• چهارشنبه / ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۰:۱۴
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403051006998
  • خبرنگار : 50042

سرقت بیش از ۲ میلیارد تومان تجهیزات مخابراتی در مرکز گیلان

سرقت بیش از ۲ میلیارد تومان تجهیزات مخابراتی در مرکز گیلان

ایسنا/گیلان مدیر مخابرات شهرستان رشت گفت: در چهار ماه نخست سالجاری ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از کابل و تجهیزات مخابراتی در شهرستان رشت سرقت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش سرقت را شاهد هستیم.

گودرز چراغی، مدیر مخابرات شهرستان رشت امروز ۱۰ مردادماه در نشست هم اندیشی مسئولان مخابرات گیلان با روسای کلانتری‌های شهرستان رشت اظهار کرد: در شهرستان رشت و خصوصا در شهر رشت سرقت تجهیزات مخابراتی شامل کافوهای مسی، کله پست‌ها، کابل هوایی و برقی بسیار زیاد است.

وی افزود: با توجه به افزایش قیمت مس روز به روز شاهد افزایش سرقت‌ تجهیزات مخابراتی هستیم به طوریکه در چهار ماه نخست سالجاری ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و به عبارتی ماهانه ۶۰۰ میلیون تومان سرقت کابل و تجهیزات مخابراتی در شهرستان رشت داشتیم و نسبت به مدت مشابه سال گذشته که یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده، افزایش داشته است.

چراغی گفت: سرقت کابل و سایر تجهیزات مخابراتی، علاوه‌بر خسارت مالی، مشکلات زیادی را به همراه دارد، لذا تلاش داریم تا با فناوری‌های جدید، میزان سرقت را کاهش دهیم و پیشگیری کنیم.

حسین رنجی، معاون شبکه مخابرات گیلان هم در ادامه اظهار کرد: متاسفانه با توجه به افزایش قیمت مس طمع سارقان برای سرقت تجهیزات مسی هم زیاد شده، بستر ارتباط از مرکز تلفن تا مشترکین، بر مبنای مس است. از چهار سال گذشته واگذاری‌ها در قالب فیبر نوری انجام می‌گیرد اما حجم زیادی از شبکه استان مسی است.

وی با بیان اینکه حافظان امنیت تلاش‌های زیادی می‌کنند اما به نظر می‌رسد دستگاه قضا باید به گونه‌ای برخورد و مجازات کند که سرقت‌ها تکرار نشود، افزود: بیشترین سرقت در کابل هوایی است و در مناطقی که سرقت‌ها زیاد است بستر تلفن سیم کارتی فراهم شده اما اهالی تمایلی به استفاده از این نوع ارتباط ندارند.

رنجی با بیان اینکه ایمن سازی‌هایی در حال انجام است، گفت: با توجه به اینکه کله پست‌های مخابراتی از جنس آلومینیوم هستند و به دلیل قیمت بالای این فلز به سرقت می‌روند، حدود سه هزار کله پست تعویض و کله پست‌های پلاستیکی جایگزین آن شد.

سرهنگ فریبرز مردانی، جانشین فرمانده انتظامی شهرستان رشت هم در این نشست با اشاره به کاهش ۲۵ درصدی وقوع سرقت در شهرستان رشت طی چهار ماه نخست امسال بیان کرد: اقدامات خوبی در حوزه پیشگیری از سرقت انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه یگان‌های امداد در شهرستان رشت به صورت شبانه روزی پای کار هستند و گشت‌های انتظامی در محلات هم انجام می‌گیرد، افزود: با هماهنگی کلانتری‌ها، انبارهای ضایعاتی که مجوز فعالیت ندارند و اقدام به خرید اموال سرقتی از جمله تجهیزات مخابراتی می‌کنند، شناسایی و با دستور قضایی پلمب می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha