• شنبه / ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403051308203
  • خبرنگار : 71588

معترضان تونسی خواستار مجازات رژیم صهیونیستی شدند

معترضان تونسی خواستار مجازات رژیم صهیونیستی شدند

ده‌ها تن از شهروندان تونسی عصر جمعه با برپایی اعتراضاتی در پی ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) خواستار مجازات رژیم صهیونیستی شدند.

به گزارش ایسنا، شهروندان تونسی تجمع اعتراض‌آمیزی را در مقابل سالن شهرداری در مرکز پایتخت این کشور تحت عنوان «جنگ غزه را متوقف کنید» برگزار کردند.

براساس نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، معترضان تونسی در جریان این تجمع اعتراض‌آمیز شعارهایی را در محکومیت ترور اسماعیل هنیه و نیز حمایت از ساکنان نوار غزه در جنگ رژیم صهیونیستی علیه این باریکه سر دادند؛ از جمله این شعارها می‌توان به «ای شهید از راه تو منحرف نمی‌شویم»، «ای شهید آسوده باش، ما به مبارزه ادامه می‌دهیم» و «همه ما فلسطین هستیم» اشاره کرد.

معترضان خواستار مجازات رژیم صهیونیستی به خاطر به شهادت رساندن هزاران بیگناه در غزه و همچنین ترور اسماعیل هنیه شدند.

معترضان تونسی خواستار مجازات رژیم صهیونیستی شدند

شرکت‌کنندگان در این تجمع اعتراضی تاکید کردند ترور اسماعیل هنیه به فهرست طویل تاریخ خونین عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی علیه شخصیت‌های سیاسی فلسطینی افزوده شده است.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران روز چهارشنبه گذشته در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در پی هدف قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند.»

معترضان تونسی از جامعه جهانی خواستند مسؤولیت‌های خود را برای اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی جهت توقف جنگ نسل‌کشی در غزه برعهده بگیرد.

معترضان همچنین خواستار توقف حملات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و آزادی تمامی اسرای فلسطینی و نیز افشای بیشتر جنایت‌های رژیم صهیونیستی شدند.

روز جمعه وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد آمار شهدای فلسطینی از هفت اکتبر به ۳۹ هزار و ۴۸۰ شهید و آمار مجروحان به ۹۱ هزار و ۱۲۸ تن رسیده است.

رژیم صهیونیستی با نادیده گرفتن دو قطعنامه شورای امنیت برای متوقف کردن فوری حملاتش به نوار غزه و نیز دستورالعمل‌های دیوان بین‌المللی دادگستری درباره لزوم اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از نسل‌کشی و تلاش برای بهبود شرایط انسانی در غزه، به حملات خود ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha