• سه‌شنبه / ۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۱
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403050905918
  • خبرنگار : 50136

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اعلام کرد

فعالیت ۲۹۲ واحد گلخانه‌ای در آذربایجان‌غربی

فعالیت ۲۹۲ واحد گلخانه‌ای در آذربایجان‌غربی

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: توسعه گلخانه‌های استان در سال گذشته با احداث ۵۳ واحد به مساحت کل ۷.۱ هکتار بود و کلنگ‌زنی یک واحد گلخانه در شهرستان خوی به مساحت کل ۵۰ هکتار نیز انجام شده‌است.

خسرو شهبازی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه رشد و توسعه گلخانه‌ها نسبت به سال قبل ۱۱ درصد بود، اظهار کرد: متقاضیان از تسهیلات بانکی هم در این زمینه استفاده کردند که معرفی شدگان به بانک در سال گذشته شامل ۲۰ مورد با مساحت کل هشت هکتار و تسهیلات درخواستی به میزان یک‌هزار و ۴۰۵ میلیارد ریال بوده‌ است.

شهبازی تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌های اقلیمی و اجرای مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه، گلخانه‌ها را با سرعت بیشتری گسترش خواهیم داد و توسعه کشت محصولاتی چون سبزی و صیفی در مکان‌های مدیریت شده در دستور کار است.

وی نیز با اشاره به فعالیت ۲۹۲ واحد گلخانه‌ای در استان اظهار کرد: ۲۹۲ واحد گلخانه‌ای با بیش از ۸۰ هکتار مساحت در استان مشغول به تولید هستند که کاهش مصرف ۱۰ برابری آب و نیز استفاده بهینه از منابع مهمترین هدف فعالیت‌هاست.

رئیس جهاد کشاورزی استان افزود: میزان اشتغالزایی در این واحد ها ۸۰۵ نفر به صورت مستقیم و هزار و ۶۱۰ نفر غیر مستقیم است.

وی اظهار کرد: میزان تولیدات امسال گلخانه‌های استان شامل گل شاخه بریده ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار شاخه، گل گلدانی سه میلیون گلدان، خیار ۱۱ هزار و ۸۰۰ تن، گوجه فرنگی هزار و ۹۰۰ تن، توت فرنگی۲۸۰ تن، گیاهان دارویی ۲۸ تن، میوه‌های درختی ۱۴۸ تن، نشاء سبزی و صیفی۲۲ میلیون بوته، نشاء گیاهان دارویی ۲ میلیون بوته، نهال ۲ میلیون ۸۰۰ اصله بوده‌است.

به گفته وی، محدودیت منابع اجازه توسعه اراضی در عرصه‌های باز را نمی‌دهد و برای اینکه بتوان با روش‌های نوین آبیاری با مصرف آب کم تولید افزایش یابد، تولید گلخانه‌ای باید توسعه یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha