• چهارشنبه / ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۹
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403051006679
  • خبرنگار : 50123

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح:

هدف سازمان قضایی نیروهای مسلح صیانت از نیروهاست

هدف سازمان قضایی نیروهای مسلح صیانت از نیروهاست

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه پیشگیری مهم است و نباید هیچ جرمی اتفاق بیفتد، گفت: هدف ما صیانت و سلامت از نیروهای مسلح است و در این راستا کوتاه نمی‌آییم.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدرضا پورخاقان ۱۰ مردادماه در آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: شب گذشته مهمان ما را در خاک ایران به شهادت رساندند که این برای ما بسیار سنگین بود.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در خصوص عملیات وعده صادق، گفت: در عملیات وعده صادق، صهیونیست‌ها در آمادگی ۱۰۰ بودند و در یک عملیات پیچیده با استفاده از پهپاد و موشک این عملیات اتفاق افتاد، به گونه ای که هیچ‌وقت در مخیله دشمن نمی‌گنجید.

پورخاقان در ادامه گفت: دشمن شب گذشته جنایت بی‌سابقه‌ای را در سرزمین ما مرتکب شد، البته این جنایت برای رژیم صهیونیستی بی‌سابقه نبود، درحقیقت دشمن در عملیات پیچیده موفق شد به آرزوی دیرینه خود برسد و اسماعیل هنیه را در تهران به شهادت برساند.

وی بیان کرد: ما امروز دو داغ داریم، اینکه یکی از رهبران جبهه مقاومت از ما گرفته شد و دیگر اینکه در سرزمین ما میهمان کشورمان را به شهادت رساندند، در حقیقت این جنایت تجاوز به خاک جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

پورخاقان افزود: چنانچه به این نتیجه برسیم که عوامل داخلی و خارجی در این امر دخیل بوده‌اند، حق پاسخگویی از طریق مراجع قانونی و منشور سازمان بین الملل برای ما محفوظ است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با اشاره به جایگاه سازمان قضایی نیروهای مسلح، بیان کرد: نیروهای مسلح تنها دادگاه اختصاصی در قانون اساسی است که اهمیت ویژه‌ای دارد، ارزش و جایگاه نیروهای مسلح به مثابه زینت حاکمان و پشتوانه امن جامعه بوده و این سازمان برای حفاظت و صیانت از این مرز و بوم تشکیل شده است.

پورخاقان با اشاره به اینکه حساسیت نیروهای مسلح و سازمان قضایی نسبت به سایر مراجع قضایی بیشتر است، تصریح کرد: این نیروها از جایگاه بالایی برخودارند، خدایی ناکرده اگر شخصی از بین نیروهای مسلح انحراف از معیار پیدا کند با او برخورد جدی خواهد شد، کما اینکه کمترین جرایم در بین نیروهای مسلح است، ولی اگر یک نفرانحراف از معیار داشته باشد با او برخورد می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه پیشگیری مهم است و نباید هیچ جرمی اتفاق بیفتد، بیان کرد: پس از پیشگیری، بحث مجازات مطرح است که باید بازدارنده باشد چنانچه نیروی مسلح با سوء استفاده از موقعیت تخلفی را مرتکب شود باید با آن تخلف برخورد کرد، هدف ما صیانت و سلامت از نیروهای مسلح است و در این راستا کوتاه نمی‌آییم.

پورخاقان یادآور شد: برای ایجاد امنیت باید زمینه و امکانات لازم فراهم شود و نباید توقع داشت در مکان‌های که امکانات وجود ندارد خدمات‌رسانی مطلوب انجام شود.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در پایان با بیان اینکه با تلاش همکاران شاهد کاهش جرایم در همه استان‌های کشور بودیم، تصریح کرد: در چهارمحال و بختیاری به نسبت جمعیت هدف کاهش چشمگیرتری را شاهدیم، در حقیقت در این استان کمترین جرم در میان نیروهای مسلح گزارش شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha