• سه‌شنبه / ۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۴۸
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403050905965
  • خبرنگار : 50184

رئیس میراث فرهنگی شهرستان:

۸ هتل قصرشیرین آماده پذیرش زوار اربعین شده‌اند

۸ هتل قصرشیرین آماده پذیرش زوار اربعین شده‌اند

ایسنا/کرمانشاه رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان قصرشیرین از آماده سازی هشت هتل در این شهرستان برای پذیرش زوار اربعین حسینی خبر داد.

بهرنگ بابایی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به در پیش بودن حماسه بزرگ پیاده روی اربعین حسینی، اظهار کرد: مرز خسروی به عنوان قدیمی‌ترین و باکیفیت‌ترین مرز تردد زائرین عتبات عالیات هرساله در ایام اربعین میزبان جمعیت زیادی از زوار حسینی است. 

وی افزود: باتوجه به قدمت و پیشینه طولانی تردد زوار از این مرز، در دهه‌های گذشته تعدادی هتل در این شهرستان برای پذیرایی از زوار اربعین حسینی ساخته شد، اما متاسفانه در دهه ۹۰ به واسطه شرایط امنیتی کشور عراق و عدم تردد زوار به عتبات عالیات، فعالیت این هتل‌ها نیز متوقف شد. 

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان قصرشیرین به از سرگیری اعزام زوار به عتبات عالیات در سالهای اخیر اشاره کرد و گفت: با شروع دوباره اعزام‌ها، تعدادی از هتل‌های قصرشیرین نیز بویژه برای ایام اربعین فعالیت خود را از سر گرفتند.

وی ادامه داد: جمعا در شهرستان قصرشیرین یازده هتل وجود دارد که برای اربعین امسال هشت هتل با ظرفیت ۲۲۰ اتاق و  ۸۰۰ تخت به همراه یک سفره خانه سنتی آماده پذیرش زوار حسینی هستند. 

بابایی یادآورشد: در اربعین سال گذشته ظرفیت هتل‌های قصرشیرین به صورت ۱۰۰ درصدی پُر شد و امیدواریم امسال نیز به برکت اربعین حسینی شاهد رونق دوباره این مراکز اقامتی باشیم. 

وی در ادامه با بیان اینکه از ظرفیت اربعین حسینی برای معرفی هرچه بهتر جاذبه‌های گردشگری شهرستان استفاده می‌شود، گفت: حضور جمعیت زیادی از زوار اربعین حسینی این فرصت را در اختیار ما قرار داده که بتوانیم قصرشیرین را هرچه بهتر به زواری که از سراسر کشور به این شهرستان می‌آیند، معرفی کنیم. 

رئیس اداره میراث فرهنگی قصرشیرین یادآور شد: سال گذشته نیز این اقدامات در سطح شهرستان صورت گرفت که بازخورد آن را در ایام نوروز امسال با حضور تعداد قابل توجهی از آن زوار در قالب مسافر نوروزی دیدیم. 

به گفته این مسئول، مجموعه آثار ساسانی شامل عمارت خسرو، عمارت بان قلعه، چارقاپی و کانال آبرسانی ساسانی به همراه نخلستان‌ها، باغات مرکبات و رودخانه الوند مهمترین جاذبه‌های گردشگری قصرشیرین هستند. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۱ ۱۳:۳۰

من بعنوان یک شهروند وساکن کرمانشاه امیدوارم به برکت وجود مبارک امام حسین علیه السلام رونق مجدد به هتل ها وشهرقصرشیرین و مرزخسروی دروازه اصلی کربلای معلی بازگردد انشاءالله یا علی مدد