• شنبه / ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۵۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403051307925
  • خبرنگار : 71145

مقامات اشغالگر خطیب مسجد الاقصی را به شرط تبعید از مسجد الاقصی آزاد کردند

مقامات اشغالگر خطیب مسجد الاقصی را به شرط تبعید از مسجد الاقصی آزاد کردند

پلیس رژیم صهیونیستی ساعاتی پس از دستگیری، خطیب مسجد الاقصی را آزاد کرد و قرار شد تا یکشنبه با امکان تمدید مدت تبعید تا ۶ ماه او را از مسجد الاقصی اخراج کنند.

به گزارش ایسنا، مقامات اشغالگر شامگاه جمعه «عکرمه صبری»، خطیب مسجد الاقصی را پس از چند ساعت بازداشت به شرط اخراج از مسجد الاقصی آزاد کردند.

«خالد زبارقه»، وکیل دادگستری در بیانیه‌های مطبوعاتی گفت: پلیس اشغالگر قدس اشغالی حکم آزادی شیخ صبری را صادر کرد و همزمان حکم اداری مبنی بر اخراج وی از مسجد الاقصی تا یکشنبه را صادر کرد که برای مدت ۶ ماه قابل تمدید است.

زبارقه خاطرنشان کرد: تشکیل پرونده، تحقیقات، یورش و دستگیری شیخ عکرمه صبری نتیجه تصمیم سیاسی «ایتامار بن گویر»، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و گروه‌هایش است که از تجزیه و اختلاف در تشکیلات اسرائیل سوء استفاده کرده و دستور کار نژادپرستانه و یهودی سازی خود را به مردم فلسطین تحمیل کرده و شخصیت‌های با نفوذی را که بر آگاهی مردم فلسطین تأثیر می‌گذارند، تعقیب می‌کنند.

وی تاکید کرد که آنها تلاش می‌کنند هر صدایی را که فریاد بیت المقدس و مسجد الاقصی را بلند می‌کند، خاموش کنند.

«عزت الرشق» یکی از اعضای دفتر سیاسی حماس مخالفت شدید جنبش حماس را با تصمیم پلیس اشغالگر مبنی بر حذف شیخ صبری از مسجد الاقصی ابراز کرد و این تصمیم را دخالت آشکار در امور مسجد الاقصی و نقض و محدودیت آزادی عبادت دانست.

الرشق با توجه به تحریکاتی که علیه شیخ عکرمه صبری به عنوان یکی از مهم‌ترین مراجع و شخصیت‌های مذهبی در نزد مردم فلسطین انجام شده، اشغالگران را مسؤول کامل امنیت شیخ عکرمه دانست.

پلیس رژیم صهیونیستی روز جمعه عکرمه صبری (۸۴ ساله) را پس از هجوم به منزلش در محله «الصوانه» در قدس اشغالی پس از آن که در خطبه نماز جمعه، در رثای شهید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس سخنرانی کرد، دستگیر نمود.

دستگیری شیخ صبری پس از آن صورت گرفت که در محافل صهیونیستی علیه او مواضعی تحریک آمیز مطرح شد به طوریکه تعدادی از وزرای دولت اشغالگر و اعضای کنست خواستار دستگیری امام جماعت مسجد الاقصی و مصادره مدارک شناسایی و سلب تابعیت او بعد از ایراد سخنرانی در سوگ هنیه، شده بودند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha