• چهارشنبه / ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۰
  • دسته‌بندی: جهان ورزش
  • کد خبر: 1403051006407
  • خبرنگار : 71460

«بازنده‌های رقت انگیز نباشید»/ آمریکا و شمارش عجیب مدال‌های المپیک

«بازنده‌های رقت انگیز نباشید»/ آمریکا و شمارش عجیب مدال‌های المپیک

رسانه‌های آمریکایی به دلیل شمارش عجیب مدال‌های المپیک مورد انتقاد قرار گرفتند.

به گزارش ایسنا، آمریکایی‌ها روش خاص خود را برای شمارش مدال‌ها در رده بندی کلی المپیک دارند. این موضوع باعث می‌شود که آمریکایی‌ها معتقد باشند که در صدر جدول هستند هرچند از نظر تعداد مدال طلا  در حال حاضر از چندین کشور عقب هستند.

این اولین بار نیست که آمریکایی‌ها به خاطر این رویکرد مورد انتقاد قرار می‌گیرند. در اکثر تورنمنت‌ها آمریکا تنها کشوری است که تعداد مدال را مورد تاکید قرار می‌دهد. آمریکا تنها کشوری است که بر تعداد مدال‌ها تمرکز می‌کند، نه تعداد طلا.

فهرست مدال‌های المپیک ۲۰۲۴ در NBC

در رده بندی کلی المپیک پاریس، آمریکایی‌ها در رده ششم قرار دارند. ژاپن ۶ طلا کسب کرده و کره، استرالیا، چین و فرانسه هر کدام پنج طلا کسب کرده‌اند و بالاتر از آمریکا قرار گرفتند. 

سایت‌های نیویورک تایمز و NBC جدول مدال‌های المپیک را به شیوه خودشان تفسیر می‌کنند و از نظر آنها آمریکا چون مدال بیشتری دریافت کرده در صدر است ولی آنطور که بقیه کشورها و مهمتر از همه کمیته بین المللی المپیک قبول دارد، مرغوبیت مدال مهم است.

آمریکایی‌ها در المپیک‌های قبلی نیز از همین روش استفاده می‌کردند. در یک مقطع، چین با هفت طلا از ایالات متحده جلوتر بود ولی رسانه های ایالات متحده آمریکا را صدرنشین به حساب می‌آوردند.

به نظر می‌رسد رسانه‌های آمریکایی برای جلوگیری از صدرنشینی دیگر کشورها و برداشتن فشار از ورزشکارانشان این روش را مدنظر قرار دادند.

در سال ۲۰۲۳، در مسابقات جهانی شنا، استرالیایی‌ها از چنین رفتاری خشمگین شدند. پس از ششمین روز مسابقات، نمایندگان استرالیا  ۱۰ مدال طلا کسب کردند ولی ایالات متحده تنها سه مدال طلا داشت اما رسانه‌های آمریکایی همچنان کشور خود را در رتبه اول در رده بندی کلی از نظر تعداد جوایز قرار دادند.

کیت کمپبل، ورزشکار استرالیایی در آن زمان گفت: بازنده‌های رقت‌انگیز نباشید. ما در صدر جهان بودیم ولی شکست دادن آمریکا بسیار زیباتر بود. نمی‌توانم به شما بگویم که چقدر خوشحال بودم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha