• چهارشنبه / ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403051006780
  • منبع : نمایندگی سمنان

واکنش مسئولان و دانشگاهیان استان سمنان درپی شهادت اسماعیل هنیه

واکنش مسئولان و دانشگاهیان استان سمنان درپی شهادت اسماعیل هنیه

ایسنا/سمنان جمعی از مسئولان، دانشگاهیان و فعالان دانشجویی و مردمی در استان سمنان ضمن محکوم کردن شهادت اسماعیل هنیه، به این جنایت صهیونیست‌ها واکنش نشان دادند.

درپی شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، مسئولان، نهادهای مردمی و برخی چهره‌های استان سمنان با صدور اطلاعیه‌هایی شهادت این شهید مجاهد را تبریک و تسلیت گفتند.

بهمن اخلاقی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان سمنان در پیامی، شهادت اسماعیل هنیه را تبریک و تسلیت گفت. در این پیام آمده است: اقدام جنایت‌آمیز باند جنایتکار صهیونیستی قطعاً نمی‌تواند فرزندان غیور ملت و مقاومت سرافراز مقاومت را از ادامه مسیر شرافتمندانه حمایت از مظلومان فلسطینی و ایستادگی در مقابل خوی تجاوزگری رژیم اسرائیل بازدارد.

خباثت و پلیدی تروریست‌های اسرائیلی در ترور قهرمان مبارزه با تروریسم و افراط‌ گرایی در عالم بدون تردید درخت مقاومت در منطقه و جهان را تنومندتر می‌کند و در ادامه، ریشه ظلم و تروریست را در این کره خاکی خواهد خشکاند.

شهید اسماعیل هنیه اسوه جهاد و تقوا و شهادت بود که بر سر دفاع از ارزش‌های اسلام از جان و نام و مقام گذشت و جاودانه شد. بدون تردید راه  ایثار و شهادت توسط یاران خستگی‌ناپذیر و سلحشور در نیروهای مقاومت اسلامی ادامه خواهد یافت و درخت مقاومت در منطقه و جهان را تنومندتر خواهد کرد.

جهاد دانشگاهی استان سمنان نیز در پیامی شهادت شهید القدس، اسماعیل هنیه را تبریک و تسلیت گفت. در بخشی از این اطلاعیه آمده است: ترور ناجوانمردانه‌ مجاهد برجسته و شجاع فلسطینی، شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس که سال‌ها در میدان مبارزه آماده‌ی شهادت بود و خانواده و فرزندان خود را در این راه تقدیم کرد، ملت‌ ایران، فلسطین، امت اسلامی و بویژه مجاهدان جبهه جهانی مقاومت را سوگوار کرد.

جهاد دانشگاهی شهادت این انسان آزاده، مومن و پرهیزکار را به محضر امام عصر (عج)، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، مردم شریف ایران، ملت مظلوم و مقاوم فلسطین و تمام آزادگان جهان تسلیت می‌گوید و از خداوند متعال برای این شهید گرانقدر، علو درجات و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت می‌کند.

رئیس دانشگاه سمنان نیز با صدور پیامی، شهادت دکتر اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس در تهران و محافظ ایشان را تسلیت گفت.

در بخشی از اطلاعیه سیف‌الله سعدالدین آمده است: شهادت دکتر اسماعیل هنیه در تهران، چهره خبیث دشمن رذل تمام مسلمانان جهان را بیش از پیش برملا کرد. اینجانب ضمن عرض تسلیت به مقام معظم رهبری و خانواده شهید اسماعیل هنیه، این حرکت زبونانه و پست دشمن صهیونیستی را محکوم و تسلیت عرض می‌کنم. بی‌تردید خانه عنکبوت سست‌تر از همیشه و وحدت و همدلی مسلمانان در اثر خون شهدا و در سایه رهبری مقام معظم رهبری و حضرت ولی عصر (عج) بیشتر از پیش خواهد بود.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان نیز با صدور اطلاعیه‌ای شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس را محکوم کرد.

همچنین بسیج دانشجویی دانشگاه سمنان ضمن عرض تسلیت خدمت مردم قهرمان فلسطین، رزمندگان دلیر جبهه مقاومت و ملت شریف ایران، این جنایت را محکوم کرد و خواستار روشن شدن ابعاد این حادثه و تعقیب و مجازات عامالان و آمران آن شد.

روابط عمومی دانشگاه آزاد گرمسار نیز شهادت این مبارزه میدان مقاومت را تسلیت گفت. در بخشی از این اطلاعیه آمده است: ابراهیم رفت؛ اسماعیل رفت؛ «مقاومت» همچنان باقی است. شهادت سردار سرافراز جبهه مقاومت، جناب آقای دکتر اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس را به رهبر معظم انقلاب، امت شهیدپرور مقاومت و جامعه دانشگاهی تبریک و تسلیت عرض می‌کنیم.

اجتماع مردمی در سمنان و شاهرود

به‌دنبال ترور ناجوانمردانه اسماعیل هنیه، گروه‌هایی از مردم این استان با صدور بیانیه‌هایی به محکومیت جنایت صهیونیست‌ها پرداختند.

در این راستا اعلام شد که مردم شاهرود در محکومیت جنایت اسرائیل در به شهادت رساندن اسماعیل هنیه، تجمع اعتراضی برگزار خواهند کرد. این اجتماع قرار است امروز ساعت ۱۷ با حضور اقشار مختلف مردم در میدان فلسطین شهرک امام خمینی (ره) شاهرود برگزار شود.

همچنین قرار است مراسم مشابهی با حضور مردم سمنان در معراج الشهدای سمنان برگزار شود. این مراسم امروز به دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ساعت ۱۸ در معراج الشهدا واقع در میدان سعدی سمنان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha