• چهارشنبه / ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403051006343
  • خبرنگار : 30147

مدیر جهاد کشاورزی مطرح کرد

خرده مالکی شدید مانع اجرای نیروگاه خورشیدی

خرده مالکی شدید مانع اجرای نیروگاه خورشیدی

ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی کاشمر از وجود ۱۳۶ حلقه چاه کشاورزی در شهرستان خبر داد و گفت: به دلیل خرده مالکی شدید شهرستان و دشواری جمع‌آوری ۲۵ درصد خودیاری تاکنون هیچ چاهی نیروگاه خورشیدی را نصب نکرده است.

کاظم قربان پور در حاشیه جلسه توسعه پنل‌های خورشیدی چاه‌های کشاورزی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: نیروگاه‌های خورشیدی چاه‌های کشاورزی با ۲۵ درصد آورده کشاورزان راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: کاهش محصول، افت شدید کیفیت محصولات تولیدی و خسارت‌های مالی سنگین و از همه مهم‌تر به خطرافتادن امنیت غذایی تنها بخشی از مضرات قطعی و ناترازی برق چاه‌های کشاورزی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: معافیت از خاموشی‌ها، کاهش فشار بر شبکه برق سراسری، مزایای زیست‌محیطی و کمک به تحقق اهداف توسعه پایدار، کاهش هزینه‌ها و فروش برق تولیدی از مهم‌ترین مزایای نصب پنل‌های خورشیدی بشمار می‌آید.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر با اشاره به اینکه نصب پنل‌های خورشیدی هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است، بیان کرد: با تأمین برق پایدار علاوه بر امکان آبیاری نوین و افزایش بهره‌وری آب باعث حفظ محیط‌زیست و ایجاد زنجیره ارزش می‌شود.

وی گفت: تمامی چاه‌های آب کشاورزی که دارای نیروگاه خورشیدی و یا در حال احداث هستند از خاموشی در ساعات پیک مصرف معاف می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در حقیقت کشاورزان در خط اول جبهه تأمین امنیت غذایی هستند و هدف جهاد کشاورزی حمایت همه جانبه از کشاورزان، بهره‌برداران و تولیدکنندگان بخش کشاورزی است.

قربان پور اظهار کرد: با تجربه‌ای که از راه‌اندازی چند نیروگاه خورشیدی در بخش‌های دیگر کشاورزی به دست آمده است، پیشنهاد می‌شود به منظور الگوسازی حداقل تعدادی چاه کشاورزی در نقاط مختلف شهرستان این کار را انجام دهند.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر تصریح کرد: متأسفانه زلزله، سیل، تگرگ، سرمازدگی و خشکسالی باعث خسارات فراوانی به بخش کشاورزی منطقه ترشیز شده که همین امر همکاری و کمک این عزیزان جهت راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی را بسیار دشوار ساخته است.

قربان پور با اشاره به اینکه تاکنون تعداد ۷ حلقه چاه برای اجرا با پیمانکار قرارداد منعقد کرده‌اند، افزود: مهم‌ترین مرحله همین عقد قرارداد با پیمانکار است چون به محض تأمین اعتبار طی مدت کوتاهی نیروگاه نصب و راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۵-۱۲ ۱۸:۳۳

روی پشت بام ارگانها ، منازل و سقف کولر آبی ها اولین گام می باشد و با کمک توربین های بادی و صفحات خورشیدی می توان کمک بزرگی به کمبود برق ایران نمود

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۱۲ ۲۱:۱۶

بجای سوخت گاز و گازوئیل جهت تولید برق بهتره تولید نیروگاه‌های خورشیدی رو با توجه به شرایط آب و هوایی کشور توسعه بده