• سه‌شنبه / ۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۰
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403050905751
  • خبرنگار : 50181

رنج‌های از کار محیط‌بانی

رنج‌های از کار محیط‌بانی

ایسنا/کرمانشاه فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کرمانشاه از حقوق پایین محیط‌بانان در برابر کاری که انجام می‌دهند یاد کرد و گفت: محیط‌بانان از نظر تجهیزات نیز با کمبود جدی مواجهند.

اصغر آغاز به مناسبت روز جهانی محیط‌بان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه امروز محیط‌بانان با چالش‌های بسیار زیادی مواجهند که دغدغه معیشتی اصلی‌ترین آنهاست، اظهار کرد: شرایط کار اکثر محیط‌بانان بگونه‌ای است که ۱۵ شبانه‌روز از ماه را به صورت کامل در منطقه حضور دارند و با وجود این سختی کار دریافتی آنها حدود ۱۲ میلیون تومان است. حتی برای محیط‌بانانی که نزدیک به ۳۰ سال سابقه دارند.

وی ادامه داد: این در حالیست که محیط‌بانان به دلیل شرایط سخت کاری در معرض انواع خطرات قرار دارند که تقابل با شکارچیان و احتمال اصابت گلوله از مهمترین آنهاست.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کرمانشاه با بیان اینکه محیط‌بانان آن طور که باید امکان دفاع از خود در برابر شکارچیان را ندارند، خاطرنشان کرد: در صورت بروز هرگونه حادثه، حمایت قضایی چندانی از محیط‌بانان صورت نمی‌گیرد.

آغاز از خطرات مواجهه با حیات وحش و حمله توسط انواع حیوانات وحشی نیز یاد کرد و افزود: محیط‌بانان به صورت مستقیم در معرض خطر نیش گزندگان سمی قرار دارند.

وی با اشاره به احتمال بروز حادثه برای محیط‌بانان در زمان گشت زنی در مناطق، تاکید کرد: با توجه به شرایط توپوگرافی مناطقی که محیط‌بانان در آن تردد دارند، خطر بروز حوادث حین گشت و کنترل نیز زیاد است.

به گفته فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کرمانشاه، به دلیل موارد متعدد آتش‌سوزی بسیاری از محیط‌بانان در معرض خطر سوختگی نیز قرار دارند و با وجود همه این خطرات و سختی کار، دریافتی مناسبی ندارند.

جای خالی دوربین البسه و جلیقه ضد گلوله

آغاز از کمبود امکانات و تجهیزات برای محیط‌بانان خصوصا تجهیزات انفرادی نیز یاد کرد و گفت: با توجه به قرارگیری در معرض انواع حوادث، داشتن تجهیزات انفرادی برای محیط‌بانان بسیار ضروری است که در این زمینه کمبود جدی داریم.

وی با بیان ایکه دوربین البسه یکی از مهمترین این تجهیزات است، خاطرنشان کرد: این دوربین برای مقابله با شکارچیان و سایر حوادث کمک بسزایی به محیط‌بانان می‌کند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کرمانشاه از جای خالی جلیقه‌های ضد گلوله برای محیط‌بانان نیز یاد کرد و افزود: این جلیقه‌های ضد گلوله باید سبک و متناسب با شرایط کار محیط‌بانان باشد تا بتوانند حین حضور در کوهستان و گشت زنی در مناطق به راحتی از آن استفاده کنند.

آغاز اظهار کرد: در زمینه سایر تجهیزات از جمله کفش مناسب و ... نیز محیط‌بانان با کمبود قابل توجه مواجهند.

کرمانشاه نصف استانداردها محیطبانی را دارد

وی در ادامه به وضعیت محیط‌بانان کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: در استان کرمانشاه با احتساب محیط‌بانانی که تازه جذب شده‌اند، هم اکنون ۱۲۰ محیط‌بان داریم که کمتر از نصف استانداردهای جهانی است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کرمانشاه با بیان اینکه بر اساس استانداردهای جهانی به ازاء هر هزار هکتار باید یک محیط‌بان داشته باشیم، افزود: با توجه به وسعت ۲۶۰ هزار هکتاری مناطقی تحت مدیریت محیط زیست در استان، نیازمند ۲۶۰ محیط‌بان در کرمانشاه هستیم.

آغاز خاطرنشان کرد: این کمبود باعث شده محیط‌بانان کرمانشاه تقریبا به اندازه دو نفر کار کنند و فشار مضاعفی به آنها وارد شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha