• شنبه / ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۵۸
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403051307981
  • خبرنگار : 50455

چهل و چهارمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی/۴/

جهاد دانشگاهی و بنیاد نخبگان قم در پیشرفت علمی مکمل یکدیگرند

جهاد دانشگاهی و بنیاد نخبگان قم در پیشرفت علمی مکمل یکدیگرند

ایسنا/قم رئیس بنیاد نخبگان استان قم گفت: بنیاد ملی نخبگان و جهاد دانشگاهی تکمیل کننده‌ی یکدیگر هستند و وجود تفکر جهادی در جهاد دانشگاهی و پروژه‌های مختلف و سنگین تحقیقاتی که در جهاد انجام می‌گیرد، احتیاج به نیروهای خلاق و توانا دارد و بنیاد نخبگان تامین کننده‌ی این پروژه‌ها است چون جامعه‌ی نخبگانی باید شکل بگیرد تا این پروژه‌های انجام نگرفته در سطح کشور انجام شود.

سید سعیدرضا منتظری رئیس بنیاد نخبگان استان قم در گفت‌وگو با ایسنا در آستانه چهل و چهارمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: جهاددانشگاهی در سطوح مختلف نهادهای علمی و فرهنگی کشور مشغول فعالیت است، این موضوع نشان دهنده‌ی فعالیت‌های بسیار گسترده و تاثیرگذار جهاد دانشگاهی در سطح کشور است.

وی ادامه داد: نوع اصلی تفکری که جهاد دانشگاهی دارد، القا کردن این موضوع به جوانان، دانشمندان، محققان و دانشجویان است که محدودیت‌ها باعث نمی‌شود که ما دست از پیشرفت برداریم و لذا باید به تلاش شبانه‌روزی‌ خودمان ادامه دهیم.

منتظری تصریح کرد: جهاد دانشگاهی باید در نقاط کوری که کمتر مورد توجه بوده و در حال حاضر در سطح کشور و استان با مشکل مواجه هستیم چه در قالب پژوهش و چه آموزش با تفکر جهادی وارد شود و کارهای بر زمین مانده را به پیش ببرد.

وی گفت: بدون هیچ چشم داشتی و علی رغم مشکلات و مسائل و سختی‌ها می‌توانیم با یک تفکر جهادی که در جوان‌ها بیشتر حضور دارد بر تمام مشکلات فائق شویم، جهاد هم این تفکر را سرلوحه‌ی کار خود قرار داده است.

رئیس بنیاد نخبگان استان قم با اشاره به این موضوع که اساس تفکر جهاد دانشگاهی بر اساس جوانان شکل گرفته است، عنوان کرد: این نوع تفکر که ما باید برای پیشرفت کشور شبانه روزی تلاش کنیم سرلوحه‌ی کار جهاد دانشگاهی است و همین نوع تفکر را باید به موضوعات مهم کشور مثل شرکت‌های دانش بنیان سوق بدهد.

وی ادامه داد: ما اگر می‌خواهیم رشد ۱۰ درصدی اقتصادی را در برنامه‌ی هفتم توسعه داشته باشیم باید به طرف استفاده از شرکت‌های دانش بنیان برویم؛ جهاددانشگاهی می‌تواند با تفکر جهادی این تفکر را در جوانان دانشمند و محقق ما بدمد و حمایت‌های خودش را داشته باشد.

منتظری بیان کرد: بنیاد ملی نخبگان و جهاد دانشگاهی تکمیل کننده‌ی یکدیگر هستند و وجود تفکر جهادی در جهاد دانشگاهی و پروژه‌های مختلف و سنگین تحقیقاتی که در جهاد انجام می‌گیرد، احتیاج به نیروهای خلاق و توانا دارد و بنیاد نخبگان تامین کننده‌ی این پروژه‌ها است چون جامعه‌ی نخبگانی باید شکل بگیرد تا این پروژه‌های انجام نگرفته در سطح کشور انجام شود.

رئیس بنیاد نخبگان استان قم با بیان اینکه جهاد دانشگاهی یک برند مورد اعتماد در بین جامعه دانشگاهی است، اظهار کرد: این نوع تفکر جهادی که جهاد دانشگاهی توانسته با نام خود نشان بدهد، به همین دلیل بسیاری از پیشرفت‌ها، یک اعتمادی بین مسئولین ایجاد کرده است که جهاد می‌تواند بسیاری از کارهایی که ناتمام مانده است را پیش ببرد.

منتظری تصریح کرد: در سطح مدیریتی کشور باید از مدیران جوان استفاده شود؛ درست است که از مشورت پیشکسوتان باید استفاده شود ولی پیشرفت کشور قطعا با یک نفس جدید محقق می‌شود، دکتر حیاتی از مدیران جوان استان هستند که توانسته با تلاش‌های خود اعتماد را نسبت به جهاد دانشگاهی افزایش دهد.

رئیس بنیاد نخبگان استان قم در پایان بیان کرد: افتخار می‌کنیم با این نیروهای جهاددانشگاهی همواره همکاری داشتیم و به طور کلی ورود و حضور مدیران جوان قطعا باعث خیر و برکات برای نظام جمهوری اسلامی می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha