• پنجشنبه / ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۲:۳۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403051107531
  • خبرنگار : 50182

رییس مجمع نمایندگان کرمانشاه:

«ترور» نشانه ضعف دشمن است/ مراقب باشیم در زمین دشمن بازی نکنیم

«ترور» نشانه ضعف دشمن است/ مراقب باشیم در زمین دشمن بازی نکنیم

ایسنا/کرمانشاه رییس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه ترور رییس دفتر سیاسی حماس را یک اقدام بزدلانه و آن را نشانه ضعف دشمن دانست.

حجت الاسلام وحید احمدی در آیین افتتاحیه طرح دیوان یار در استان های غرب کشور که امروز(۱۱ مرداد) به میزبانی کرمانشاه برگزار شد، با تسلیت شهادت اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی حماس گفت: دشمن بطور معمول بعد از این اقدام جنایتکارانه به دنبال اثرگذاری بر افکار عمومی جهت تکمیل کار خود است.

وی افزود: دشمن یک جنگ ترکیبی را برای رسیدن به اهداف خود در پیش گرفته و دراین شرایط به دنبال طرح مسائل تفرقه انگیز، تضعیف مراکز امنیتی کشور و طرح یک سری مسائل غیرمربوط برای انحراف افکار عمومی از مسئله اصلی است، بنابراین همه باید هوشیار و مراقب باشیم که در زمین دشمن بازی نکنیم.

احمدی گفت: جنگ ترکیبی دشمن از هشت سال جنگ تحمیلی به مراتب سخت تر است، چرا که در جنگ تحمیلی هم دشمن، هم جبهه نبرد و هم محدوده نبرد به خوبی شفاف و مشخص بود، اما در این جنگ دامنه عملیات دشمن گسترده تر، متنوع تر و دارای ابعاد مختلف اقتصادی، فرهنگی و .... است، بنابراین زیرکی می طلبد که در جنگ اینچنینی در زمین دشمن بازی نکنیم.

رییس مجمع نمایندگان استان با محکوم کردن ترور شهید اسماعیل هنیه گفت: ترور در هیچ جای دنیا نشانه قدرت دشمن نیست و دقیقا نشانه ضعف دشمن است. رژیم صهیونیسنی در عرصه نبرد نظامی در غزه عملا شکست خورده و حالا با اهداف خاصی به دنبال جلب توجه است، اما قطعا راه به جایی ندارد و نابودی این رژیم منحوس به یاری خداوند و به برکت خون پاک شهدای مقاومت رقم خواهد خورد.

هر فردی که مسئولیت قبول می‌کند باید تبعات آن را هم بپذیرد

احمدی در ادامه با اشاره به طرح «دیوان یار» دیوان محاسبات گفت: بالاترین سرمایه انقلاب در تمام عرصه ها حضور مردم بوده است و در هیچ نظام سیاسی در جهان، به اندازه نظام جمهوری اسلامی مردم جایگاه بالا و شانیت نداشته اند و همواره تلاش شده در تمام عرصه ها از ظرفیت مردم بهره گرفته شود.

وی افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب، رهبر معظم انقلاب تاکید ویژه ای بر استفاده از ظرفیت های مردمی به طور عام و ظرفیت جوانان به طور خاص دارد و این مورد باید در تمام امور بطور ویژه پیگیری شود.

وی با بیان اینکه مجلس دو وظیفه مهم قانونگذاری و نظارت را برعهده دارد گفت: بخشی از وظیفه نظارت برعهده دیوان محاسبات قرار دارد و  دیوان نظارت میکند تا بودجه ای که در اختیار دستگاه ها قرار گرفته، در مواردی که در قانون مشخص شده هزینه شود.

احمدی گفت: در سالهای اخیر، واژه «ترک فعل» هم در ادبیات اجرایی بسیار باب شده و دیوان محاسبات در کنار نظارت بر نحوه هزینه کرد بودجه و اعتبارات، بر ترک فعل مدیران هم نظارت دارد.

وی افزود: در گذشته متاسفانه اگر مدیری به وظایف خود عمل نمی کرد، صرفا او را برکنار می کردند و برخوردی صورت نمی گرفت که این رویه بسیار غلط است، چرا که زمانی فردی مسئولیتی قبول می کند باید تبعات آن را هم پذیرفته و بابت کارهایش پاسخگو باشد و خوشبختانه دیوان محاسبات در این زمینه هم ورود کرده و ترک فعل مدیران را شناسایی می کند.

احمدی گفت: در طرح «دیوان یار» دیوان محاسبات در زمینه نظارت از ظرفیت مردمی بهره گرفته شده که میتواند به تقویت نظارت ها کمک کند.

وی گفت: نظارت ها باید با هدف اصلاح و پیشگیری باشد، نه مچ گیری و پرونده سازی، بنابراین باید مراقب باشیم که در شناسایی مشکلات و ایرادها هدف اصلاح باشد و صیانت از حیثیت افراد هم لحاظ شود.

احمدی گفت: اگر مدیری ترک فعل داشته باید از مجاری مربوطه رسیدگی شود و دراین مسیر حفظ حیثیت افراد باید مدنظر قرار گیرد.

رییس مجمع نمایندگان کرمانشاه گفت: نظارت ها باید با هدف اصلاح باشد، بنابراین در گام اول باید به مدیر مربوطه تذکر داده شود و اگر اصلاح شد ناظران باید از این امر استقبال کنند.

احمدی گفت: قطعا با طرح دیوان یار که مردم را پای کار نظارت کشانده است، اتفاقات خوبی در حوزه نظارت رقم خواهد خورد و گزارشات مردمی در این زمینه میتواند مبنای اطلاعاتی خوبی برای دیوان محاسبات باشد.

وی افزود: اگر در تمام عرصه های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و ... نظارت عام و مردمی وجود داشته و بی تفاوت نباشیم، فریضه فراموش شده امر به معروف و نهی از منکر در جامعه احیا شده و بسیاری از ناهنجاری هایی که امروز شاهد آن هستیم و نشات گرفته از غفلت از انجام این فریضه مهم است، برطرف خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha