• سه‌شنبه / ۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403050905752
  • منبع : نمایندگی سمنان

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی سمنان:

بقای طبیعت گردی در گرو ایجاد تعادل میان بهره‌ه‌مندی و حفاظت از جاذبه های طبیعی است

بقای طبیعت گردی در گرو ایجاد تعادل میان بهره‌ه‌مندی و حفاظت از جاذبه های طبیعی است

ایسنا/سمنان سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: عامل بقای طبیعت گردی در استان سمنان ایجاد تعادل میان بهره‌ه‌مندی و حفظ و حفاظت از جاذبه های طبیعی این استان است.

بهمن اخلاقی ۹مردادماه در نخستین جلسه کارگروه طبیعت گردی استان سمنان اظهار کرد: امروزه گردشگران بیش از پیش تمایلشان به سمت طبیعت گردی رفته است که این امر علاوه بر مزایای فراوان،تهدیداتی را هم به همراه دارد که لازم است با ایجاد تعادل میان بهره‌ه‌مندی گردشگران جاذبه های طبیعی و حفظ و حفاظت آن، این تهدیدات را به کمترین حالت موجود برسانیم.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان سمنان افزود: کارگروه طبیعت گردی نیازی بود که پس از سال ها تلاش به صورت ملی و استانی ایجاد شد تا با هم گرایی دستگاه های اجرایی، ضمن توسعه گردشگری سبز، حفاظت و حراست از طبیعت نیز مورد نظارت قرار گیرد.
اخلاقی گفت: استان سمنان با وجود تنوع اقلیمی و محیط زیستی نظیر: مناطق جنگلی، چشمه های آب معدنی، کویر، دشت ها، کوهستان و … یکی از مقاصد طبیعت گردان داخلی و خارجی است که نیاز است ضوابطی در راستای حضور مدیریت شده گردشگران اتخاذ شود.
او افزود: آگاه سازی گردشگران نسبت به وظایفشان در قبال طبیعت و جاذبه های طبیعی، احساس مسئولیشان را افزایش می دهد، لذا لازم است تا با اطلاع رسانی به شیوه های مختلف،طبیعت گردان را از وظایف خود نسبت به جاذبه های طبیعی آگاه کنیم.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان سمنان افزود: جوامع بومی و محلی و تشکل های مردم نهاد نیز می توانند برای حفاظت از محیط زیست و جاذبه های ایفای نقش کنند.

به گزارش ایسنا، نخستین کارگروه طبیعت‌گردی استان سمنان، بر اساس آیین‌نامه‌ جدید طبیعت‌گردی کشور، در محل اداره‌کل میراث فرهنگی،گردشگری وصنایع دستی استان سمنان برگزار شد.
نخستین نشست کارگروه طبیعت‌گردی استان سمنان ذیل کارگروه ملی طبیعت‌گردی، ۹ مردادماه با حضور  دبیر کارگروه ملی طبیعت گردی و گردشگری سبز از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان سمنان،مدیر حوزه گردشگری و کارشناس گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، رئیس میز اکوتوریسم استان سمنان، رئیس انجمن حرفه ای دفاتر خدمات مسافرتی استان سمنان و نمایندگانی از استانداری سمنان، اداره‌کل‌های حفاظت محیط ‌زیست، منابع طبیعی، سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی، برگزار شد.
در این نشست که در محل دبیرخانه‌ کارگروه طبیعت‌گردی استان سمنان برگزار شد، اعضا در خصوص مباحث گوناگونی همچون ظرفیت‌ها، چالش‌ها و طرح‌های مرتبط با اکوتوریسم و طبیعت‌گردی در مناطق تحت مدیریت نهادهای ذیربط به گفت‌وگو پرداختند.
در ادامه اعضا با تاکید بر حفظ و صیانت از روند توسعه پایدار گردشگری، هدف این کارگروه را برآوردن تمایلات خردمندانه و انسانی گردشگران را در محیطی طبیعی‌ به‌صورت پایدار با حداقل تأثیر منفی بر محیط طبیعی بیان کردند.
اعضا با اشاره به اهمیت آموزش در این حوزه،عدم آموزش را معضل اصلی عدم توانمند سازی  جوامع بومی و محلی دانستند.
 فرهنگ سازی اقشار مردم  و جریان سازی برای حضور مردم و انجمن ها در کنار دستگاه های اجرایی برای حفاطت از محیط زیست از جمله مواردی بود که در این نشست بر آن تاکید شد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha