• شنبه / ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۸
  • دسته‌بندی: دانشگاه‌های بین‌الملل
  • کد خبر: 1403051307964
  • خبرنگار : 71603

دانشجویان کانادایی:

مستندترین نسل کشی در مقابل چشمانمان رقم می‌خورد

مستندترین نسل کشی در مقابل چشمانمان رقم می‌خورد

دانشجویان دانشگاه‌های کانادا می‌گویند که تاکتیک های قوی برای سرکوب اعتراضات آنها تنها عزم آنها برای اعتراض را تقویت کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از الجزیره، چندی پیش نیکلاس ساروه، دانشجوی دانشگاه واترلو، ایمیلی از دانشگاه دریافت کرد که به او اطلاع داده بود به خاطر ۱.۵ میلیون دلار کانادا ز او شکایت شده است. او مطمئن بود که این یک اشتباه بوده است.

وی گفت: فکر کردم ۱۵۰۰ دلار بوده و اشتباه تایپی کرده‌اند. اما بعد از مدتی متوجه شدم که ۱.۵ میلیون دلار است.

ساروه در میان دانشجویانی بود که در محوطه دانشگاه، تظاهرات چند ماهه علیه جنگ در غزه را رهبری می‌کرد و چادرها، نرده‌ها و تابلوهای اعتراضی را در قسمتی از محوطه سبز دانشگاه برپا کرد. 

اما در پایان ژوئن، بسیاری از دانشجویان برای تابستان به خانه بازگشته بودند.

ساروه گفت که در آن زمان به او ایمیل رسید و او و شش دانشجو دیگر را به خسارت مالی، تجاوز و ارعاب متهم کردند. او این اقدام را قلدری و ارعاب از سوی مدیران دانشگاه می داند.

این دانشجو گفت: با خودم فکر کردم، چه سوء استفاده نفرت انگیزی از قدرتشان می‌کنند. ما اینجا برای مهمانی نیستیم. ما به دلایلی انتزاعی اینجا نیستیم. ما اینجا هستیم زیرا مستندترین نسل‌کشی تاریخ درست در مقابل چشمان ما رخ می‌دهد.

در حالی که جنگ به پایان دهمین ماه خود نزدیک می شود، فعالان دانشجویی مانند ساروه می گویند که تجربیات آنها در اردوگاه های دانشگاه باعث شده است که آنها نسبت به مؤسساتی که برای تحصیل به آنها مراجعه کرده اند احساس بیگانگی کنند.

اما برخی کارشناسان بر این باورند که این اعتراضات و جنبش بین‌المللی که از آنها الهام گرفته‌اند، به عنوان شاهدی بر قدرت فعالیت‌های دانشجویی، چه در دانشگاه و چه در خارج از دانشگاه، پایدار خواهند ماند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha