• پنجشنبه / ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403051107304
  • خبرنگار : 50416

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر:

خبرنگار باید با مسائل روز آشنا باشد

خبرنگار باید با مسائل روز آشنا باشد

ایسنا/همدان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر با تاکید بر ضرورت آشنایی یک خبرنگار با مسائل روز، وسایل و روشهای جدید خبری، گفت: یک خبرنگار باید یک عکاس خوب باشد و همیشه در جریانترین فرد باشد و زودتر از بقیه از اخبار اطلاع پیدا کرده و با رعایت امانت منتشر کند.

فرشاد کشاورزیان پنجشنبه ۱۱ مرداد ماه در حاشیه آئین تجدید میثاق خبرنگاران ملایر و غبارروبی گلزار شهدا به مناسبت آغاز هفته خبرنگار ضمن گرامیداشت شهید «اسماعیل هنیه»، اظهار کرد: این شهید به آرزوی قلبی خود رسید چرا که پس از شهادت فرزندانش که تقدیم آزادی فلسطین کرد، در دنیا خوش و خرم نبود و به هدف و میل اصلی خود رسید اما ما را داغدار کرد.
وی به نامگذاری این روز در تقویم رسمی کشور اشاره و بیان کرد: ۱۷ مرداد ماه ۱۳۷۷ شهید محمود صارمی در مزار شریف افغانستان به همراه هشت نفر از دیپلمات‌های سرکنسولگری ایران توسط طالبان به شهادت رسیدند و پیکر پاک آنها در ۲۲ شهریور ماه همان سال در یک گور دسته جمعی تفحص شد.

کشاورزیان با بیان اینکه شهید صارمی یک روستا زاده اهل بروجرد بود که در سی سالگی به شهادت رسید، افزود: خبرنگاری بدلیل ماموریت‌ها و بازدیدهایی که دارد، یک شغل پر مخاطره است؛ شهید آوینی نیز در دوران دفاع مقدس بعنوان یک رزمنده فرهنگی و خبرنگار فعالیت می کرد و جاودانه شد.

کشاورزیان با بیان اینکه خبرنگار باید در خبررسانی بی‌طرف باشد، تصریح کرد: خبرنگار یک رویداد خبری به ویژه رویداد مثبت را به یک خبر پر سر و صدا و جنجالی تبدیل کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر سرعت، دقت و صحت مطالب در کار خبرنگاری را از دیگر ضروریات خواند و بیان کرد: یک خبرنگار باید فن بیان خوبی داشته و از دایره لغوی گسترده‌ای برخوردار باشد تا اخبار را در قالب جذاب تری منتشر کند.

وی کار خبری را یکی از پرهیجان ترین شغل ها در دنیا دانست و خاطرنشان کرد: خبرنگاران ملایر در هر شرایطی در کنار مسئولان قرار گرفته و اخبار شهرستان را به خوبی منتقل می کنند.

خبرنگار باید با مسائل روز آشنا باشد

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha