• سه‌شنبه / ۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۵۰
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403050906012
  • خبرنگار : 50976

اهتمام در اجرای سریع و دقیق سند جامع تحول و تعالی قوه قضائیه

اهتمام در اجرای سریع و دقیق سند جامع تحول و تعالی قوه قضائیه

ایسنا/فارس معاون قضایی و نماینده دادسرای انتظامی قضات در فارس در مراسم تکریم و معارفه رئیس حوزه قضایی شهرستان خفر گفت: تقویت سرمایه اجتماعی و جلب اعتماد مردم به رویکردهای عدالت محور دستگاه قضایی که در سند تحول قضایی بر آن تاکید شده است از جمله اولویت‌های دادگستری استان است.

سید ابراهیم مرتضوی امروز ۹ مردادماه در جمع مردم و مسئولان شهرستان خفر با اشاره به اینکه از جمله شاخصه‌های تحول در دستگاه قضایی خوش رفتاری با مراجعان و تکریم ارباب رجوع است بیان کرد: قضات در صدور رأی و در امر قضاوت مستقل و تابع قانون هستند اما آنچه برای ما دارای اهمیت است برخورد همکاران بر پایه اصول و اخلاق اسلامی با مراجعان است و این امر را با نظارت دقیق بررسی خواهیم کرد.

 وی با تاکید بر ایجاد ساز و کار مناسب توسط روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی در راستای حمایت از ضعفا و محرومین که در احکام انتصاب قضات نیز به آن اشاره شده است، گفت: دستگاه قضایی حامی مظلوم است و مطابق قانون اساسی وظیفه خطیر احقاق حق و ابطال باطل را برعهده دارد و تمام برنامه‌های اجرایی حول این محور تدوین و اجرا می‌شود.

مرتضوی در بخش دیگری از سخنان خود در جمع مردم ، مسئولین و اعضای شوراهای حل اختلاف شهرستان خفر، مبارزه با فساد در درون و بیرون مجموعه را از دیگر محورهای مهم دستگاه قضایی در دوران تحول دانست و تصریح کرد: برخورد قاطع و قانونی با فساد در برنامه‌های مجموعه قضایی استان قرار دارد که نمونه آن برخوردهای بی اغضماض با افراد در جایگاه و مناصب گوناگون است.

معاون قضایی ناظر بر حوزه های قضایی شهرستان‌های خفر و جهرم در ادامه این جلسه، افزود: مسئولین جدید حوزه‌های قضایی توجه ویژه‌ای به اهداف تعیین شده در سند تحول قضایی داشته باشند و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها، تعیین تکلیف پرونده‌های مسن، تقویت خدمات الکترونیکی قضایی و تکریم ارباب رجوع را مد نظر و محور اقدامات خود قرار دهند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس، گفتنی است در پایان این مراسم از تلاش‌های «حسین دهقان» رییس حوزه قضایی خفر تقدیر و با پیشنهاد رییس کل دادگستری استان فارس و ابلاغ ریاست قوه قضاییه «سعید کشاورز» به عنوان رییس جدید حوزه قضایی شهرستان خفر منصوب شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha