• چهارشنبه / ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۰
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1403051006579
  • خبرنگار : 50026

۱۰۰ هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان مشغول تحصیل هستند

۱۰۰ هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان مشغول تحصیل هستند

ایسنا/خراسان جنوبی معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه فرهنگیان گفت: در حال ۱۰۰ هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان مشغول تحصیل هستند و در سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ نیز ۳۳ هزار نفر دانشجو پذیرش و جذب می‌شوند.

حسن مروتی، امروز چهارشنبه ۱۰ مرداد در نشست خبری با اشاره به اینکه پردیس‌های فرهنگیان همان دانشگاه تربیت معلم سابق هستند که در قالب برنامه جامع تبدیل به دانشگاه در استان‌ها خواهند شد، گفت: در این خصوص مجوزهای لازم اخذ شده تا هماهنگی مجدد شکل گرفته و در تمامی استان‌ها هر دانشگاه بتواند چندین دانشکده را مدیریت کند.

وی افزود: هر معلم بطور متوسط ۱۵۰۰ دانشجو پرورش می‌دهد لذا معلم باید نسبت به فناوری، پژوهش، مسایل آموزشی و فرهنگی مسلط بوده و چگونگی برخورد با دانش‌آموز را بداند در غیر اینصورت خروجی مناسبی برای اهداف بلند کشور نخواهد بود.

مروتی با بیان اینکه در حال ۱۰۰ هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان مشغول تحصیل هستند و در سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ نیز ۳۳ هزار نفر دانشجو پذیرش و جذب می‌شوند، اظهارکرد: مقام معظم رهبری به دانشگاه فرهنگیان اهمیت زیادی داده و این دانشگاه را عامل تحول کشور می‌دانند.

مروتی ادامه داد: اقبال دانش آموزان از دانشگاه فرهنگیان افزایش یافته است و سال گذشته بیش از ۲۵ درصد از رتبه‌های زیر هزار رشته علوم انسانی در دانشگاه فرهنگیان ثبت نام کردند.

وی با اشاره به اینکه تعداد نیاز کنونی معلم کشور را ۱۰۰ هزار است، گفت: دانشگاه فرهنگیان اکنون با خروجی‌هایی که دارد نمی‌تواند این نیاز آموزش و پرورش را برطرف کند اما آزمون‌های استخدامی برای دبیری از فارغ التحصیلان دانشگاه‌های برگزار و افرادی که پذیرش می‌شوند تحت عنوان ماده ۲۸ دوره‌های آموزشی را فرا گرفته و از این طریق نیاز فوری معلمان کشور را برآورده می‌کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: سالانه ۲۰ هزار معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان وارد سیستم آموزشی می‌شوند و اگر نیاز آموزش و پرورش در خصوص معلمان را رفع شود در آینده نزدیک، تعداد جذب دانشجو با تعداد بازنشستگان این نهاد برابری خواهد کرد.

وی اظهار کرد: خراسان جنوبی دارای ظرفیت‌ها و استعدادهای بسیار خوبی است و متوسط معدل دانش آموزان این استان خیلی خوب و از نرم‌ کشوری بالاتر است.

مروتی با اشاره به اینکه یکی از اهداف سفر به خراسان جنوبی بررسی کمبودها و نواقص دانشگاه فرهنگیان است، یادآور شد: از همه خیران مدرسه ساز درخواست داریم هر کمکی می‌توانند برای دانشجو معلمان انجام دهند.

وی افزود: تلاش داریم تا هر استان یک طرح جامع برای دانشگاه فرهنگیان داشته باشد به این معنی که محیط های خوابگاهی، ورزشی، آموزشی و غیرآموزشی به صورت یکپارچه مدیریت و اداره شود چون تنها زمان درس دانشجو مهم نیست بلکه در تمام طول روز باید برای آنها برنامه داشته و شرایط زیست معلمی فراهم کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha