• سه‌شنبه / ۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۶
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403050905663
  • خبرنگار : 71505

رئیس شورای شهر تهران:

حمله به لبنان شکست قطعی دیگری برای اسرائیل است

حمله به لبنان شکست قطعی دیگری برای اسرائیل است

رئیس شورای شهر تهران گفت: حمله به لبنان شکست قطعی دیگری برای اسرائیل است.

به گزارش ایسنا، مهدی چمران در جریان دویست و پنجاه و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران ضمن درود به ارواح پاک شهدای مقاومت در غزه و رهبر کبیر انقلاب، روز بزرگداشت شیخ شهاب‌الدین سهروردی فیلسوف بزرگ و عالم اسلامی و از شخصیت‌های به نام را تبریک گفت.

وی همچنین با اشاره به نهم مرداد ماه روز اهدای خون و ۱۱ مرداد سالروز شهادت شیخ فضل الله نوری، گفت: مجاهدت‌ها و مبارزات شیخ فضل‌الله نوری را همه به خاطر داریم که به دار آویختن پیکر او در میدان توپخانه سابق و امام خمینی فعلی از حرکت‌های بزرگ تاریخ است. او به دنبال مشروطه‌ای بود که با شرع سازگار باشد که در این مسیر اتفاقاتی رخ داده و منجر به اعدام او شد. منزل این شهید بزرگوار در جنوب شهر بوده و پیگیری برای بازسازی این خانه ادامه دارد تا به عنوان یکی از نقاط تاریخی شهر تهران حفظ شود. مسجدی هم به همین نام وجود دارد که در حال حاضر در آن شهروندان به اقامه نماز می‌پردازند. 

وی در ادامه اشاره‌ای نیز به روز شیر مادر داشته و بیان کرد: ۱۱ مرداد روز جهانی شیر مادر نیز هست که به دلیل اهمیت این موضوع در رشد کودکان این روز را به این نام نامگذاری کرده‌اند و ان‌شاءالله همه مادران از این موهبت برخوردار باشند تا بتوانند فرزندانشان را خودشان شیردهی کنند. 

رئیس شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به مراسم تنفیذ چهاردهمین ریاست جمهوری اسلامی ایران در روز یکشنبه در محل حسینیه امام خمینی در حضور مقام معظم رهبری بیان کرد: در این روز حکم ریاست جمهوری رئیس جمهور را مقام معظم رهبری تنفیذ کردند و به این ترتیب وی کار رسمی و قانونی خود را از روز ششم مرداد آغاز کرد. در جریان این رویداد مهم سیاسی، مقام معظم رهبری سخنانی را مطرح کردند که مسائل مهمی را در برداشت که ان‌شاءالله آویزه گوش و عملکرد ما و همه مسئولین باشد. 

وی ادامه داد: روز ششم مرداد ماه تحرکاتی در سرزمین‌های اشغالی رخ داد که اسرائیلی‌ها تلاش کردند با فرصت طلبی و دروغ پردازی‌ آن را به گونه‌ای دیگر جلوه دهند؛ اما دروغ و صحنه‌سازی آن‌ها فاش شد، مجد الشمس بمباران شد و آن‌ها تلاش کردند این جنایت را به نام حزب الله تمام کنند، در حالی که همه می‌دانیم مجدالشمس منطقه‌ای از جولان اشغالی است و ساکنان آن اصالتاً سوری هستند. بنابراین هیچگاه حزب‌الله لبنان با آنان وارد جنگ نخواهد شد.

وی افزود: این اتفاق حاصل اشتباه گنبد آهنین بوده است که در جریان این اشتباه متأسفانه ۱۲ تن به شهادت رسیده و تعداد زیادی هم زخمی شدند و اسرائیل بلافاصله از این فرصت سوء استفاده کرده و آن را به نام حزب الله زد، این در حالیست که همواره حزب‌الله قبل از هر حمله‌ای آن را اعلام و ویدئوی حمله مذکور را منتشر می‌کند، در این خصوص نیز دروغی را که به آن نسبت داده بودند، تکذیب کرد.

چمران ادامه داد: جالب‌تر آنکه گفته شد موشک‌هایی که در این منطقه فرود آمده ایرانی بوده است. هدف از بیان این دروغ ایجاد دشمنی و تفرقه بین ایران و مردم آن منطقه بوده است. اینها برنامه‌هایی است که اسرائیل با این دروغ پردازی‌های جنایتکارانه خود انجام داده و همچنان کشتار بی‌رحمانه خود در غزه را مقابل چشمان باز دنیا ادامه می‌دهد وهراسی نیز از مسائل بین‌المللی ندارد. یعنی به این میزان از بیشرمی رسیده است، باید هم اینگونه باشد آن هنگام که در کنگره آمریکا مورد تشویق نمایندگان قرار می‌گیرد، اتفاقی که این رژیم غاصب و جنایتکار را در تداوم جنایات وحشیانه خود با درجه سبوعیت بیشتر تحریک و تشویق می‌کند. 

رئیس شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به شهادت تنی دیگر از اصحاب رسانه در جریان حملات وحشیانه اسرائیل تصریح کرد: روز گذشته صد و شصت و چهارمین خبرنگار نیز در غزه به شهادت رسید. این وحشی‌گری‌های اسرائیل‌ها هم اکنون آن‌ها را آماده حمله به سرزمین لبنان کرده است که اگر چنین جنایتی رخ دهد صحنه رویارویی او با حزب الله، شکست قطعی دیگری برایش رقم خواهد زد، ان‌شاءالله که بساط این رژیم اشغالگر که به فرموده مقام رهبری نه دولت بلکه عده‌ای جنایتکار هستند، هرچه زودتر برچیده شود. امیدواریم هرچه زودتر شاهد سقوط و از بین رفتن این رژیم جعلی و حامیانش در منطقه باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha