• چهارشنبه / ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403051006743
  • خبرنگار : 50105

چگونه رزومه کاری خود را برجسته کنیم؟

چگونه رزومه کاری خود را برجسته کنیم؟

ایسنا/خراسان رضوی با وجود اینکه نرخ بیکاری در سال‌های اخیر نسبتا پایین بوده اما مانند همیشه متخصصان جوان، بازار کار را رقابتی می‌دانند. در حال حاضر بسیاری از کارفرمایان از سیستم‌های خودکار برای دریافت رزومه استفاده می‌کنند و این امر موجب دشواری برجسته شدن می‌شود.

سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای متولی آموزش‌های غیر رسمی در کشور است و مدارکی که توسط این سازمان صادر می‌شود، بین‌المللی و قابل ترجمه است. آموزش‌های مراکز فنی و حرفه‌ای، به دو دسته رسمی و غیر رسمی تقسیم‌بندی می‌شوند و آموزش‌های غیررسمی شامل آموزش‌های کوتاه‌مدت و متناسب با نیاز بازار کار است که در نهایت منجر به دریافت گواهینامه می‌شوند.

به گفته ابوالفضل خبازی، معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی، این سازمان دوره‌های آموزشی مختلفی برای دانش‌آموزان، دانشجویان و دیگر رده‌های سنی برگزار می‌کند و برای دانش‌آموزان در رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال، تفاهم‌نامه «هر دانش‌آموز یک مهارت» منعقد شده است. دوره‌های ویژه دانشجویان برای تمامی دانشگاه‌ها موجب می‌شود تا تمامی دانشجویان در کنار رشته تحصیلی‌شان متناسب با علاقه و یا نیاز بازار کار، مهارت لازم را فرا بگیرند. سربازان وظیفه نیز قشر دیگری هستند که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای آن‌ها ارائه می‌شود.

مشاغلی مانند هوش مصنوعی، بلاکچین، فناوری واقعیت مجازی (VR)، واقعیت افزوده (AR) و غیره موضوعاتی کنونی هستند که سازمان فنی و حرفه‌ای در موضوعات مهارتی به آن‌ها توجه کرده و نسل جدید در این فضاها ورود کرده است بنابراین باید با این مهارت‌ها آشنا شوند.

چگونه می‌توان رزومه خود را در انبوهی از موارد برجسته کرد؟

پاسخ می‌تواند در این باشد که چگونه مهارت‌های فنی خود را برجسته کنید، توانایی‌هایی که کارفرمایان در محیط‌های کاری دیجیتال امروزی به دنبال آن هستند یکی از عوامل برجسته شدن شما در میان انبوهی از متقاضیان خواهد بود.

رزومه‌ها بهتر است به‌عنوان ابزاری برای به نمایش گذاشتن مهارت‌های شما در نظر گرفته شوند. شما باید مهارت‌های فنی مربوط به شغل مورد نظر خود را برجسته کنید تا نشان دهید که تخصص لازم را دارید. از مثال‌های عینی استفاده کنید و دستاوردهای خود را برای نشان‌ دادن استعدادها و موارد که در نقش‌های قبلی داشتید، کمّی کنید.

 بخش مهارت‌های فنی خود را با جدیدترین ابزارها و فناوری‌های مرتبط با رشته خود به روز نگه دارید تا نشان دهید که با روندهای صنعت آشنا هستید.

در دهه‌های گذشته، مهارت‌های فنی صرفا برای تکنسین‌های بالقوه بود، اما تقریباً هر رزومه‌ای در این مرحله شامل آن‌ها می‌شود، زیرا هر شغلی نیازمند تخصص در سیستم‌هایی است که یک کسب‌وکار استفاده می‌کند.

توانایی‌های عمومی، ارتباط، کار گروهی یا خلاقیت، اگرچه ارزشمند هستند اما به‌عنوان مهارت‌های فنی به حساب نمی‌آیند. در عوض، اینها در گروه مهارت‌های نرم طبقه‌بندی می‌شوند. این تمایز مهم است زیرا مهارت‌های فنی توانایی شما را برای رسیدگی به خواسته‌های فنی خاص یک شغل نشان می‌دهند که می‌توانند در زمینه‌های مختلف از فناوری اطلاعات و مهندسی گرفته تا بازاریابی و مالی حیاتی باشد.

رزومه خوب چگونه است؟

رزومه خوب، صلاحیت‌ها، تجربه و مهارت‌هایی را ارائه می‌دهد و شما را به یک نامزد واجد شرایط تبدیل می‌کند. هنگام گنجاندن مهارت‌های فنی، مهم است که موارد مربوط به شغلی را که برای آن درخواست می‌دهید فهرست کنید. با مهارت‌های فنی که برای نقش حیاتی هستند شروع کنید و سپس با مهارت‌های فرعی که در موقعیت خاص به آن نیاز دارید دنبال کنید.

مهارت‌های فنی توانایی‌ها و دانشی هستند که فرد را قادر می‌سازد تا وظایف خاصی را انجام دهد و افراد برای انجام موفقیت‌آمیز وظایف شغلی روزانه خود به این مهارت‌ها نیاز دارند. مهارت‌های فنی برای افزایش بهره وری و مزیت رقابتی ضروری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha