• چهارشنبه / ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۵
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403051006535
  • خبرنگار : 50232

شعبه تخصصی حل اختلاف کار و پیمان در خوزستان راه‌اندازی شد

شعبه تخصصی حل اختلاف کار و پیمان در خوزستان راه‌اندازی شد

ایسنا/خوزستان در راستای تحقق سند تحول و تعالی قضایی و به منظور گسترش و نهادیه کردن فرهنگ صلح و سازش، شعبه تخصصی شورای حل اختلاف ویژه کار و پیمان افتتاح و راه‌اندازی شد.

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان در مراسم راه‌اندازی شعبه تخصصی شورای حل اختلاف ویژه کار و پیمان که امروز (۱۰ مردادماه) با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در شورای حل اختلاف و به برکت کارهای عظیم انجام‌شده، عفو، گذشت، بخشش و صلح و سازش بر اساس برنامه‌های عملیاتی در رسیدگی به پرونده‌های ارجاعی را محقق کرده‌ایم و این برای ما بسیار ارشمند است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: سال گذشته شوراهای حل اختلاف در تمامی آیتم‌های برنامه‌های عملیاتی مقام اول را کسب کرد و این، مرهون مجاهدت‌های خستگی‌ناپذیر، تلاش‌های مضاعف و همت والای اعضای شوراهای حل اختلاف استان خوزستان بوده است.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان با تاکید بر لزوم کاهش ورودی پرونده‌ها به محاکم با ایجاد صلح و سازش گفت: ایجاد صلح و سازش در پرونده‌ها، امری ضروری و از اهداف مهم دستگاه قضایی است و کاهش چشمگیر پرونده‌ها به دادگاه‌ها و دادسراها مشهود است و منجر به ایجاد امنیت و آرامش در استان خوزستان شده است.

وی بیان کرد: با وجود قشر زحمتکش کارگران، چرخ اقتصادی کشور می‌چرخد و اگر اختلافی بین کارگر و کارفرما به وجود بیاید باید از طریق شورای حل اختلاف و به صورت مسالمت‌آمیز حل و فصل شود و با راه‌اندازی این شعبه حتما آثار بسیار خوبی برای طرفین دارد و همواره پرونده‌های آنان با صلح و سازش مختومه خواهند شد.

امانت بهبهانی خاطرنشان کرد: گسترش و ترویج صلح و سازش آثار و برکات فراوانی در جامعه دارد و موجبات تقویت امنیت و آسایش پایدار خواهد بود و باید در این زمینه تلاش‌های مضاعفی داشته باشیم.

وی بر استفاده از ظرفیت کارگران در ترویج و گسترش صلح و سازش تاکید کرد و افزود: با توجه به اهمیت گذشت و عفو در جامعه، به زودی برای جمعی از جامعه کارگری که در زمینه صلح و سازش توانمند هستند ابلاغ صلح‌یار صادر می‌شود تا در این امر مهم به دستگاه قضایی کمک کنند.

مجتبی ظفری‌پور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان نیز بر ضرورت افزایش تعامل و همکاری بین این اداره و معاونت توسعه حل اختلاف خوزستان تاکید کرد و گفت: با راه‌اندازی شعبه تخصصی شورای حل اختلاف ویژه کار و پیمان منجر به کاهش اختلافات بین کارگران و کارفرمایان خواهد شد و اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آمادگی کامل در تعامل و همکاری سازنده با این معاونت خواهد داشت.

وی افزود: هر چه پرونده‌های اختلافی بین کارگر و کارفرما کمتر باشد حال کارگران بهتر است و باید این روند به نحوه احسن ادامه پیدا کند.

در ادامه این مراسم اعضای شعبه تخصصی شورای حل اختلاف ویژه کار و پیمان با گرفتن ابلاغ‌های خود در برابر قرآن کریم سوگند یاد کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha