• چهارشنبه / ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۵
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1403051006320
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

هشدار نارنجی گرما هوا در خراسان جنوبی

هشدار نارنجی گرما هوا در خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی با صدور هشدار نارنجی از افزایش گرما و کاهش کیفیت هوای استان به واسطه وقوع تندبادها به صورت ویژه برای روزهای پایان هفته خبر داد.

اداره کل هوشناسی خراسان جنوبی برای امروز ۱۰ مرداد تا یکشنبه هفته آینده هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از هواشناسی استان، براساس هشدار صادره در این مدت خراسان جنوبی شاهد ورود سامانه تقویت پرارتفاع جنب حاره تراز میانی جو، تشدید اختلاف فشاری در سطح زمین است.

با ورود این سامانه امروز در خراسان جنوبی شاهد محسوس دما خواهیم بود. 

با حضور این سامانه در استان از امروز به تناوب وزش باد شدید تا خیلی شدید باد و گرد و خاک (به ویژه پنجشنبه و جمعه)، کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید افقی و توفان و گرد و خاک را شاهد خواهیم بود.

این سامانه که همه نقاط خراسان جنوبی را تحت تاثیر قرار می دهد افزایش مصرف انرژی به ویژه آب و برق، خط ایجاد گرمازدگی، احتمال افت ولتاژ برق، اختلال در ترددهای جاده ای ناوگان حمل و نقل، خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط تابلوهای تبلیغاتی،داربست ها و سازه های موقت، شکستن درختان آسیب پذیر، اجتناب از رفتن به فضاهای باز به ویژه سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماری های خاص و مراقبت از کندوهای زنبور عسل از مخاطرات آن است.

به همین واسطه اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی به صرفه جویی در مصرف آب و برق و استفاده نکردن از وسایل پر مصرف برقی در ساعات اوج مصرف،خودداری از سفرهای غیر ضرور به ویژه در محورهای مواصلاتی شرق و مرکز استان از جمله محور نهبندان و زابل، رعایت سرعت مطمئنه، اطمیمان از پوشش و استحکام سازه گلخانه ها و سقف های موقت، گذاشتن قیم کنار نهال های جوان و درختان آسیب پذیر،اجتناب از رفتن به فضای باز به ویژه کودکان و سالمندان و افراد دارای بیماری های خاص و مراقبت از کندوهای زنبور عسل توصیه کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha