• چهارشنبه / ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403051006758
  • خبرنگار : 50355

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد:

بیماران ما دغدغه ای جز سلامتی نباید داشته باشند

بیماران ما دغدغه ای جز سلامتی نباید داشته باشند

ایسنا/خراسان رضوی رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: بیماران ما، دغدغه‌ای جز بازیابی سلامتی خود و درمانگران نیز دغدغه ای جز درمان بیماران و درمانگری نداشته باشند.

علیرضا صداقت در مراسم آغازبه کار دومین همایش بزرگ سالانه پزشکان عمومی شرق و شمال شرق کشور که امروز چهارشنبه ۱۰ مرداد در مجتمع شهدای سلامت برگزار شد، اظهار کرد: وضع تعرفه‌های ناعادلانه سلامت نه تنها باعث شکل گیری پدیده مهاجرت جغرافیایی پزشکان و کادر درمان شده که شاهدیم مهاجرت شغلی نیز رو به افزایش است.

وی افزد: پزشکان زیادی هستند که دیگر طبابت نمی‌کنند و ترجیح می‌دهند با توجه به هزینه‌ها و مسئولیت‌های سنگین حرفه پزشکی و درآمد پایین در سایر مشاغل، مشغول به کار و فعالیت شوند.

صداقت بیان کرد: ای کاش متولیان حوزه سلامت ارزش واقعی خدمات سلامت و پزشکی را اعلام کرده و بعد می‌گفتند از عهده خرید خدمت بر نمی‌آیند؛ نه اینکه ارزش خدمات را بر مبنای جیب خود تعیین کنند.

 رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد، ایجاد اقدامات القایی در درمان را نتیجه ارزش‌گذاری غلط خدمات سلامت و پزشکی خواند و گفت: این مسیر غلط باعث شکل‌گیری دومینوی خطرناکی شده که  برای بیمه‌ها و متولیان سلامت نیز به شدت عذاب‌آور و خطرناک خواهد بود.

وی افزود: خرسندم از اینکه علی‌رغم همه مشکلات و موانع موجود جامعه پزشکی، همچنان، عرصه‌ آموزش و پژوهش فعال است و سنگر آموزش خالی نمانده است.

 به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی مشهد، صداقت با ابراز امیدواری نسبت به حضور افراد کارآمد و با برنامه‌های نو و تازه در عرصه مدیریت بهداشت و درمان کشور گفت: امیدوارم با حضور مدیران کارآمد و شایسته، سلامت و بهداشت و درمان در کشور آن طور که شایسته مردم و جامعه پزشکی است مسیر رو به رشد و سرشار از موفقیت را طی کند به طوری که بیماران ما، دغدغه‌ای جز بازیابی سلامتی خود و درمانگران نیز دغدغه ای جز درمان بیماران و درمانگری نداشته باشند.

همایش بزرگ سالانه پزشکان عمومی شرق و شمال شرق کشور  طی سه روز  از ۱۰ الی ۱۲ مردادماه با سه موضوع تازه‌های بیماری‌های عفونی، مدیریت بیماری‌های شایع روانپزشکی و تازه‌های درمان بیماری‌های داخلی در مجتمع شهدای سلامت مشهد در حال برگزاری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha