• پنجشنبه / ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403051107445
  • خبرنگار : 50040

نماینده ولی فقیه در گیلان:

شهید «هنیه» مجاهد راه خدا بود

شهید «هنیه» مجاهد راه خدا بود

ایسنا/گیلان نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: اسرائیل بعد از انقلاب اسلامی تا ۷ اکتبر ۲۰۲۳ دیگر به فکر مشروعیت خود نیست، بلکه به دنبال راهی برای اثبات موجودیت خود می‌شود.

آیت الله رسول فلاحتی امروز، ۱۱ مردادماه در اجتماع محکومیت جنایت تروریستی رژیم نامشروع صهیونیستی و به شهادت رساندن دکتر اسماعیل هنیه(رئیس دفتر سیاسی حماس) که در مصلی رشت برگزار شد، با اشاره به ایستادگی امت اسلامی در برابر ظالمان بر اساس آموزه های قرآن، اظهار کرد: ظلم و ظالم پایدار نخواهد ماند و خداوند در قرآن پیرامون ظلم و ظالم تعابیر سخت و شدیدی دارد.

وی با بیان اینکه ظلم نابودکننده انسان بوده و ظالم در دنیا و آخرت هلاک می شود، تصریح کرد: ما باورها و اعتقادات خودمان را از کتاب خدا و سنت پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) گرفته ایم و بر اساس وعده‌های الهی، حتما ظالمان نابود خواهند شد.

نماینده ولی فقیه در گیلان تاریخ ۱۴۰۰ ساله اسلام را جلوه ایستادگی در مقابل ظلم دانست و تصریح کرد: اگر در مقابل ظالمان هستیم و اگر زندگی اجتماعی و اخلاقی ما رونق دارد و اگر مدیریت دینی و اسلامی در این خطه از دنیا را به رخ جهانیان کشیده‌ایم، در سایه ایستادگی ملت ایران است و مدیون قرآن و سنت رسول الله(ص) و اهل بیت(ع) هستیم.

آیت الله فلاحتی ادامه داد: بیش از ۷۵ سال است که غده چرکین اسرائیل با انگاره‌های کفرآمیز جوامع مختلف همچون مسیحیان و یهودیان تندرو در قطعه‌ای از جغرافیای امت اسلام ریشه دوانده است؛ البته بستر این شرایط تلخ در سال ۱۹۴۸ و با حمایت انگلیس و آمریکا و اروپای شرقی ایجاد شد و سازمان‌های جهانی نیز از آن پشتیبانی کردند.

شهید «هنیه» مجاهد راه خدا بود

وی با بیان اینکه اسرائیل جعلی و غاصب با رهبران شوم و سگ صفت و هار خود در کنار قبله گاه مسلمانان به جنایت می‌پردازد، خاطرنشان کرد: در تاریخ حیات و مسئولیت رهبران رژیم صهیونیستی از موشه دایان و شارون گرفته تا لاپید و نتانیاهو چیزی جز نکبت و آدم‌کشی نیست.

امام جمعه رشت سازمان‌های جهانی و مجامع بین المللی را نقطه امید ملت ها دانست و یادآور شد: متاسفانه از سازمان ملل هیچ بارقه امیدی دیده نمی‌شود و فقط حامی همه ظالمان جهان است؛ دست‌های ناپیدای صهیونیسم فاسد و جنایتکار و غاصب در همه مجامع بین‌المللی عیان است.

وی سازمان ملل را برای صهیونیسم خوش آشام دانست؛ نه ملت‌های مظلوم و تاکید کرد: کفتارهای تاریخ بشر برای نخست وزیر اسرائیل در کنگره آمریکا کف زدند، اما فرهیختگان جوامع غربی و جوان و دانشگاهیان و دانشجویان سراسر دنیا به سمت فلسطین آماده‌اند؛ اگر چه رژیم صهیونیستی شریان حیاتی ملت‌ها را در اختیار دارد، اما ۹۹ درصد مردم با حاکمان خود همراه نیستند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به تلاش کشورهای غربی برای مشروعیت دادن به رژیم جعلی صهیونیستی در طول ۷۵ سال گذشته، افزود: اسرائیل تا توانسته در میان ملت‌ها به اثبات موقعیت خودش پرداخته و مشروعیت خودش را نشان داده؛ در سایه تلاش‌های این رژیم تا بن دندان مسلح شاهد پذیرش این مشروعیت از سوی عقل جمعی دنیای بشر بودیم، اما اسرائیل بعد از انقلاب اسلامی تا ۷ اکتبر ۲۰۲۳ دیگر به فکر مشروعیت خود نیست، بلکه به دنبال راهی برای اثبات موجودیت خود می‌گردد.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه امروز اسرائیل فقط به دنبال مانایی و بقای خود است، ادامه داد: رهبر انقلاب فرمودند که اسرائیل ۲۵ سال دوام نخواهد آورد و امروز شاهد تلاش صهیونیست ها برای حفظ موجودیت خود هستیم. اسرائیل جنایتکار علاوه بر اینکه در دنیای اسلام با ایران مواجه شده، حزب الله و انصارالله و حشدالشعبی و... نیز از درون و بیرون با اسرائیل مقابله می‌کنند.

شهید «هنیه» مجاهد راه خدا بود

وی اقدامات جنایتکارانه اخیر رژیم صهیونیستی را از سر ناچاری و استیصال دانست و بیان کرد: روزگار این وحشی هر روز تلخ‌تر می‌شود و لذا به دنبال خدشه وارد کردن به امت اسلام است و نمونه آن را در شهادت اسماعیل هنیه دیدیم.

امام جمعه رشت با بیان اینکه یمن قدرت های معادله ساز جهانی را در باب المندب زمین گیر کرده است، گفت: یمن در آینده امت اسلام معادله ساز خواهد بود و با دشمنان مقابله خواهد کرد.

وی ترورهای کور رژیم صهیونیستی را افتخار ندانست و اضافه کرد: رهبر انقلاب در پیام شهادت اسماعیل هنیه فرمودند که رژیم غاصب و جعلی صهیونیستی با شهادت اسماعیل هنیه زمینه‌های مجازات سخت را برای خود فراهم ساخت و لذا خونخواهی این شهید را وظیفه خود می دانیم. در پیام سپاه پاسداران نیز بر پاسخ سخت و دردناک جبهه مقاومت به دشمن صهیونیستی تاکید شده است؛ امروز اسرائیل باید بداند که به زودی در قلب تل آویو شاهد حوادثی سخت خواهد بود و روزگارشان پایان خواهد پذیرفت.

نماینده ولی فقیه در گیلان ترور میهمان یک کشور را در دنیا بی سابقه دانست و متذکر شد: این اقدام مذبوحانه رژیم صهیونیستی برای هیچ کشور و ملتی پذیرفته نیست.

وی اسماعیل هنیه را از مجاهدان راه خدا دانست و تاکید کرد: همزمان با آغاز طوفان الاقصی، یک تقسیم کار در جبهه مقاومت صورت گرفت تا هرچه زودتر این غده سرطانی را از دنیای اسلام پاک کنند و انتقام ملت‌های مسلمان منطقه و دنیا را از این جنایتکاران بگیرند.

آیت الله فلاحتی با تاکید بر مهمان نوازی ملت ایران، خاطرنشان کرد: از روز گذشته تاکنون شاهد حمایت‌های مردم انقلابی ایران اسلامی به ویژه گیلان از فلسطین عزیز در اقصی نقاط میهن اسلامی هستیم که نشان دهنده تداوم راه مجاهدان راه خداست. ملت در تشییع پیکر شهید هنیه، به دنیا نشان دادند که تا چه میزان به آرمان فلسطین پایبندند.

شهید «هنیه» مجاهد راه خدا بود

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha