• جمعه / ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۶:۱۳
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403051107552
  • خبرنگار : 71505

مدیر امور عشایر استان تهران خبر داد

افزایش ۲۰ درصدی تولیدات دامی، زراعی و لبنی عشایر استان تهران 

افزایش ۲۰ درصدی تولیدات دامی، زراعی و لبنی عشایر استان تهران 

مدیر امور عشایر استان تهران از افزایش ۲۰ درصدی میزان تولیدات دامی، زراعی و لبنی عشایر استان تهران در سال جاری خبر داد.

فرشید ذبیحی در گفت‌وگو با ایسنا، در  تشریح روند افزایشی تولید عشایر استان تهران و تحقق رونق تولید در میان این اقشار، گفت: بر اساس اطلاعات موجود، اکنون میزان تولیدات دامی، ‌زراعی و لبنی عشایر در تهران روند افزایشی پیدا کرده و نسبت به سال گذشته حدود ۲۰ درصد افزایش تولید داشتیم. با توجه به سختی زندگی عشایری براساس شرایط ییلاق و قشلاق کردن این افراد، ‌باید بتوان در جهت تسهیل فرایند زندگی عشایر اقداماتی انجام داد؛ زیرا آسان شدن شرایط برای این افراد می‌تواند علاوه بر کاهش دغدغه و مشکلات آنان، حرکت به سمت تولیدات بیشتر را به دنبال داشته باشد.

وی افزود: اکنون عشایر استان تهران در مناطق سردسیر مستقر هستند و از نیمه شهریورماه کوچ پاییزه خود را آغاز کرده و به سمت مناطق گرمسیری حرکت خواهند کرد تا فصل دیگری از زندگی خود را در این مناطق سپری کنند. در حقیقت ایجاد سامانه‌های خورشیدی در این مناطق به عنوان یکی از این تحولات به شمار می‌رود؛ البته می‌توان گفت که زندگی عشایری در راستای حفظ محیط زیست و توجه به مسائل زیست محیطی پیشرفته شده است.

مدیر امور عشایر استان تهران ادامه داد: اکنون توسعه سامانه‌های خورشیدی در مناطق عشایری استان تهران در حال انجام است و عشایر برای پخت نان و غذا دیگر نیازی به روشن کردن آتش در مراتع را ندارند، این موضوع حتی می‌تواند به مسأله حفاظت از محیط زیست در مراتع کمک شایانی داشته باشد.

به گفته ذبیحی، با توجه به اینکه مردم مناطق عشایری اکنون در سیاه چادرهای عشایری زندگی می‌کنند، وجود سامانه‌های خورشیدی فعال می‌تواند در تحولات زندگی مردم مناطق عشایری تاثیرگذار باشد. این اقدام با همکاری وزارت نیرو در مناطق عشایری رو به توسعه است.

وی درباره برخی دیگر از اقدامات امور عشایری برای عشایر استان تهران گفت: واکسیناسیون دام و همچنین توزیع سیلندرهای گاز و آرد خوراکی برای مردم عشایر تهران در حال انجام است و تیم‌های پزشکی نیز در مناطق ییلاقی برای حفظ سلامت عشایر فعالیت و همکاری دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha