• پنجشنبه / ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۸:۲۵
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403051107485
  • خبرنگار : 50182

افتتاح رسمی طرح «دیوان یار» در استانهای غرب کشور

مسئول طرح ملی «دیوان یار»: ۱۰۰۰ عضو مردمی ناظر در کشور داریم

ایسنا/کرمانشاه آیین افتتاحیه طرح «دیوان یار» در استان‌های غربی کشور با حضور قائم مقام معاون فرهنگی و امور اجرایی دیوان محاسبات و مدیران کل دیوان محاسبات استان‌های کرمانشاه، لرستان، کردستان، همدان و ایلام به میزبانی کرمانشاه برگزار شد.

مصطفی موسوی دبیرکل مجمع ناظرین مردمی دیوان محاسبات کشور و مسئول طرح ملی «دیوان یار»، امروز(یازدهم مرداد) در این جلسه با اشاره به شروع این طرح از آذرماه سال گذشته، به چرایی و ضرورت راه‌اندازی این طرح اشاره و تصریح کرد: بیش از ۴۰ سال از عمر بابرکت انقلاب اسلامی می‌گذرد و در این مدت انقلاب و نظام دستاوردهای بزرگ و بی‌شماری داشته است، اما در کنار همه این دستاوردها، هنوز موارد و مشکلاتی هست که حل نشده باقی مانده و عملا نیاز به یک «شاه کلید» دارد.

وی به تاکیدات مقام معظم رهبری بر استفاده از ظرفیت مردم در عرصه های مختلف اشاره و تصریح کرد: تجربه نشان داده که هربار در هر حوزه ای و در هر عرصه‌ای کار را به مردم سپرده‌ایم، کارها با جدیت و قدرت پیش رفته و توفیقات خوبی حاصل شده است، بنابراین به این نتیجه رسیدیم که شاه کلید حل این مشکلات برزمین مانده همان ظرفیت مردمی است که باید از آن بهره بگیریم.

وی افزود: امروز کشور در عرصه جنگ نرم و همه جانبه قرار دارد و دشمن تمام تلاش خود را برای پمپاژ ناامیدی در جامعه به کار گرفته، بنابراین باید از ظرفیت خود مردم در این نبرد استفاده کرده و قطعا استفاده از این ظرفیت در حوزه نظارت می‌تواند موجب تقویت اعتماد و امید در جامعه شود.

موسوی گفت: استفاده از ظرفیت مردم در حوزه نظارت می‌تواند دستگاه‌های اجرایی را به سمت فعالیت هرچه بیشتر سوق دهد و در همین راستا طرح «دیوان یار» یا همان «مجمع ناظرین مردمی دیوان محاسبات» از چندماه پیش کار خود را در کشور آغاز کرده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی این طرح در ۳۰ استان کشور، گفت: در اکثر استان‌ها، شورای شهرستان‌ها هم تشکیل شده و فعالیت خود را آغاز کرده است.

موسوی گفت: در مناطق مختلف کشور افتتاحیه این طرح برگزار شده و امروز شاهد افتتاح رسمی آن در استان‌های غرب کشور به میزبانی کرمانشاه هستیم.

وی به برکات این طرح اشاره و تصریح کرد: هنوز چند ماه از اجرای این طرح نگذشته به توفیقات خوبی در برخی استان‌ها رسیده‌ایم، طوری که در استانی مانند کرمان بیش از ۳۰ معضل در همین چندماه شناسایی و مرتفع شده است.

موسوی با بیان اینکه پیشبرد این طرح حساسیت بالایی دارد، گفت: فعالیت‌های مردمی در کنار توفیقاتی که داشته با آسیب‌هایی هم در حین کار همراه است، بنابراین تلاش کرده‌ایم این آسیب‌ها شناسایی و مرتفع شود. بطور مثال به اعضای مجمع ناظرین اعلام کرده‌ایم که گزارشات باید مستند و کارشناسی شده باشد و ازهرگونه هیاهو و جنجال در این زمینه پرهیز شود تا بتوانیم واقعا گره‌ای از مشکلات باز کرده و کارها را پیش ببریم.

به گفته موسوی در حال حاضر مجمع ناظرین مردمی دیوان محاسبات در سراسر کشور بیش از هزار عضو دارد.

موسوی با اشاره به برنامه ریزی برای تدوین سند جامع «مردمی سازی دیوان محاسبات»، گفت: در تلاشیم تا با تدوین این سند یک نقشه راه ایجاد کرده که با آمدن و رفتن افراد برنامه‌ها و مسیر تغییر نکرده و دوباره به نقطه صفر برنگردیم و بتوانیم کارها را در مسیر از پیش تعیین شده پیش ببریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha