکران عرصه‌های دیپلماسی‌ علمی، محتوای انقلاب اسلامی یه زبان بین‌المللی، کنشگران غیر دولتی حامی فلسطین و ضد صهیونیستی نیز مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

به گزارش ایسنا، محمدصادق امامیان امروز در نشست شورای سیاستگذاری جایزه روستا آزاد که در محل ساختمان معاونت علمی ریاست‌جمهوری برگزار شد، حوزه‌های اعطای این جایزه را شامل فناوری حکمرانی، دیپلماسی نخبگانی، نوآوری سیاسی و فرهنگ حکمرانی دانست و گفت: در اولین جلسه شورا، مهر ماه زمان اعطای این جایزه اعلام شد.

وی حامیان این جایزه را نهادهایی چون معاونت علمی ریاست‌جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی، بنیاد ملی نخبگان، بنیاد علم ایران، کمیسیون ملی یونسکو و ایستگاه نوآوری شریف عنوان کرد.

عضو شورای سیاست‌گذاری جایزه روستا آزاد با بیان این‌که هزینه‌های اجرایی دبیرخانه از سوی معاونت علمی ریاست‌جمهوری تامین می‌شود، ادامه داد: تمرکز این جایزه بر حکمرانی فناوری است.

امامیان، شاخص‌های ارزیابی نامزدهای این جایزه را شامل مواردی چون نوآوری خلاقیت و تحول‌آفرین، مردمی‌سازی و جلب مشارکت عمومی، اقتدار آفرینی، اثربخشی و کارایی، شفاف‌سازی و پاسخگویی، کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری، مشروعیت و وفاق اجتماعی، نفوذ و رقابت‌پذیری بین‌المللی، عدالت محوری و الگوی ایرانی اسلامی، پایدارسازی و تثبیت نهادی و خدمت‌رسانی عمومی ذکر کرد.

هم‌بنیانگذار اندیشکده حکمرانی صنعتی شریف، دسته‌بندی نامزدهای حوزه دیپلماسی نخبگانی را شامل شخصیت‌ها و چهره‌های فعال ایرانی در عرصه بین‌المللی، نهادهای فعال غیر دولتی در عرصه‌های بین‌المللی، فعالان در احقاق حقوق مردم ایران، مبتکران عرصه‌های دیپلماسی‌ علمی، محتوای انقلاب اسلامی به زبان بین‌المللی، کنشگران غیر دولتی حامی فلسطین و ضد صهیونیستی دانست.

وی برخی از نامزدهای اولین دوره این جایزه را به این شرح اعلام کرد:

نامزدهای اولین دوره جایزه روستاآزاد:
مؤسسه بین‌المللی دیده‌بان عدالت و در بخش شخصیت‌ها دکتر سید محمد مرندی عضو هیات علمی دانشگاه تهران و حضور بیش از ۲۰۰ بار در شبکه‌های پر بیننده هنری جهان

نامزدهای راه یافته در بخش فناوری حکمرانی شامل :
* پلتفرمی برای تبدیل مطالبات خرد اجتماعی به دستور کاری سیاست‌گذاری اقتصادی
* سامانه نسخه الکترونیکی توسط یک شرکت دانش‌بنیان 
* سامانه بازرسی کانتینری گمرکات
* پنجره ملی خدمات دولت هوشمند در زمینه هوشمندسازی و یکپارچه‌سازی خدمات عمومی دولتی
* فناوری‌های درمان ناباروری یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان
* هوشمندسازی کنتور آب چاه‌ها و راه‌اندازی حق آبه‌های دشت‌ها

نامزدهای نوآوری سیاسی

* طرح جامع شناسایی و پرورش نخبگان در حوزه دیجیتال: در این طرح از بین هزار نخبه برای اولین بار ۲۵ نخبه حوزه دیجیتال شناسایی شدند و مورد آموزش قرار گرفتند.

* بسته سیاسی پیشنهادی برای نجات اقتصاد ایران به دولت‌های سیزدهم و چهاردهم از سوی اندیشکده کسب و کارهای شریف

* اندیشکده مرصاد با تمرکز بر مسائل جهان اسلام و محور مقاومت

* شبکه ملی تنظیم‌گری

* نامزدی افرادی چون:
کیومرث اشتریان، دکتر صاحبکار معاون برنامه‌ریزی و نظارت قوه قضائیه، دکتر هادی معصومی زراعی طلبه سطح ۳ حوزه علمیه

امامیان یادآور شد: اعطای جایزه فناوری و حکمرانی روستا آزاد در روز درگذشت دکتر روستا آزاد در ۱۶ مهر ماه سال جاری است. در هر حوزه یک اثر و یک فرد حقیقی و حقوقی معرفی می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha