• سه‌شنبه / ۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403050905719
  • خبرنگار : 71496

الاخبار: مقاومت سوریه و عراق عملیات‌ خود علیه آمریکا را از سر گرفته است

الاخبار: مقاومت سوریه و عراق عملیات‌ خود علیه آمریکا را از سر گرفته است

گروه‌های مقاومت مردمی پس از چند ماه آرامش عملیات نظامی خود علیه پایگاه‌های آمریکایی در کشورهای سوریه و عراق را با حمله همزمان پهپادی و موشکی به پایگاه عین الاسد واقع در الانبار عراق و نیز حمله به پایگاه گازی کونیکو واقع در شمال دیرالزور از سر گرفتند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه الاخبار چاپ لبنان، به نظر می‌رسد که گروه‌های مقاومت مردمی پس از چند ماه آرامش عملیات نظامی خود علیه پایگاه‌های آمریکایی در کشورهای سوریه و عراق را با حمله همزمان پهپادی و موشکی به پایگاه عین الاسد واقع در الانبار عراق و نیز حمله به پایگاه گازی کونیکو واقع در شمال دیرالزور از سر گرفته‌اند.

به نوشته الاخبار، دلیل از سرگیری عملیات‌ها برای هدف قرار دادن منافع آمریکا در این دو کشور، عدم جدیت آمریکا در پاسخ به درخواست عراق برای تعیین جدول زمانی شفاف و روشن جهت عقب نشینی نیروهایش از این کشور و نیز در پیش گرفتن اقدامات دفاعی بیشتری در سوریه حاکی از قصد آنها برای باقی ماندن در این کشور است.

با وجود گذشت چند ماه از اعلام برگزاری نشستی میان نمایندگان دو طرف برای بررسی مساله عقب نشینی، آمریکا هیچ اقدامی را که نشان دهنده قصدش برای عمل به این خواسته باشد، آغاز نکرده و علاوه بر این نیروهای آمریکایی در مناطقی خارج از پایگاه‌های خود در سوریه، اقدامات دفاعی از جمله احداث برج‌های مراقبت در فاصله یک کیلومتری موجود میان منطقه البوکمال تا نزدیکی‌های المیادین را آغاز کرده‌اند.

ظاهرا آمریکا از آرامشی که اخیراً برقرار شده، برای تقویت پایگاه‌های خود با سامانه‌های پدافندی پیشرفته و افزایش تعداد برج‌های مراقبت و دوربین‌های حرارتی استفاده کرده است اما با وجود تمامی این اقدامات، نتوانسته مانع از موفقیت گروه‌های مقاومت در هدف قرار دادن پایگاه کونیکو شود.

حملات اخیر بعد از گذشت بیش از چهار ماه از برقراری آرامش نسبی انجام شده که پیش از آن حدود ۷۰ عملیات علیه پایگاه‌های آمریکایی در سوریه از ابتدای سال جاری میلادی ثبت شده بود و بیشتر آنها در حسکه و دیرزور اجرا شدند و در نتیجه آنها سه سرباز آمریکایی در پایگاه التنف کشته و بیش از ۱۰۰ تن دیگر زخمی شدند.

برخی منابع میدانی به الاخبار گزارش دادند که مقاومت در روزهای شنبه و یکشنبه سه بار پایگاه گازی کونیکو را که سربازان آمریکایی، فرانسوی و انگلیسی در آنجا حضور داشتند، هدف قرار داد و تعداد قابل توجهی از موشک‌های مقاومت به ویژه در روز دوم عملیات با موفقیت به اهداف خود اصابت کردند.

منابع یاد شده افزودند، موشک‌های مقاومت موفق شدند رادار و تجهیزات ویژه سامانه پدافند هوایی موجود در کونیکو را از کار بیندازند و این به منزله نفوذ جدیدی در تدابیر و سامانه‌های پدافندی ایجاد شده در پایگاه‌ها است.

منابع مذکور در ادامه گفتند، مقاومت در اکثر مواقع با تجهیزات و ابزارهای ساده‌ای همانند موشک‌های کوتاه برد و پهپادهایی که ساخت خودش است، موفق به نفوذ در جدیدترین سامانه‌های پدافندی می‌شود و این نشان می‌دهد که احتمالا مقاومت سوریه و عراق به روند حملات و بمباران‌هایی که پیش از جنگ علیه غزه وجود داشت، بازگشته و این تصمیم ۳ سال قبل اتخاذ شده و حقی مشروع برای مقابله با حضور غیرقانونی آمریکایی‌ها در دو کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha