• پنجشنبه / ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403051107343
  • خبرنگار : 71496

هاآرتص: ترور هنیه، حماس را متزلزل نمی‌کند

هاآرتص: ترور هنیه، حماس را متزلزل نمی‌کند

روزنامه چاپ فلسطین اشغالی نوشت تاریخ ثابت کرده که هر مسوول ارشدی در حماس جایگزینی دارد و ترور «اسماعیل هنیه» هرگز این جنبش را متزلزل نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، رسانه‌های عبری و عبری به ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران واکنش نشان دادند.

روزنامه عبری «هاآرتص» روز پنجشنبه در واکنش به ترور شهید هنیه نوشت، تاریخ هر بار ثابت کرده که هر مسوول بزرگی در جنبش حماس جایگزینی دارد.

این روزنامه عبری در ادامه مدعی شد «ترور هنیه به منزله تهدید مسوولان ارشد حماس بوده و به آن‌ها نشان داد که سران حماس در هر جایی که باشند، در بانک اهداف اسرائیل هستند »، همچنین این ترور «حامل پیامی برای به چالش کشیدن ایران و حزب‌الله» است با این وجود ترور او هرگز حماس را متزلزل نخواهد کرد و بسیاری از اعضای دفتر سیاسی آن می‌توانند فورا در سمت او قرار بگیرند.

هاآرتص در ادامه نیز نوشت، این ترور باعث ایجاد خلأ در رهبری حماس می‌شود اما نه یک خلأ بزرگ، چراکه امکان تعیین فوری جایگزین‌هایی برای او وجود دارد.

 ترور هنیه ضربه‌ای زهرآلود به تلاش‌های صلح بود

روزنامه الوطن چاپ قطر نیز ترور هنیه را صرفا یک جنایت عادی در زنجیره جنایات روزانه رژیم اشغالگر صهیونیستی ندانست و نوشت: «این ترور ضربه‌ای زهرآلود به تلاش‌ها برای صلح و رویکردی است که مشابه آن را ندیده‌ایم.»

الوطن در ادامه نوشت: «این رویکرد وحشیانه اسرائیل تنها اسماعیل هنیه را هدف نگرفته بلکه تمام تلاش‌ها برای متوقف‌کردن جنگ و جلوگیری از کشیده‌شدن منطقه به گرداب آشوب و ممانعت از نابودی فرصت‌های صلح را هدف قرار داده است.»

این روزنامه قطری در ادامه نیز نوشت: «زمانی که تل‌آویو این کار را کرد، کاملا می‌دانست به دنبال چه بود، تل آویو با تشدید وحشیانه و جدی تنش که غیر قابل توجیه بوده و با هیچ بهانه‌ای قابل پذیرش نیست، می‌خواهد شرایط را به نقطه‌ای بی‌بازگشت سوق دهد».

ترور هنیه پیامدهای جدی برای کل منطقه دارد

روزنامه الاهرام چاپ مصر نیز نوشت که ترور هنیه پیامدهای جدی برای کل منطقه خواهد داشت.

الاهرام در ادامه نوشت: «سران اسرائیل گمان می کنند استمرار زنجیره این ترورها، دیگر جبهه‌ها را خواهد ترساند و موجب بازدارندگی آنها خواهد شد اما این کوته فکرانه است و این ترورها چرخه مخربی از انتقام و ضد انتقام ایجاد کرده و آن‌ها در تل آویو باید متوجه این مساله باشند که هیچ کسی و نه حتی خود اسرائیل از این چرخه جهنمی نجات پیدا نخواهد کرد».

این روزنامه مصری در پایان نیز نوشت: «منطق حکم می‌کند که دوباره به این مساله اندیشیده شود چراکه تشدید تنش به نفع هیچ کسی نخواهد بود و به منافع همه از جمله خود ابرقدرت‌ها ضربه خواهد زد.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha